GP Σιγκαπούρης: Νυχτερινός περίπατος για Χάμιλτον
Ο Χάμιλτον κέρδισε με χαρακτηριστική άνεση το GP Σιγκαπούρης, εμπρός από τον Φερστάπεν. Νέο (στρατηγικό) λάθος για Φέτελ-Ferrari.
Ο Λιούις Χάμιλτον δεν είχε αντίπαλο στο GP Σιγκαπούρης και κερδίζοντας τον νυχτερινό αγώνα του ασιατικού λιμανιού, 15ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, αύξησε τη διαφορά του στους 40 βαθμούς από τον τρίτο, σήμερα, Σεμπάστιαν Φέτελ, έξι αγώνες πριν το τέλος του πρωταθλήματος.
Ο Άγγλος της Mercedes δεν είχε κανένα πρόβλημα από τα κόκκινα φώτα μέχρι την καρό σημαία και δεν απειλήθηκε ποτέ από τον δεύτερο Μαξ Φερστάπεν, αλλά ούτε και από τον Φέτελ που πλήρωσε ένα στρατηγικό λάθος του ίδιου και της Ferrari.
Ο Φέτελ ήταν ο πρώτος που μπήκε για το πιτ-στοπ του, στον 15ο από τους 61 γύρους του αγώνα, έχοντας επιλέξει στρατηγική δύο πιτ-στοπ, με την ελπίδα να περάσει τον Χάμιλτον βάζοντας νωρίτερα το φρέσκο σετ της ultra μαλακής γόμας.
Ωστόσο, στον αμέσως επόμενο γύρο, με την είσοδο του Χάμιλτον, έγινε σαφές ότι ο Άγγλος είχε επιλέξει στρατηγική ενός πιτ-στοπ, καθώς τοποθέτησε τα soft ελαστικά – κι έτσι ο Φέτελ αναγκάστηκε να κινηθεί μέχρι τέλους σε πολύ αργότερο ρυθμό, για να προστατεύσει τα ultrasoft ελαστικά του ώστε να μην χρειαστεί να κάνει και δεύτερο πιτ-στιπ, σε ένα από τα σιρκουί που αυτό είναι πιο χρονοβόρο από σχεδόν κάθε άλλο αγώνα.
Την εξάδα έκλεισαν οι Βάλτερι Μπότας, Κίμι Ράικονεν και Ντάνιελ Ρικιάρντο, καθώς η λίγο διαφορετική στρατηγική των τριών δεν έφερε στο τέλος μια μάχη μεταξύ τους, σε ένα από τα λιγότερο επεισοδιακά Γκραν Πρι της φετινής σεζόν.
Στην εκκίνηση δεν άλλαξε τίποτα μεταξύ των Χάμιλτον-Φερστάπεν-Φέτελ, αλλά σε λίγες στροφές ο Φέτελ κατάφερε να περάσει τον οδηγό της RBR και να βρεθεί πίσω από τον Χάμιλτον, όπως έπρεπε αν ήθελε να διεκδικήσει τη νίκη.
Ωστόσο, στη δεύτερη κιόλας στροφή μια σύγκρουση μεταξύ των δύο οδηγών της Force India, Σέρχιο Πέρεθ και Εστεμπάν Οκόν, έστειλε τον πρώτο στον τοίχο και εκτός αγώνα, κι έφερε στην πίστα το Όχημα Ασφαλείας για 4 γύρους.
Οι πρώτοι 9 εκκίνησαν όλοι με την hypersoft, την πιο μαλακή από τις τρεις γόμες, αλλά οι Φερνάντο Αλόνσο και Κάρλος Σάινθ στο τέλος της δεκάδας είχαν το πλεονέκτημα να ξεκινήσουν με την ultrasoft, που θα άντεχε για πολλούς περισσότερους γύρους, ειδικά με το βαρύ φορτίο καυσίμων στο πρώτο μισό του αγώνα.
Μετά την έξοδο του οχήματος ασφαλείας και για τους 10 επόμενους γύρους όλοι στην κορυφή έκαναν αγώνα συντήρησης των πολύ μαλακών τους ελαστικών, ώσπου ο Φέτελ αποφάσισε να ανοίξει τα πιτ-στοπς ελπίζοντας ότι θα έκανε το «undercut» στον Χάμιλτον – δηλαδή να κάνει έναν γύρο με φρέσκα ελαστικά καθώς ο Χάμιλτον θα έχανε χρόνο με τα φθαρμένα του μέχρι να φτάσει στα πιτς.
Η Ferrari, τότε, πρέπει να ένιωθε ψυχρολουσία όταν είδε ότι ο Χάμιλοτν και η Mercedes επέλεξαν τα soft ελαστικά, τα πιο σκληρά των τριών, για να πάνε μέχρι τέλους. Η Scuderia ήλπιζε ότι θα έκαναν και οι δύο από δύο πιτ-στοπς, και θα ανταγωνιζόταν τον Χάμιλτον σε μια οριακή μάχη με τα ελαστικά.
Αντ’ αυτού, η ιταλική ομάδα και ο Φέτελ κατάλαβα ότι πια δεν είχαν καμία ελπίδα να πιέσουν μέχρι το τέλος του αγώνα, για να αποφύγουν τελικά το προσχεδιασμένο τους δεύτερο πιτ-στοπ. Κι όταν ο Φερστάπεν βγήκε από το δικό του πιτ-στοπ τρεις γύρους αργότερα μπροστά από τον Φέτελ, ο Γερμανός πιθανότατα είχε την επίγνωση ότι δεν θα μπορούσε να τον κρατούσε διά παντός πίσω του - καθώς μ’ αυτόν τον τρόπο δεν θα άντεχα τα (μαλακότερα) ελαστικά του μέχρι την καρό σημαία.
«Δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι στον αγώνα. Προσπαθήσαμε να κάνουμε μια επιθετική κίνηση στην αρχή, αλλά δεν δούλεψε. Σήμερα δεν είχαμε καμία ελπίδα, δεν πήραμε το μέγιστο που μπορούσε να μας δώσει το αυτοκίνητο», είπε στο τέλος με έκδηλη απογοήτευση ο Φέτελ.
Η διαφορά απόδοσης του Χάμιλτον ήταν τέτοια που όταν ο Άγγλος έχασε σχεδόν όλη του τη διαφορά από τους Φερστάπεν-Φέτελ συναντώντας τη μάχη των πιο αργών Σιρότκιν-Γκροζάν, μέσα σε ενάμισι γύρο την είχε ανοίξει ξανά στα 3,5 δευτερόλεπτα, χωρίς καν να καταπονήσει τα ελαστικά του!
Η στρατηγική ήταν διαφορετική και για τους Μπότας, Ράικονεν, Ρικιάρντο που ακολουθούσαν σταθερά στις επόμενες τρεις θέσεις. Ο Μπότας μπήκε μετά τον Χάμιλτον και έβαλε τα soft, ο Ράικονεν ακολούθησε αρκετά αργότερα κι επίσης έβαλε τα soft (μετά το πάθημα του Φέτελ), αλλά ο Ρικιάρντο καθυστέρησε περισσότερο απ’ όλους το πιτ-στοπ του, για να επιστρέψει με τα ultra.
Παρότι, όμως, ο Αυστραλός της RBR είχε πολύ πιο φρέσκα και πιο μαλακά ελαστικά στο τέλος, δεν κατάφερε για αρκετούς γύρους ούτε καν να αποπειραθεί να περάσει τους δύο Φινλανδούς, που είχε φτάσει σε απόσταση αναπνοής.
Οι Αλόνσο και Σάινθ αξιοποίησαν τέλεια το στρατηγικό του πλεονέκτημα, και ο πρώτος πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα της McLaren για φέτος. Είναι σχεδόν αδιανόητο ότι η McLaren πήρε την καλύτερη θέση απ’ όλες τις ομάδες πίσω από τις τρεις μεγάλες!
Αυτό, εν μέρει, οφείλεται και στον παρορμητισμό του Σέρχιο Πέρεθ, ο οποίος μετά τη σύγκρουση με τον Οκόν στη δεύτερη στροφή, προσέκρουσε εσκεμμένα και εντελώς αψυχολόγητα στη Williams του Σιρότκιν - αφού είχε ήδη περάσει τον Ρώσο! Έτσι, δέχθηκε ποινή διέλευσης από τα πιτς, και στέρησε από τη Force India το αποτέλεσμα που άξιζε η βαριά αεροδυναμική ανανέωση του μονοθεσίου της.
Το επόμενο, 16ο φετινό Γκραν Πρι της Formula 1, θα διεξαχθεί σε δύο εβδομάδες, 29-30 Σεπτεμβρίου, στο Σότσι της Ρωσίας.
Δείτε εδώ το live του grand prix
Ακολουθούν περισσότερα...
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ
Photo credits: AP Photo/Yong Teck Lim