X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

GP ΒΕΛΓΙΟΥ

GP Βελγίου: Πολ ποζίσιον του Φερστάπεν για το Sprint με 11 χιλιοστά από τον Πιάστρι

Ο πιλότος της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν @2023 GEERT VANDEN WIJNGAERT/AP IMAGES

Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την πολ ποζίσιον του αγώνα Sprint του Βελγίου, κερδίζοντας οριακά τον εντυπωσιακό ρούκι της McLaren Όσκαρ Πιάστρι στο φινάλε του Sprint Shootout στην πίστα του Σπα. Ατύχημα του Στρολ σε εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες στο Q2.

Ο Μαξ Φερστάπεν θα εκκινήσει από την πρώτη θέση του σημερινού (17:30) αγώνα Sprint, στο πλαίσιο του GP Βελγίου -12ου φετινού γύρου της Formula 1- μετά από το συναρπαστικό Sprint Shootout στο Σπα, όπου ο Ολλανδός ήταν μόλις 11 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος του Όσκαρ Πιάστρι και 25 χιλιοστά του Κάρλος Σάινθ - σε μια πίστα 7 χιλιομέτρων.

Το Sprint Shootout διεξήχθη σε εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες. Οι αγωνοδίκες καθυστέρησαν κατά 35 λεπτά την εκκίνησή του για να απομακρυνθεί το νερό από την πίστα, από την βροχή που προηγήθηκε. Οι πρώτες δύο περίοδοι διεξήχθησαν με ενδιάμεσα ελαστικά βροχής και η τρίτη με σλικς (μαλακή γόμα).

Μόνη εξαίρεση ήταν ο Λανς Στρολ που ρίσκαρε με τα σλικς (μέση γόμα) στο τέλος του SQ2, αλλά έχασε τον έλεγχο της Aston Martin AMR23 στην υγρή άσφαλτο της στροφής 9, προσέκρουσε στη μπαριέρα της εξόδου -χωρίς σοβαρές συνέπειες- και έβαλε πρόωρο τέλος στη δεύτερη περίοδο με κόκκινες σημαίες.

SQ3 - Τρίτη περίοδος

Παρά το ατύχημα του Καναδού λίγα λεπτά νωρίτερα στο SQ2, οι δέκα οδηγοί μπήκαν στην πίστα για τους διαδοχικούς γύρους του 8λέπτου του SQ3 με σλικς ελαστικά - φυσικά τη μαλακή γόμα. Η ιδανική γραμμή ήταν κατά κύριο λόγο στεγνή, αλλά είχε ακόμη ορισμένα υγρά σημεία - συνεπώς τους περίμενε μια πρόκληση για να κρατήσουν τα μονοθέσιά τους στην άσφαλτο.

Οι οδηγοί θα έκαναν έναν γύρο προετοιμασίας, έναν γρήγορο, ένα μείωσης της θερμοκρασίας των ελαστικών κι έπειτα έναν τελευταίο γρήγορο. Στην πρώτη του προσπάθεια ο Χάμιλτον έγραψε τον πρώτο χρόνο (1:51.198) με διαφορά 88 χιλιοστών από τον Φερστάπεν και 0,35'' από τον Νόρις. Οι Λεκλέρ και Πιάστρι ήταν περίπου 1,5'' μακριά στις θέσεις 4-5.

Στο τέλος, παρά το κυκλοφοριακό στο τελευταίο σικέιν, ο Πέρεζ έριξε τον πρώτο χρόνο στο 1:50.3 (0,9'' ταχύτερος του Χάμιλτον) , και απέμεναν οι τελευταίοι γρήγοροι γύροι των υπόλοιπων πρωταγωνιστών. Από την κορυφή πέρασαν διαδοχικά οι Γκασλί, Σάινθ, Πιάστρι και εντέλει ξανά και οριστικά ο Φερστάπεν με διαφορά μόλις 11 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Αυστραλό της McLaren!

Με 25 χιλιοστά διαφορά από τον Ολλανδό ο Σάινθ βρέθηκε στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης, μαζί με τον Λεκλέρ με την έτερη Ferrari που ήταν σχεδόν δύο δέκατα πιο πίσω. Στο τέλος οι Νόρις και Γκασλί έμειναν στην τρίτη σειρά της εκκίνησης, αφήνοντας στην τέταρτη τον Χάμιλτον και τον Πέρεζ. Ο Λιούις έχασε χρόνο πίσω από τον Ράσελ, που έχασε τα φρένα στην πρώτη στροφή στον τελευταίο γύρο των δύο Βρετανών.

SQ2 - Δεύτερη περίοδος

Παρά την καλοκαιρινή λιακάδα στο Σπα, στο SQ2 -διάρκειας δέκα λεπτών- οι οδηγοί μπήκαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής (όπως στο SQ1), τα οποία θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν για διαχικούς γύρους καθώς δεν υπήρχε χρόνος για έναν γύρο εισόδου και έναν εξόδου στη μεγάλη πίστα του Σπα.

Αρχικά ο Ρικιάρντο έγραψε τον πρώτο χρόνο με την Alpha Tauri στο 1:57.7, αλλά σύντομα ο Νόρις άφησε τον Αυστραλό πρώην ομόλογό του στη McLaren οκτώμιδι δέκατα πίσω. Σύντομα τον πρώτο χρόνο έγραψε ο Γκασλί, έπειτα ο Χάμιλτον και μετά ο Φερστάπεν στο 1:55.2 - την ώρα που ο Σάρτζεαντ είχε τετ-α-κε και ο Ράσελ έσωσε ένα δικό του.

Στα 2 λεπτά πριν το τέλος ο Λανς Στρολ ρίσκαρε να βάλει σλικς (τη μέση γόμα, όπως ήταν υποχρεωμένος διότι οι κατατακτήριες αυτές ποτέ δεν κηρύχθηκαν βρόχινες από τους αγωνοδίκες) στην Aston Martin AMR23, αλλά σύντομα μετέδωσε στο μηχανικό του μέσω ραδιοεπικοινωνίας το μήνυμα "γαμ***, ήταν πολύ νωρίς". Παρόλα αυτά, δεν είχε το χρόνο να μπει στα πιτς για αλλαγή ελαστικών, και συνέχισε με τα σλικς για να επιχειρήσει έναν γρήγορο γύρο.

Η στροφή 9 ήταν ακόμη αρκετά βρεγμένη, κι εκεί ο Στρολ έχασε τον έλεγχο και προσέκρουσε στη μπαριέρα της εξόδου. Βγήκαν οι κόκκινες σημαίες, και δεδομένου ότι απέμενε μόνο μισό λεπτό το SQ2 δεν ξεκίνησε ξανά (διότι δεν θα υπήρχε χρόνος για να ξεκινήσει κανείς έναν γρήγορο γύρο).

Έτσι, ο Στρολ "πήρε στο λαιμό" του και τον ομόλογό του στην Aston, Φερνάντο Αλόνσο, που δεν κατάφερε με τις κόκκινες σημαίες να συμπληρώσει το γρήγορο γύρο του. Και μαζί τους Ρικιάρντο, Άλμπον και Σάρτζεαντ, και φυσικά τον εαυτό, που ήταν οι πέντε που αποκλείστηκαν από την πρώτη δεκάδα.

SQ1 - Πρώτη περίοδος

Τα 12 λεπτά της πρώτης περιόδου ξεκίνησαν με την ενδιάμεση γόμα βροχής σε όλα τα μονοθέσια, και με μεγάλο φορτίο καυσίμων δεδομένου ότι όλοι θα έκαναν διαδοχικούς γύρους. Ο πρώτος γρήγορος γύρος ήρθε από τον Χάμιλτον στο 2:02.3 (πάνω από 11'' μακριά από τους γύρους στο στεγνό στην πίστα των σχεδόν 7 χιλιομέτρων), πριν αρχίσουν να πέφτουν ραγδαία οι χρόνοι καθώς απομακρυνόταν το νερό από την ιδανική γραμμή.

Από την κορυφή πέρασαν διαδοχικά οι Λεκλέρ και Πιάστρι πριν ο Φερστάπεν τους καταρρίψει με τον ταχύτερο γύρο στο 2:00.352 - επτά δέκατα ταχύτερο από τους Ράσελ και Πέρεζ σε εκείνο το χρονικό σημείο. Στα 4 λεπτά πριν το τέλος ο Σάινθ έριξε τον πρώτο χρόνο κάτω από τα δύο λεπτά (1:59.981), αλλά αμέσως ο Φερστάπεν κινήθηκε κατά 1 δευτερόλεπτο ταχύτερα.

Στο τέλος, που η άσφαλτος ήταν στα στεγνότερά της στην πρώτη περίοδο, ο Φερστάπεν κατέβασε σχεδόν 9 δέκατα ακόμη, ενώ πίσω του ακολούθησαν με 8 και 9 δέκατα διαφορά αντίστοιχα οι Χάμιλτον και Αλόνσο, εμπρός από τους Άμπον και Πέρεζ. Στα δυόμισι δευτερόλεπτα μακριά, αποκλείστηκαν οι Τσουνόντα, Μπότας, Μάγκνουσεν, Τσόου και Χούλκενμπεργκ - καθώς οι λανθασμένοι υπολογισμοί της Haas δεν επέτρεψαν στο Γερμανό να κάνει ούτε έναν γρήγορο γύρο.

Ο αγώνας Sprint του Βελγίου ξεκινά σήμερα (29/7), στις 17:30, για 15 γρήγορους γύρους στην πίστα του Σπα. Κι αν ο καιρός μείνει ηλιόλουστος στις Αρδέννες, πιθανότατα θα διεξαχθεί με τα σλικς ελαστικά σε στεγνή άσφαλτο.

TAGS GP ΒΕΛΓΙΟΥ FORMULA 1 F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ