GP Βελγίου: 5 Hot Info για την άκρως ενδιαφέρουσα πίστα του Σπα
Αυτό το τριήμερο η Formula 1 βρίσκεται στο Βέλγιο, για το δέκατο τέταρτο Γκραν Πρι της φετινής σεζόν. Αυτά είναι όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την πίστα του Σπα.
Η καλοκαιρινή ανάπαυλα τελείωσε (και) για τη Formula 1. Το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ αυτό το τριήμερο βρίσκεται στο Βέλγιο, στην πίστα του Σπα, όπου μάλιστα θα ισχύσουν οι τεχνικές αλλαγές που αποφάσισε η FIA για τα μονοθέσια που ίσως απειλήσουν την κυριαρχία των Red Bull και Ferrari.
Επιπλέον, φέτος έχουν γίνει κάποιες μικρές αλλαγές στη διαδρομή, με νέα άσφαλτο σε πέντε στροφές και νέες αμμοπαγίδες σε άλλες τέσσερις, κάτι που σημαίνει πως οι οδηγοί πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τα όρια της πίστας.
GP Βελγίου, Σπα
- Πρώτο F1 GP: 1950
- Μήκος πίστας: 7,004 km
- Γύροι: 44
- Συνολική διαδρομή: 308,052 km
- Ρεκόρ γύρου: Βάλτερι Μπότας, 1:46.286 (2018)
- Νικητής 2021: Μαξ Φερστάπεν
TOP-5 Info για την πίστα του Σπα
- Η αρχική πίστα σχεδιάστηκε το μακρινό 1921 και είχε μήκος 14,9 km! Η διαδρομή διέσχιζε τα πανέμορφα δάση και τους λόφους των Αρδενών, στους δημόσιους δρόμους τριών πόλεων: Φρανκορτσάμπ, Μαλμεντί και Στάβελοτ. Το GP Βελγίου ήταν ένας από τους εφτά αγώνες του πρώτου πρωταθλήματος Formula 1, το 1950, με νικητή του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και δεύτερο τον Νίνο Φαρίνα, αμφότεροι με Alfa Romeo.
- Η πίστα ανασχεδιάστηκε το 1979 και μειώθηκε σχεδόν στο μισό (7,004 km). Παρόλα αυτά, το Σπα είναι η μεγαλύτερη πίστα στο καλεντάρι της F1 και μια από τις πιο αγαπημένες.
- Η διαδρομή του Σπα συνδυάζει μεγάλες ευθείες και προκλητικά γρήγορες στροφές που φέρνουν τα μονοθέσια και τους οδηγούς στα όριά τους. Επικό είναι το “S” της Eau Rouge, ίσως η πιο διάσημη αλληλουχία στροφών στον κόσμο.
- Ο καιρός είναι κρίσιμος παράγοντας στο Βέλγιο. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι σε ένα σημείο της πίστας μπορεί να βρέχει ενώ σε άλλο το οδόστρωμα να είναι στεγνό, αλλάζοντας σημαντικά την πρόσφυση.
- Το Σπα είναι από τις πιο απαιτητικές πίστες για τα ελαστικά. Στην Eau Rouge για παράδειγμα, πιέζονται αφόρητα στην άσφαλτο από την κάθετη δύναμη λόγω υψηλής ταχύτητας, ενώ την ίδια στιγμή πρέπει να προσφέρουν πρόσφυση, πρώτα για την αριστερή και ύστερα για τη δεξιά στροφή. Η Pirelli έχει επιλέξει τις γόμες C2 ως P Zero σκληρή (λευκή), C3 ως P Zero μεσαία (κίτρινη) και C4 ως P Zero μαλακή (κόκκινη). Η πιθανότητα βροχής καθιστά πιθανή την εμφάνιση τόσο της ενδιάμεσης γόμας (Cinturato πράσινη) όσο και της βρόχινης (Cinturato μπλε).
Πηγές: Formula1.com, Pirelli