GP Βρετανίας, FP1: "Αόρατος" Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε το τριήμερο του Βρετανικού GP με τον ταχύτερο χρόνο στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, με χαώδη διαφορά 8 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Λάντο Νόρις και τον Λιούις Χάμιλτον.
Σε ένα τριήμερο που η Mercedes ελπίζει να κλείσει τη διαφορά από την RBR με την αναβάθμιση της W12, ο Χάμιλτον στις πρώτες δοκιμές δεν έδειξε, ή δεν ήθελε να δείξει, τη δυναμική των αλλαγών του μονοθεσίου της πρωταθλήτριας.
Ο Βρετανός σημείωσε τον ταχύτερό του γύρο με τα μαλακά ελαστικά, και ήταν με αυτά 0,8 πίσω από τον Φερστάπεν (επίσης με τα μαλακά), ενώ ενδεικτικό είναι ότι τον πέρασε, έστω και με ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου, ο Νόρις που πέτυχε τον καλύτερό του χρόνο με τη μέση γόμα.
Νωρίτερα, μάλιστα, στην ωριαία διαδικασία των πρώτων δοκιμών ο Φερστάπεν ήταν ταχύτερος και με τη μέση γόμα - δίνοντας μια σαφή ένδειξη ότι η δυναμική της RBR, που έχει πέντε διαδοχικές νίκες στα ισάριθμα τελευταία GP, θα συνεχιστεί και στο Σίλβερστοουν.
Μέσα στο ίδιο δέκατο του δευτερολέπτου με τον Νόρις και τον Χάμιλτον βρέθηκαν άλλοι τρεις οδηγοί - ο Βάλτερι Μπότας με την έτερη W12 και οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ με τις δύο Ferrari SF21. Ο τελευταίος, μάλιστα, είχε και ένα τετ-α-κε στη στροφή 3.
Η μάχη των μέσης δυναμικής ομάδων φάνηκε επίσης να παίρνει νέα τροπή με τη βαρέως αναβαθμισμένη Aston Martin AM21 -που διαθέτει ανανεωμένο κινητήρα, turbo και ηλεκτροκινητήρα MGU-H- με την οποία ο Σεμπάστιαν Φέτελ σημείωσε τον 7ο χρόνο.
Ο Γερμανός ήταν ένα δέκατο ταχύτερος από τη McLaren του Ντάνιελ Ρικιάρντο και τριάμισι δέκατα από την Alpine του Εστεμπάν Οκόν. Ο Γάλλος, που του δόθηκε από την ομάδα νέο σασί και νέος ηλεκτροκινητήρας MGU-K στην προσπάθειά του να λύσει τα προβλήματα που είχε στους τελευταίους αγώνες, ήταν σημαντικά ταχύτερος του Φερνάντο Αλόνσο.
Πάντως, δεν αποκλείεται πολλοί οδηγοί να έκρυψαν μέρος της δυναμικής τους ενόψει των δοκιμών κατάταξης που θα διεξαχθούν απόψε (16/7), στις 20:00 το βράδυ. Στο πλαίσιο του τροποιημένου προγράμματος αυτού του τριημέρου, οι αποψινες κατατακτήριες θα καθορίσουν τη σειρά εκκίνησης του μικρού (100 χιλιομέτρων / 30 λεπτών) αγώνα Sprint Qualifying που θα διεξαχθεί αύριο το βράδυ. Η σειρά κατάταξης του τελευταίου θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής (18/7).
Το τροποποιημένο αυτό πρόγραμμα διεξάγεται πειραματικά, αυτό το τριήμερο στο Σίλβερστοουν, και θα δοκιμαστεί επίσης σε άλλους δύο αγώνες -εκτός Ευρώπης- αργότερα φέτος. Πάντως, αν κρίνουμε από τους 90 χιλιάδες Βρετανούς που γέμισαν τις κερκίδες του Σίλβερστοουν, παρά τον κορονοϊό, το πείραμα ξεκίνησε αρκετά καλά.