GP Ρωσίας (Pole): Ιστορική κυριαρχία της Ferrari
Η Ferrari έκανε lock out για πρώτη φορά μετά από εννέα χρόνια, με τους Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen στην πρώτη γραμμή της εκκίνησης, στο Grand Prix της Ρωσίας.
Σπουδαία ημέρα για τη Scuderia Ferrari που με το αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών του Grand Prix Ρωσίας απέδειξε πως έχει επιστρέψει για τα καλά. Προφανώς η μάχη της pole position δεν δίνει βαθμούς αλλά η ιταλική ομάδα έκανε το 1-2 για πρώτη φορά από το γαλλικό Grand Prix του 2008! Τότε ήταν στην pole o Kimi Raikkonen (η τελευταία στην καριέρα του), τώρα ήταν ο Sebastian Vettel με τον Φινλανδό να τον πλαισιώνει και με μόλις 59 χιλιοστά του δευτερολέπτου να τους χωρίζουν.
Μετά από 18 σερί αγώνες δεν πανηγύρισε Σάββατο οδηγός της Mercedes, καθώς αμφότεροι έχαναν συνεχώς έδαφος στον τρίτο και τελευταίο τομέα του σιρκουί του Σότσι. Ο Valtteri Bottas ήταν μόλις 40 χιλιοστά μακριά από τον Iceman ενώ ο Hamilton που ξεκάθαρα δεν διανύει και το καλύτερο διήμερο της καριέρας του, ήταν πάλι μισό δευτερόλεπτο μακριά.
Ας δούμε όμως αναλυτικά πως εξελίχθηκαν οι κατατακτήριες στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 21.7 βαθμούς Κελσίου, με εκείνη του οδοστρώματος να έχει ανέβει στους 40.5! Οι Ferrari ήταν τα μοναδικά μονοθέσια που βγήκαν στην πίστα με την πολύ μαλακή γόμα ελαστικών της Pirelli, με όλους τους υπόλοιπους να χρησιμοποιούν την πάρα πολύ μαλακή. Τα κόκκινα μονοθέσια δεν είχαν πρόβλημα να πλασαριστούν στις θέσεις 3 και 4, πίσω από τις δύο Mercedes, με τον Bottas να είναι ξανά μπροστά από τον Hamilton και μάλιστα με διαφορά άνω των τριών δεκάτων του δευτερολέπτου. Όσο για τη μάχη της ουράς, το ατύχημα του Jolyon Palmer έφερε πρόωρο τέλος. Ο Βρετανός πάτησε άγαρμπα πάνω στα κερμπ της στροφής 4 και η Renault του κατέληξε πάνω στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά. Πράγμα που ουσιαστικά κατέστρεψε τις τελικές προσπάθειες κάποιων άλλων οδηγών. Εκτός συνέχειας, πλην του Palmer, έμειναν ο Stoffel Vandoorne με τη McLaren (που κουβαλάει και ποινή 15 θέσεων στο grid), οι δύο Sauber και η Haas του Romain Grosjean.
Στο Q2 το σκηνικό στην κορυφή έδειχνε ίδιο, παρότι όλοι πλέον είχαν τα ultra soft ελαστικά. Ο Bottas κατέβηκε στο 1.33.264, όντας μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον Hamilton, με τις δύο Ferrari στα επτά δέκατα! Μόνο στις… καθυστερήσεις, με την καρό σημαία να έχει πέσει, είδαμε σημάδια ζωής από το Μαρανέλο. Ο Raikkonen μπήκε σφήνα ανάμεσα στις δύο Mercedes ενώ ο Vettel ήταν σε πολύ γρήγορο γύρο, ώσπου ένα λάθος τον ανάγκασε να εγκαταλείψει την προσπάθεια. Στη ζώνη αποκλεισμού βρέθηκε ο Carlos Sainz με την Toro Rosso (που κουβαλάει και ποινή τριών θέσεων στο grid από τον προηγούμενο αγώνα), ο Lance Stroll με τη Williams, η δεύτερη STR12 με τον τοπικό ήρωα Daniil Kvyat, η Haas του Kevin Magnussen και η McLaren του Fernando Alonso.
Στο Q3 οι Mercedes βγήκαν εξ αρχής στην πίστα, με στόχο να φέρουν τα ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία, πρόβλημα το οποίο αντιμετώπιζαν όλο το διήμερο. Στην πρώτη ζαριά, ήταν ο Kimi Raikkonen αυτός που βρέθηκε στην προσωρινή pole, με χρόνο στο 1.33.253 και τον Valtteri Bottas μόλις 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργό! O Vettel ήταν ένα δέκατο πιο πίσω ενώ ο Hamilton χάλασε τον γύρο του στο φινάλε.
Στην τελευταία ζαριά, πρώτος πέρασε τη γραμμή του τερματισμού ο Iceman, χωρίς να βελτιώσει την επίδοσή του. Ακολούθησε ο Vettel που κατέβηκε στο καθοριστικό 1.33.194 και πέτυχε την πρώτη pole της Ferrari (αλλά και δική του) από τη Σιγκαπούρη το 2015! Ο Bottas βρέθηκε οριακά πίσω τους ενώ ο Hamilton έχασε μισό και πλέον δευτερόλεπτο στον τρίτο τομέα της πίστας. Πιο πίσω, οι δύο Red Bull είχαν ανάμεσά τους τον Felipe Massa με τη Williams ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν η Renault του Nico Hulkenberg και οι δύο Force India.
Αναλυτικά η κατάταξη: