FORMULA 1

GP Βραζιλίας: Νέος θρίαμβος του Φερστάπεν, με τον Νόρις πιο κοντά από ποτέ

Marcelo Chello/AP
Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands waves after his first place sprint finish, a day ahead of the Brazilian Formula One Grand Prix, at the Interlagos racetrack in Sao Paulo, Brazil, Saturday, Nov. 4, 2023. (Marcelo Chello/Pool Photo via AP) AP

Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την 17η φετινή του νίκη σε 20 αγώνες της Formula 1 κυριαρχώντας και στο GP Βραζιλίας - αν και ο Λάντο Νόρις έφτασε πιο κοντά από οποινδήποτε φέτος στον Ολλανδό. Ο Αλόνσο νικητής της μεγάλης μάχης με τον Πέρεζ για την 3η θέση.

Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε στο GP Βραζιλίας αποκρούοντας αρχικά τις επιθέσεις του Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL60. Ωστόσο, σε όλο τον αγώνα των 71 γύρων ο Άγγλος κατάφερε να μείνει κοντά στον Ολλανδό και να κινείται στο ρυθμό της Red Bull RB19 – σε ένα GP που όλοι οι πρωτοπόροι εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, έβαλαν τη μέση γόμα στο πρώτο πιτ-στοπ και έπειτα ξανά τη μαλακή στο δεύτερο.

Το βάθρο, πίσω από τον Φερστάπεν και τον Νόρις, έκλεισε ο εκπληκτικός Φερνάντο Αλόνσο, μετά από μια συγκλονιστική μάχη με τον Σέρτζιο Πέρεζ της RBR. Ο Πέρεζ καταδίωκε στα δύο τρίτα του αγώνα τον Ισπανό, και κατάφερε 14 γύρους πριν από το τέλος να τον φτάσει σε απόσταση ενός δευτερολέπτου.

Λίγους γύρους αργότερα ο Τσέκο μπήκε στο DRS της Aston, και κατάφερε να περάσει τον Φερνάντο στα φρένα της πρώτης στροφής στον προτελευταίο γύρο. Όμως, ο Ισπανός δεν είχε πει την τελευταία του λέξη, και αντεπιτέθηκε στον Πέρεζ για να τον περάσει εκπληκτικά στην ευθεία πριν τη στροφή 4. Οι δύο τους πέρασαν τη γραμμή τερματισμού, εντέλει, με διαφορά μόλις 53 χιλιοστών του δευτερολέπτου!

FORMULA 1
Τα αποτελέσματα του GP Βραζιλίας 2023 FORMULA 1

Ο αγώνας του Ιντερλάγκος ξεκίνησε πολύ επεισοδιακά. Για την ακρίβεια, από τον γύρο σχηματισμού. Εκεί ένα πρόβλημα του κινητήρα της Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ μπλόκαρε τους πίσω τροχούς, με αποτέλεσμα ο Μονεγάσκος να καταλήξει στις μπαριέρες και να εγκαταλείψει πριν καν φτάσει στη σειρά της εκκίνησης.

Έπειτα, όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Φερστάπεν έφυγε καθαρά από την πολ ποζίσιον, και πίσω του οι Νόρις και Χάμιλτον πέρασαν τις δύο Aston Martin των Στρολ και Αλόνσο. Ωστόσο, την ίδια στιγμή πίσω τους συνέβαινε ατύχημα μεταξύ των Χούλκενμπεργκ, Μάγκνουσεν και Άλμπον.

Ο Χούλκενμπερκ στριμώχτηκε ανάμεσα στους οδηγούς της Haas και της Williams, με αποτέλεσμα να ακουμπήσει τον Μάγκνουσεν, ο οποίος με τη σειρά του παρέυσε τον Άλμπον. Στη σύγκρουση οι δύο τελευταίου κατέληξαν στην έξοδο διαφυγής με κατεστραμμένα μονοθέσια, ενώ στην πορεία έσπασαν και την πίσω πτέρυγα της McLaren του Πιάστρι - ενώ το πίσω αριστερό ελαστικό της Williams κατέληξε να σπάσει την πίσω πτέρυγα της Alpha Tauri του Ρικιάρντο.

Ακολούθησε διακοπή περίπου μισής ώρας για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα και να επιδιορθωθούν οι μπαριέρες. Η επανεκκίνηση θα ήταν στατική, και οι Πιάστρι, Ρικιάρντο θα ξεκινούσαν από την έξοδο των πιτς λόγω των επιδιορθώσεων στα μονοθέσιά τους.

Στην επανεκκίνηση όλα ήταν καθαρά και οι Φερστάπεν, Νόρις, Χάμιλτον, Αλόνσο, Στρολ κράτησαν τις πέντε πρώτες θέσεις. Οι δύο πρώτοι άρχισαν σύντομα να απομακρύνονται από τον Αλόνσο, ανοίγοντας διαφορά περίπου 8 δευτερολέπτων. Ήταν σαφές ότι αυτός θα ήταν ένας αγώνας με δύο πιτ-στοπς, με τη χρήση της μαλακής-μέσης-μαλακής γόμας σε κάθε stint.

Για μια στιγμή ο Νόρις έκανε την επίθεσή του στον Φερστάπεν, αλλά μετά αναγκάστηκε και αυτός να ελέγξει το ρυθμό του για να διαχειριστεί τα ελαστικά του. Τα πρώτα πιτ-στοπς άνοιξαν από τη Mercedes, που είχε έναν εφιαλτικό αγώνα φθοράς κάθε τύπου ελαστικών της. Οι πρωτοπόροι μπήκαν μαζί στον 27ο γύρο, ενώ νωρίτερα ο Πέρεζ κατάφερε να περάσει τους Ράσελ και Χάμιλτον για να ανέβει στην 4η θέση.

Στο πρώτο πιτ-στοπ ο Αλόνσο είχε διαφορά 8'' από τον Τσέκο και έτσι άργησε λίγο να κάνει το πρώτο του πιτ-στοπ, ώστε να έχει πιο φρέσκια γόμα για τη συνέχεια. Στο μεσαίο stint ο Νόρις κρατούσε τη διαφορά του από τον Φερστάπεν στα 5'', καθώς οι δύο συνέχισαν τον αγώνα συντήρησης των ελαστικών και κινούνταν σε παρεμφερή ρυθμό.

Η στάση των δύο πρωτοπόρων ξεκίνησε με τον Φερστάπεν στον 56ο γύρο. Ο Νόρις έμεινε στην πίστα, ενδεχομένως και με τις βλέψεις να κάνει μόνο ένα πιτ-στοπ, όμως με τη φρέσκια μαλακή γόμα που είχε κρατήσει για το τέλος ο Μαξ ήταν περίπου 2,5'' ταχύτερος στο γύρο. ¨Ετσι, δύο γύρους αργότερα μπήκε και ο Άγγλος της McLaren για το δεύτερο πιτ-στοπ του.

Στο μεταξύ, ο Πέρεζ προσπάθησε να κάνει το undercut στον Αλόνσο και όταν ο Ισπανό απάντησε η διαφορά τους έπεσε σημαντικά. Αρχικά ήταν στα 3,5'' και σύντομα μειώθηκε στο δευτερόλεπτο. Ώσπου ο Πέρεζ στους τελευταίους 12 γύρους μπήκε στη ζώνη DRS της Aston Martin. Οι δύο τους ήταν αλάνθαστοι, και η μάχη τους κορυφώθηκε με τις δύο προσπεράσεις -πρώτα του Πέρεζ και τελικά του Αλόνσο- στους δύο τελευταίους γύρους.

Η ραγδαία πτώση της απόδοσης της Mercedes στο μεσαίο stint με τη μέση γόμα ήταν τέτοια που τον Χάμιλτον πέρασαν και οι Σάινθ, Γκασλί και Τσουνόντα - αν και με τη μαλακή γόμα στο τρίτο stint o Άγγλος ανέκτησε την 8η θέση από τον Ιάπωνα. Ο Ράσελ ΄τηαν σε όλο τον αγώνα πίσω από τον Λιούις, ενίοτε ταχύτερος, αλλά έπαιξε το ομαδικό παιχνίδι πριν αναγκαστεί να εγκαταλείψει λίγο πριν το τέλος με μηχανικό πρόβλημα.

Μπροστά από όλους βρέθηκε -στην 5η θέση- ο Λανς Στρολ, που χρειαζόταν όσο και η Aston Martin το σημερινό καλό αυτό αποτέλεσμα για να αναστρέψουν το κακό κλίμα που είχε αναπτυχθεί στο Σίλβερστοουν με τις αποτυχίες των τελευταίων μηνών. Τη δεκάδα έκλεισαν οι Τσουνότα και Οκόν, ενώ οι δύο Alfa Romeo εγκατέλειψαν με μηχανικά προβλήματα.

Μετά το GP Βραζιλίας, ο 21ος και προτελευταίος φετινός αγώνας της Formula 1 θα διεξαχθεί στο Λας Βέγκας, στην επιστροφή του σπορ μετά από δεκαετίες στην πόλη του τζόγου στη Νεβάδα των ΗΠΑ. Ο αγώνας θα διεξαχθεί Σαββατόβραδο εκεί, δηλαδή τις πρώτες πρωινές ώρες στην Ελλάδα, το τριήμερο 17-19 Νοεμβρίου.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ