FORMULA 1

GP Σιγκαπούρης: Ανίκητος ο Σάινθ πήρε την πολ ποζίσιον στη Σιγκαπούρη, αποκλεισμός-σοκ του Φερστάπεν από την δεκάδα

Ferrari driver Carlos Sainz of Spain steers his car during the first practice session of the Singapore Formula One Grand Prix at the Marina Bay Street Circuit, Singapore,Friday, Sept. 15, 2023. (AP Photo/Vincent Thian)
Ferrari driver Carlos Sainz of Spain steers his car during the first practice session of the Singapore Formula One Grand Prix at the Marina Bay Street Circuit, Singapore,Friday, Sept. 15, 2023. (AP Photo/) 2023 VINCENT THIAN AP PHOTO

Ο Κάρλος Σάινθ κατέκτησε τη δεύτερη διαδοχική του πολ ποζίσιον -μετά το GP Ιταλίας- στη Σιγκαπούρη, εμπρός από τους Ράσελ και Λεκλέρ. Αποκλεισμός και των δύο Red Bull στο Q2, σφοδρό ατύχημα του Λανς Στρολ στο Q1.

Οι δοκιμές κατάταξης του GP Σιγκαπούρης -15ου φετινού γύρου της Formula 1- επιφύλασσαν τον επί ίσοις όροις αποκλεισμό από την πρώτη δεκάδα και των δύο μονοθεσίων που έχουν κερδίσει και τα 14 φετινά GP, των Red Bull των Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ, τη δεύτερη διαδοχική πολ ποζίσιον του Κάρλος Σάινθ και της Ferrari και ένα σφοδρό ατύχημα του Λανς Στρολ από το οποίο ο Καναδός βγήκε χωρίς κανέναν τραυματισμό.

Ο Σάινθ απέδειξε και σήμερα την εξαιρετική κατάσταση που βρίσκεται όλο το διήμερο με τη Ferrari SF-23, αφήνοντας στα 72 και 79 χιλιοστά πίσω του τον εξίσου αποδοτικό Τζορτζ Ράσελ της Mercedes και τον ομόλογό του στη Ferrari Σαρλ Λεκλέρ αντίστοιχα.

Στο μεταξύ, οι Φερστάπεν και Πέρεζ πάσχιζαν όλο το τριήμερο με την πρόσφυση της ουράς της ανανεωμένης Red Bull RB19, και στο τέλος της δεύτερης περιόδου δεν κατάφεραν να βελτιώσουν τους χρόνους τους για να μπουν στην πρώτη δεκάδα. Ήταν η πρώτη φετινή παρέκκλιση από την αρτιότητα της απόλυτα κυρίαρχης ομάδας της φετινής σεζόν της F1.

Η πρώτη περίοδος των δοκιμών κατάταξης σημαδεύτηκε από το ατύχημα του Λανς Στρολ. Η AMR23 του Καναδού αποσταθεροποιήθηκε με μια αναπήδηση στην έξοδο της προτελευταίας στροφής, και ο Στρολ έχασε τον έλεγχο της ουράς της στην τελευταία. Κλείδωσε ανάποδα το τιμόνι του για να το διορθώσει, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό και προσέκρουσε σφοδρά στη μπαριέρα της εξωτερικής.

Ο Καναδός μετέβη στη συνέχεια στο ιατρικό κέντρο της πίστας για εξετάσεις, ενώ ήταν πολύ σημαντικό ότι κλάσματα του δευτερολέπτου πριν την πρόσκρουση αφαίρεσε τα χέρια του από το τιμόνι, που θα μπορούσε με την ισχύ της πρόσκρουσης των τροχών να του προκαλέσει τραυματισμό στα χέρια ανάλογο του Ντάνιελ Ρικιάρντο στο Ζάντβουρτ.

Ο οδηγός της Aston θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα, όπως όλα δείχνουν, καθώς στο ιατρικό κέντρο της πίστας διαπιστώθηκε ότι δεν έχει υποστεί κανέναν τραυματισμό. Πίσω του, την ώρα του ατυχήματος, ακολουθούσε ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, που απέφυγε επιδέξια τα συντρίμμια της Aston αλλά έτσι έχασε την ευκαιρία να προκριθεί στο Q2.

Μαζί με τους δύο αποκλείστηκαν οι δύο Alfa Romeo των Βάλτερι Μπότας και Γκουάνιου Τσόου, καθώς και ο Λόγκαν Σάρτζεαντ της Williams. Τον πρώτο χρόνο στο Q1 έγραψε ο Γιούκι Τσουνόντα με την ευρέως ανασχεδιασμένη Alpha Tauri AT04, καθώς οι περισσότεροι οδηγοί δεν βελτίωσαν το χρόνο τους λόγω του ατυχήματος του Στρολ.

Μετά την εκτεταμένη καθυστέρηση για την απομάκρυνση των συντριμμιών και την επιδιόρθωση της μπαριέρας, στο Q2 ήρθε η τεράστια έκπληξη της χρονιάς: ο Μαξ Φερστάπεν έκανε τον 10ο χρόνο στον πρώτο του γρήγορο γύρο και ο Σέρτζιο Πέρεζ τον 11ο.

Ο Ολλανδός στη δεύτερη προσπάθειά του γλιστρούσε εμφανώς και έχανε πολύ χρόνο, και δεν κατάφερε να βελτιώσει την πρώτη του επίδοση. Έτσι, ήλπιζε πως κανείς άλλος δεν θα κινηθεί ταχύτερα - αλλά ήρθε ο ρούκι Λίαμ Λόσον της Alpha Tauri με έναν εκπληκτικό γύρο να μπει στη δεκάδα και να αποκλείσει τον πρωταθλητή.

Ο Πέρεζ στο δεύτερο γύρο του, στο μεταξύ, είχε τετ-α-κε που τον καταδίκασε να μείνει εκτός της πρώτης δεκάδας. Έτσι ολοκληρώθηκε ο αποκλεισμός από την πρώτη δεκάδα και των δύο μονοθεσίων της ομάδας που έχει κερδίσει και τα 14 GP της φετινής σεζόν της Formula 1. Μαζί τους, από το Q2 αποκλείστηκαν και οι Πιέρ Γκασλί, Άλεξ Άλμπον και Γιούκι Τσουνόντα.

Στον πρώτο γύρο του Q3 ο Κάρλος Σάινθ ήταν εκθαμβωτικός, καθώς ο πρώτος χρόνος του ήταν δύομισι δέκατα ταχύτερος του Λεκλέρ στο 1-2 της Ferrari και τέσσερα δέκατα του τρίτου Νόρις - ενώ ο Ράσελ έμεινε 6 δέκατα μακριά.

Με τη φρέσκια μαλακή γόμα σε όλα τα μονοθέσια, οι πρωτοπόροι βελτίωσαν τους χρόνους τους, αλλά ούτε ο Νόρις αρχικά, ούτε ο Λεκλέρ και ο Ράσελ κατάφεραν να στερήσουν την πολ ποζίσιον από τον Ισπανό. Ο Λιούις Χάμιλτον έμεινε στην 5η θέση, μακριά από τον νεαρό ομόλογό του στη Mercedes, δίπλα στον εντυπωσιακό Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas που κατάφερε να αφήσει τον Φερνάντο Αλόνσο πίσω του στην 7η θέση.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ