GP Ρωσίας (Q): Πολ ποζίσιον του Μπότας στα ίσα απ’ τον Χάμιλτον
Η Mercedes "κατέστρεψε" ολοκληρωτικά τη Ferrari στις δοκιμές του Σότσι, όμως αυτή τη φορά ήταν ο Βάλτερι Μπότας που πήρε την πολ ποζίσιον.
Στο σιρκουί του Σότσι, όπου πέρσι πέτυχε την παρθενική του νίκη στη Formula 1, ο Βάλτερι Μπότας κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του πολ ποζίσιον για το GP Ρωσίας, 16ο φετινό γύρο της Formula 1, βγαίνοντας νικητής από μια συναρπαστική μονομαχία με αποκλειστικό αντίπαλό του τον Λιούις Χάμιλτον.
Καθώς οι Ferrari ήταν σταθερά και στις τρεις περιόδους των δοκιμών κατάταξης μισό δευτερόλεπτο πίσω από τη Mercedes, και οι Red Bull δεν συμμετείχαν στο Q3 διότι έτσι κι αλλιώς οι Ντάνιελ Ρικιάρντο και Μαξ Φερστάπεν θα εκκινήσουν από το τέλος (εξαιτίας αλλαγής πολλαπλών εξαρτημάτων του κινητήρων τους), απέμεινε μόνο στους Μπότας και Χάμιλτον να μονομαχήσουν για την πολ ποζίσιον.
Στην πρώτη προσπάθεια των δύο οδηγών της Mercedes στην τρίτη περίοδο ο Μπότας πέτυχε τον πρώτο χρόνο με διαφορά μόλις 4 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Χάμιλτον! Στην δεύτερη και τελική αναμέτρηση των δύο, στα τελευταία λεπτά του Q3, ο Μπότας ανέβασε το ρυθμό του - αλλά ο Χάμιλτον ήταν ακόμα ταχύτερος. Στο πρώτο τμήμα της πίστας ο Φινλανδός ήταν ένα δέκατο ταχύτερος του εαυτού του, αλλά ο Χάμιλτον τρία δέκατα.
Όμως, η μάχη τους δεν έμελλε να κριθεί στη γραμμή του τερματισμού, καθώς στο δεύτερο τμήμα της πίστας μια σύντομη έξοδος του Χάμιλτον από την πίστα του κόστισε 1,5 δευτερόλεπτο, και φυσικά κάθε ελπίδα για την pole. «Δεν γίνεται πάντα να σου πάνε όλα τέλεια, και απλά ο Βάλτερι ήταν καλύτερος σήμερα», δήλωσε ο Χάμιλτον στον τερματισμό.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έδειξε αποκαρδιωμένος από την πολύ μεγάλη υστέρηση απόλυτης ταχύτητας της Ferrari SF71H από τη Mercedes W09, αλλά προσπάθησε να κρατήσει μια σχετική αισιοδοξία για τον αυριανό αγώνα: «Δεν είχαμε την ταχύτητα, όχι ακόμα, αλλά θα δούμε τι θα γίνει αύριο. Ο αγώνας θα είναι μεγάλος, και τα ελαστικά εδώ παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο», δήλωσε ο Γερμανός, ο οποίος υστερεί 40 βαθμών του Χάμιλτον κι ενώ απομένουν έξι Γκραν Πρι για το τέλος.
Η στρατηγική των δύο κορυφαίων ομάδων πάντως δεν διαφέρει, καθώς τόσο οι δύο Mercedes όσο και οι δύο Ferrari θα εκκινήσουν με την μεσαίας μαλακότητας γόμα του τριημέρου, την ultrasoft, με την οποία πέτυχαν τους ταχύτερους γύρους τους στο Q2. Οι πίσω έξι της πρώτης δεκάδας θα αναγκαστούν να έχουν τη μαλακότερη, hypersoft.
Ο Κίμι Ράικονεν αυτή τη φορά δεν απείλησε τον Φέτελ, καθώς αντιμετώπιζε δυσκολίες με το στήσιμο της Ferrari και στην τρίτη περίοδο αισθάνθηκε ότι τα ελαστικά του δεν είχαν την ίδια απόδοση με τις δύο προηγούμενες.
Ελλείψει Red Bull, ο Κέβιν Μάγκνουσεν και η Haas έφτασαν μέχρι την 5η θέση της εκκίνησης ως ταχύτερος συνδυασμός των «υπολοίπων», ενώ εξίσου ταχείς ήταν και οι Εστεμπάν Οκόν (Force India) και Σαρλ Λεκλέρκ (Sauber) στις δύο επόμενες θέσεις.
Θυμίζουμε, πλην των δύο οδηγών της RBR, στο τέλος της εκκίνησης θα βρεθεί και ο Φερνάντο Αλόνσο (McLaren) και οι δύο Toro Rosso των Πιέρ Γκασλύ και Μπρέντον Χάρτλεϊ. Οι Ρικιάρντο, Φερστάπεν και Γκασλύ δεν συμμετείχαν στο Q2, διότι δεν είχε σημασία. Έτσι η Renault, διαπιστώνοντας ότι το μονοθέσιό της δεν είχε και πολλή ταχύτητα να προσφέρει στη μάχη της δεκάδας, αποφάσισε να μην συμμετάσχουν επίσης οι Κάρλος Σάινθ και Νίκο Χούλκενμπεργκ, ώστε να τοποθετηθούν στις θέσεις 11-12 και να έχουν για τον αγώνα ελεύθερη επιλογή ελαστικών! Έτσι, η δεύτερη περίοδος σήμερα στο Σότσι ήταν άσκοπη.
GP ΡΩΣΙΑΣ 2018
ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ