GP Βελγίου: Ποινή πέντε θέσεων στην εκκίνηση για τον Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν θα εκκινήσει στο GP Βελγίου πέντε θέσεις πιο πίσω από αυτήν που θα καταλάβει στις σημερινές (28/7) δοκιμές κατάταξης, καθώς η Red Bull Racing άλλαξε το κιβώτιο ταχυτήτων της RB19 του Ολλανδού ξεπερνώντας το μέγιστο επιτρεπτό όριο της σεζόν.
Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων της Red Bull RB19, που θα χρησιμοποιήσει ο Μαξ Φερστάπεν στο GP Βελγίου αυτού του τριημέρου (28-30/7) στο Σπα-Φρανκορσάμπ, είναι το πέμπτο φέτος για τον Ολλανδό - κάτι που συνιστά την υπέρβαση του ορίου τεσσάρων κιβωτίων που δικαιούται κάθε οδηγός σε όλη τη σεζόν, και επισείει ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση.
Η απόφαση της RBR να αλλάξει κιβώτιο στο μονοθέσιο του πρωταθλητή έρχεται μετά από τα παράπονα του Φερστάπεν σε αρκετές περιπτώσεις μέχρι στιγμής τη φετινή σεζόν περί προβλημάτων συγχρονισμού του κιβωτίου με τη λειτουργία της μονάδας ισχύος. Βεβαίως, η ομάδα του Μίλτον Κινς δεν έχει επιβεβαιώσει ότι η αλλαγή για το Σπα οφείλεται σε αυτά.
Πάντως, με τη διαφορά δυναμικής που έχει φέτος η RB19 από τα μονοθέσια του ανταγωνισμού, η ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του GP της Κυριακής -12ου του φετινού πρωταθλήματος- δύσκολα θα εμποδίσει τον Ολλανδό από την κατάκτηση της 10ης φετινής του νίκης.
Η πίστα του Σπα όχι μόνο προσφέρει πολλές ευκαιρίες προσπεράσεων, αλλά ταιριάζει ιδιαίτερα στα χαρακτηριστικά της RB19 - η οποία είναι κλάσεις ανώτερη των υπόλοιπων μονοθεσίων στις γρήγορες πίστες και στις μεγάλες ευθείες - ειδικά με το άνοιγμα του DRS στην πίσω πτέρυγα.
Κατά συνέπεια, η πίστα του Βελγίου ήταν η ιδανική για να προχωρήσει η RBR στην αλλαγή του κιβωτίου. Θυμίζουμε ότι με περισσότερες ποινές για αλλαγές εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος του πέρσι στο Βέλγιο, ο Φερστάπεν εκκίνησε από την 15η θέση και κέρδισε διά περιπάτου τη νίκη. Η RB18 εμφανίστηκε τότε στο Σπα εξίσου κυρίαρχη με τη φετινή RB19.
"Πιστεύω ότι έχουμε ένα αρκετά γρήγορο αυτοκίνητο", σχολίασε σχετικά ο Φερστάπεν. "Φυσικά, υπάρχουν πολλές άλλες ομάδες, που έφεραν περισσότερες αναβαθμίσεις από εμάς φέτος διότι εμείς δεν ήμασταν σε θέση για κάτι τέτοιο.
Αλλά είμαστε πολύ χαρούμενοι με τον τρόπο που αποδίδει το αυτοκίνητο. Το Σάββατο (σ.σ.: οι δοκιμές κατάταξης) δεν είναι ιδανικό για εμάς, αλλά νομίζω ότι τις Κυριακές μπορεί κανείς να δει (να αποδίδουν) οι αναβαθμίσεις που φέραμε. Η Ουγγαρία ήταν ένα καλό μέρος για να τις δει κανείς να δουλεύουν", συμπλήρωσε ο Ολλανδός.
Πέραν του Φερστάπεν, και ο ομόλογός του στην RBR Σέρτζιο Πέρεζ έχει χρησιμοποιήσει τέσσερα κιβώτια ταχυτήτων φέτος -καθώς μόλις περάσαμε το μέσον της σεζόν-, όπως και οι Πιέρ Γκασλί (Alpine) και Νίκο Χούλκενμπεργκ και Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas. Συνεπώς, σύντομα περιμένει και εκείνους μια ποινή 5 θέσεων για το πέμπτο κιβώτιο ταχυτήτων της χρονιάς.