WRC

Γύρος Κορσικής (ΕΔ6): "Τυφώνας" Έβανς!

Elfyn Evans (GBR) Scott Martin (GBR) of team M-Sport Ford WRT are seen racing at shakedown during the World Rally Championship Corsica in Bastia, France on March 28, 2019 // Jaanus Ree/Red Bull Content Pool // AP-1YV2NC4Y92111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Elfyn Evans (GBR) Scott Martin (GBR) of team M-Sport Ford WRT are seen racing at shakedown during the World Rally Championship Corsica in Bastia, France on March 28, 2019 // Jaanus Ree/Red Bull Content Pool // AP-1YV2NC4Y92111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. // JAANUS REE/RED BULL CONTENT POOL

Ο Έλφυν Έβανς έκανε ένα φαινομενικό απόγευμα και, παρότι είχε ένα περίεργο συμβάν με τον Κρις Μικ, κράτησε πίσω τους δύο εν δυνάμει πρωταθλητές Τάνακ και Νεβίλ.

Μετά από ένα περίεργο συμβάν στην τελευταία σημερινή Ειδική του Γύρου Κορσικής, 4ου φετινού αγώνα του WRC, ο Έλφυν Έβανς, ο νέος ηγέτης της M-Sport Ford στη «μετά-Οζιέ» εποχή, διανυκτέρευσε επικεφαλής του αγώνα με διαφορά 4,5 και 10 δευτερολέπτων από τους διεκδικητές του τίτλου Οττ Τάνακ και Τιερί Νεβίλ αντίστοιχα.

Ο Έβανς πήρε την πρωτοπορία στη γενική κατάταξη από τον Τάνακ κερδίζοντας την πρώτη απογευματινή Ειδική με διαφορά 2,7 δευτ. από τον Εσθονό, και έκανε το ίδιο και στην επόμενη, πιέζοντας στο απόλυτο όριο και λέγοντας πως «όλα δουλεύουν αληθινά καλά».

Ωστόσο, στην 6η και τελευταία δοκιμασία της ημέρας έχασε 11,7 δευτερόλεπτα από τον Τάνακ όταν συνάντησε στο δρόμο το Toyota Yaris WRC του Κρις Μικ, ο οποίος πήγαινε αργά έχοντας σπάσει την πίσω δεξιά ανάρτηση στην προηγούμενη Ειδική. Ο Μικ δεν του άφησε χώρο να περάσει και ο οδηγός του Ford Fiesta WRC έφτασε στο στοπ ιδιαίτερα εκνευρισμένος.

Παρόλα αυτά, και παρότι ο Μικ θα είχε συμφέρον να τον εμποδίσει ώστε να επωφεληθεί ο ομόλογός του στην Toyota Τάνακ, ο Έβανς είπε εκείνη τη στιγμή: «Ξέρω τον Κρις καλά, δεν θα έκανε κάτι τέτοιο εσκεμμένα. Ελπίζω το θέμα να επιλυθεί με τον τρόπο που πρέπει».

Στο ίδιο σημείο, στο τέλος της Ειδικής, ο Μικ βγήκε από το αυτοκίνητό του για να του ζητήσει συγγνώμη, και είπε: «Το συζήτησα με τον Σεμπ (σ.σ.: Μάρσαλ, τον συνοδηγό του) και λέγαμε πως ελπίζαμε ο Έλφυν να εκκινήσει με κενό τριών λεπτών πίσω μας. Δεν φαίνεται ότι του το έδωσαν οι οργανωτές. Δεν περίμενα να με φτάσει. Λυπάμαι για τον Έλφυν».

Η M-Sport, ωστόσο, ζήτησε από τους αγωνοδίκες να αποδοθεί στον Έβανς ο ίδιος χρόνος με τον Τάνακ στην Ειδική, ως αντιστάθμισμα της καθυστέρησης που αποδεδειγμένα υπέστη ο Άγγλος από τον Μικ. Ο διευθυντής της ομάδας, Ρίτσαρντ Μίλενερ, είπε συγκεκριμένα: «Μίλησα με την Toyota στο μέσον της Ειδικής, όταν φαινόταν ότι ο Έλφυν θα έφτανε τον Κρις, για να δω αν μπορούσαν να στείλουν ένα μήνυμα στος Κρις. Είναι δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο μέσα στην Ειδική και φάνηκε ότι δεν πήγε το μήνυμα. Όπως είπε και ο Έλφυν, ελπίζουμε ότι θα λυθεί το θέμα με το σωστό τρόπο. Πιστεύουμε ότι μια δίκαιη απόφαση θα ήταν να πάρει ο Έλφυν τον ίδιο χρόνο με τον Τάνακ».

Πράγματι, οι οργανωτές σύντομα έδωσαν στον Έβανς τον ίδιο χρόνο με τον Τάνακ στην τελευταία Ειδική, κι έτσι ο Άγγλος επέστρεψε στην κορυφή της γενικής κατάταξης. Κι έτσι ο Έβανς τελείωσε μια ιδανική ημέρα για τον ίδιο, που τον βρήκε ταχύτερο από τους διεκδικητές του τίτλου Τάνακ και Νέβιλ που τον ακολουθούν.

Ο Εσθονός και τον Βέλγος κινήθηκαν σε αρκετά καλό ρυθμό στο παρασκήνιο του αγώνα, χωρίς απρόοπτα. Παρότι ο Τάνακ εκκινούσε πρώτος στην άσφαλτο που γλιστρούσε από το χώμα των πρωινών περασμάτων, είπε: «Έχει λίγο περισσότερο χώμα σε ορισμένα σημεία, αλλά γενικά είναι καλά. Είμαι αρκετά κανοποιημένος. Δεν πίεζα στο αλλά είχα καλό ρυθμό. Είχαμε σταθερότητα όλη την ημέρα. Στο απογευματινό loop έπρεπε να είμαστε λίγο προσεκτικοί, είχαμε πρόβλημα με ένα αμορτισέρ μπροστά. Αλλά πάντως αυτό δεν άλλαξε τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου και τόσο πολύ».

Ο Νεβίλ, που έχασε 6,5 δευτ. στην πρώτη απογευματινή Ειδική αλλά κέρδισε την τελευταία, τόνισε από την πλευρά του: «Ήταν εντάξει. Αισθανόμουν καλά με το αυτοκίνητο, αλλά μου έλειπε λίγη πρόσφυση για να πάω ταχύτερα. Σε ορισμένες στροφές δίσταζα λίγο. Επιτέθηκε πολύ και θα ήθελα να είχα κινηθεί ταχύτερα».

Για τον τρίτο εκ των διεκδικητών του τίτλου, Σεμπαστιάν Οζιέ, ήταν μια ιδιαίτερα μίζερη ημέρα. Το Citroen C3 WRC απλώς δεν είχε την ταχύτητα, και αυτό φάνηκε και από την πολύ φτωχή απόδοση και του Εσαπέκα Λάπι, ο οποίος δεν δίστασε να πει πως «είμαι στο απόλυτο όριο, αλλά είμαι τρελά αργός, φαντάζομαι ότι τα R5 θα είναι ταχύτερα»!

Ο πρωταθλητής Οζιέ, που έκανε δύο τέταρτους κι έναν πέμπτο χρόνο το απόγευμα, εξήγησε: «Έπρεπε να βρω μια λύση για να κάνω αυτό το αυτοκίνητο να στρίβει. Το αυτοκίνητο δεν στρίβει, και ήταν μια πάρα πολύ δύσκολη μέρα. Αυτό το αυτοκίνητο δεν μπορεί να γίνει ταχύτερο προς το παρόν. Υποστρέφει πολύ και δεν υπάρχει κανένας τρόπος να βελτιωθεί. Δεν είμαι καν σίγουρος ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι στο Σέρβις».

Ο Γάλλος υπολείπεται 5,4 δευτερολέπτων του Τέμου Σούνιεν, που υστερεί του ομολόγου του στην M-Sport Έβανς έπειτα από την «εντολή» της ομάδας πριν τον αγώνα να κρατήσει μεν την εξαιρετική του ταχύτητα, αλλά να διασφαλίσει ότι αυτή τη φορά θα φέρει το αυτοκίνητο στον τερματισμό.

Ο Σεμπαστιάν Λεμπ βρίσκεται στη 10η θέση καθώς πληρώνει τα δύο χαμένα λεπτά από τη σπασμένη ανάρτηση το πρωί, αλλά το απόγευμα βρήκε καλό ρυθμό, έκανε δύο χρόνους πεντάδας και είπε: «Πάμε όλο και καλύτερα και σίγουρα χάσαμε αρκετό χρόνο το πρωί. Πλέον έχω αρκετή εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο για να πιέσω».

Αντίθετα, το απόγευμα ήταν καταστροφικό για τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, που έπεσε στην 17η θέση λόγω αργού κλαταρίσματος από μια κοφτερή πέτρα που είχε ξεσηκώσει στο δρόμο κάποιο προηγούμενο αυτοκίνητο. «Μια απογοητευτική ημέρα. Περίμενα κάτι παραπάνω. Μια Ειδική δεν μας πήγε καλά οδηγικά, και έπειτα ήρθε το κλατάρισμα», είπε ο Φινλανδός.

WRC – ΓΥΡΟΣ ΚΟΡΣΙΚΗΣ 2019

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 6η Ειδική)

Γύρος Κορσικής (ΕΔ6): "Τυφώνας" Έβανς!
TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ