GP Βελγίου, FP1-2: Πρώτος χρόνος και ατύχημα του Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν 41 και 72 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος από τις Mercedes των Βάλτερι Μπότας και Λιούις Χάμιλτον την πρώτη μέρα ελεύθερων δοκιμών το Σπα, πριν καταλήξει στις μπαριέρες στα τελευταία λεπτά της δεύτερης περιόδου.
Στην επιστροφή της Formula 1 μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, για τον 12ο φετινό της αγώνα και το δεύτερο μισό της σεζόν, ο Ολλανδός της RBR-Honda σημείωσε τον ταχύτερό του γύρο με τη μαλακή γόμα ενώ οι δύο οδηγοί της Mercedes με τη μέση.
Οι Μπότας και Χάμιλτον έκαναν γρήγορους γύρους, επίσης, με τα μαλακά ελαστικά - όμως ούτε ο Φινλανδός ούτε ο Βρετανός κατάφεραν να βελτιώσουν με αυτά τους χρόνους που είχαν πετύχει με τα σκληρότερα, μέσα ελαστικά.
Όλα αυτά συνέβησαν στο ημίωρο της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών, πριν όλες οι ομάδες στρέψουν την προσοχή τους στις προσομοιώσεις αγώνα με σκληρότερα ελαστικά και περισσότερα καύσιμα. Ωστόσο, η εργασία τους αυτή διακόπηκε δύο φορές, με δύο ξεχωριστά ατυχήματα των Σαρλ Λεκλέρ και Μαξ Φερστάπεν στο σύμπλεγμα στροφών της Λε Κομπ.
Αρχικά, 15 λεπτά πριν το τέλος της ωριαίας διαδικασίας, ο Λεκλέρ έχασε την ουρά της Ferrari SF21 και, καταλήγοντας τις μπαριέρες, ξήλωσε όλο τον εμπρός αριστερό τροχό του μονοθεσίου. Τρία λεπτά πριν το τέλος των δοκιμών, ο Φερστάπεν έπεσε στην ίδια παγίδα πέφτοντας στο γκάζι την έξοδο, και προσκρούοντας στις μπαριέρες της εξωτερικής κατέστρεψε όλη τη δεξιά πλευρά της RB16B.
Και οι δύο πρώτες περίοδοι ελεύθερων δοκιμών του Σπα ξεκίνησαν σε βρεγμένη πίστα, μετά τη βροχή που προηγήθηκε και των δύο. Ωστόσο, σύντομα η άσφαλτος άρχισε να στενγνώνει, και επέτρεψε τη χρήσση σσλικς ελαστικών. Σταδιακά, οι ομάδες τοποθετούσαν όλο και μαλακότερες γόμες, και οι χρόνοι έπεφταν.
Στην πρώτη περίοδο τον ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο Μπότας, 0,16'' εμπρός από τον Φερστάπεν, αλλά χεδόν 0,7'' πιο αργό από το χρόνο που πέτυχε τόσο ο ίδιος όσο και ο Ολλανδός το απόγευμα. Το πρωί ο Χάμιλτον έμεινε 18ος, καθώς ο Νίκολας Λατίφι της Williams δεν αντιλήφθηκε την παρουσία του πρωταθλητή και χάλασε τον γρήγορο γύρο του.
Αξίζει να σημειωθεί, όμως, ότι ο Χάμιλτον στην πρώτη περίοδο δοκίμαζε μια καινούρια πίσω πτέρυγα, στο πλαίσιο του μεγάλου φετινού "πολέμου" των Mercedes-RBR στο συγκεκριμένο τομέα. Ο Άγγλος διαπίστωσε ότι η νέα πτέρυγα του στερούσε υπερβολική ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες του Σπα, και για τη δεύτερη περίοδο τοποθέτησε ξανά τη μικρότερου μεγέθους αεροτομή.
Ταχύτερος των ομάδων μέσης δυναμικής ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, μία μερά με την ανανέωση του συμβολαίου του με την Alpine για το 2022. Ο Ισπανός, μάλιστα, κατάφερε να μείνει κάτω από μισό δευτερόλεπτο πίσω από τις κορυφαίες ομάδες, σε μια αρκετά μεγάλη πίστα. Ο Εστεμπάν Οκόν, νικητής στην Ουγγαρία, έμεινε τρία δέκατα μακριά του, ενώ το πρωί είχε και ένα τετ-α-κε στο σικέιν Fanges.
Ο Πιέρ Γκασλί ακολούθησε με την Alpha Tauri σε απόσταση αναπνοής τον Αλόνσο, ενώ ο Σέρχιο Πέρεθ (ταυτόχρονα με την ανακοίνωση της επέκτασης του συμβολαίου του με την RBR για τη νέα σεζόν) έμεινε δέκατος, 1 δευτερόλεπτο μακριά από τον Φερστάπεν, αλλά έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του με την πιο αργή μέση γόμα.
Δύο τετ-α-κε είχαν το πρωί και οι Κίμι Ράικονεν και Γιούκι Τσουνόντα, ενώ ο Φινλανδός είχε και ένα ακόμη παράξενο συμβάν, την πρόσκρουσή του στον εσωτερικό τοίχο των πιτς καθώς επέστρεφε το γκαράζ της Alfa Romeo.