GP Ρωσίας: Ο Χάμιλτον έγραψε ιστορία ως ο πρώτος οδηγός με 100 νίκες στη Formula 1 μετά από τρελό φινάλε
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε πρώτος στο ρωσικό grand prix του Σότσι και έσπασε το φράγμα των 100 νικών στη Formula 1! Ουδείς άλλος είχε πετύχει κάτι τέτοιο στην ιστορία του σπορ. Τον ευνόησε σίγουρα η στρατηγική της McLaren.
Ο Λιούις Χάμιλτον έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία της Formula 1 που έφτασε σε τριψήφιο αριθμό νικών, κερδίζοντας το κυριακάτικο GP Ρωσίας εμπρός από τον Μαξ Φερστάπεν. Σ' έναν αγώνα πάντως που οδηγούσε ο Λάντο Νόρις ώσπου 10 γύρους πριν το τέλος ήρθε η βροχή!
Ο Χάμιλτον επέστρεψε στις νίκες και στην κορυφή της βαθμολογίας με τη νίκη του στη Ρωσία, στον 15ο φετινό γύρο της Formula 1 , αν και αλήθεια είναι ότι θα περίμενε μικρότερη συγκομιδή από τον Φερστάπεν, δεδομένου ότι ο Ολλανδός εκκίνησε από την τελευταία θέση λόγω αλλαγής κινητήρα.
Λίγο μετά την εκκίνηση ο Κάρλος Σάινθ πέρασε τον Νόρις για να ηγηθεί στον αγώνα, αλλά σύντομα ο Βρετανός της McLaren ανέκτησε την πρωτοπορία. Ο Χάμιλτον είχε κάνει κακή εκκίνηση, πέφτοντας την 7η θέση, και όλα έδειχναν ότι πίσω από πιο αργούς συνδυασμούς έχανε υπερβολικό χρόνο σε σχέση με τους Νόρις και Σάινθ. Την ίδια στιγμή, ο Φερστάπεν είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα και ανελισσόταν στην κατάταξη με διαδοχικές προσπεράσεις.
Παρότι οι στρατηγικές των Νόρις και Χάμιλτον διέφεραν, με νωρίτερη είσοδο των δύο πρώτων για την τοποθέτηση της μέσης γόμας, η τακτική της Mercedes -σε συνδυασμό με τα προβλήματα των Ρικιάρντο και Πέρεθ στα πιτ στοπ τους- έφερε τον Βρετανό σε καθαρό αέρα στη δεύτερη θέση, για να καταδιώξει τον Νόρις, λίγο μετά το δεύτερο μισό του αγώνα.
Ο Χάμιλτον έκλεισε ραγδαία τη διαφορά και έφτασε στο δευτερόλεπτο από τον Νόρις περίπου 20 γύρους πριν από το τέλος του αγώνα. Ωστόσο, για αρκετούς γύρους παρέμενε εκεί, προφανώς προστατεύοντας τα ελαστικά για το τέλος και μην επιχειρώντας ρεαλιστικά να προσπεράσει.
Έως ότου, δέκα γύρους πριν από το τέλος άρχισε να βρέχει. Οι αρχικές ψιχάλες κράτησαν τους πάντες στην πίστα, αλλά όταν η μπόρα άρχισε να δυναμώνει σε ορισμένα σημεία της πίστας, η Mercedes πήρε τη μεγάλη πρωτοβουλία: ο Χάμιλτον ακολούθησε, αν και διστακτικά, την κλήση να μπει στα πιτς και να βάλει ενδιάμεσα βροχής – ενώ ο Νόρις και η McLaren αποφάσισαν να μείνουν με τα σλικς!
Ήταν μια καταστροφική απόφαση για τον Νόρις. Ο Χάμιλτον πολύ γρήγορα έκλεισε τη διαφορά του επιπλέον πιτ-στοπ και τον πέρασε, την ώρα που ο Νόρις είχε δύο εξόδους από την πίστα πασχίζοντας να κρατήσει τον έλεγχο της McLaren.
Την ίδια ακριβώς συγκυρία εκμεταλλεύτηκε και ο Φερστάπεν, που είχε ανέβει από την τελευταία θέση στην 6η και μπήκε τρεις γύρους πριν το τέλος για τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά - εκμεταλλευόμενος στη συνέχεια το "χάος" και το γεγονός ότι οι Αλόνσο, Νόρις είχαν μείνει στην πίστα με τα σλικς, πέφτοντας έτσι από το βάθρο στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα.
Κατά συνέπεια, ο Σάινθ πήρε άλλο ένα βάθρο με τη Ferrari -σε έναν αγώνα που δεν είχε τον νέο κινητήρα, για να μπορούσε να ονειρευτεί ίσως μια νίκη- και την εξάδα έκλεισαν οι Ντάνιελ Ρικιάρντο - Βάλτερι Μπότας (που ήταν από τους πρώτους που έβαλαν ενδιάμεσα βρόχινα) και Αλόνσο.