H Alpine F1 με κινητήρες της Mercedes από το 2026
Σε μια νέα εποχή θα περάσει η εργοστασιακή ομάδα της Renault στη Formula 1, η Alpine F1, το 2026: μετά από τρεις δεκαετίες θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τους δικούς της κινητήρες από το Βιρύ, και θα αγωνίζεται στα GP με τις υβριδικές μονάδες ισχύος της Mercedes.
Η συμφωνία των Γάλλων με τη Mercedes High Performance Powertrains (HPP) για το 2026 ακουγόταν εδώ και καιρό, και σήμερα επιβεβαιώθηκε από την Alpine F1. Αυτή είναι μια σεισμική αλλαγή πορείας για την ομάδα του Ένστοουν, που πλέον θα πάψει να έχει εργοστασιακούς κινητήρες και θα τους αντικαταστήσει με πελατειακούς της Mercedes.
Η αλλαγή αυτή είναι η μεγαλύτερη από όσες έχει κάνει μέχρι στιγμής ο Φλάβιο Μπριατόρε, που επέστρεψε φέτος στην ομάδα του Ένστοουν με σκοπό να την επαναφέρει στις ημέρες της δόξας της. Η εξέλιξη αυτή φέρεται να είχε συμφωνηθεί εκ των προτέρων μεταξύ του Μπριατόρε και του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο.
Έτσι, πριν από λίγες εβδομάδες ανακοινώθηκε ότι το εργοστάσιο κινητήρων της Renault F1 στο Βιρύ-Σατιγιόν της Γαλλίας προχώρησε σε παύση της εξέλιξης της μονάδας ισχύος της Formula 1 για το 2026, και ότι το εργοστάσιο θα μετατραπεί σε μελλοντικό κέντρο έρευνας και εξέλιξης νέων τεχνολογιών του ομίλου Renault - χωρίς να χάσει κανένας εργαζόμενος τη θέση του.
Και τώρα ήρθε και η αναμενόμενη ανακοίνωση ότι με την αλλαγή των τεχνικών κανονισμών του 2026 η Alpine F1 θα χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος της Mercedes - η οποία, θυμίζουμε, θα χάσει μία από τις συνεργασίες της, με την Aston Μartin F1 - η οποία επέλεξε να συνεχίσει με τη Honda από την ίδια χρονιά.
Η σημερινή ανακοίνωση των Γάλλων, επίσης, διευκρινίζει ότι μαζί με τις μονάδες ισχύος η Alpine F1 θα χρησιμοποιεί και τα κιβώτια ταχυτήτων της Mercedes F1, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη αφομοίωση των μηχανικών μερών στο μονοθέσιό της.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Alpine F1, “η πολυετής συμφωνία προβλέπει την προμήθεια εκ μέρους της Mercedes-Benz στην Alpine με μονάδες ισχύος για όλη τη διάρκεια του πλαισίου των τεχνικών κανονισμών, από το 2026 μέχρι το 2030. Μαζί με τη μονάδα ισχύος, στην Alpine θα παρέχονται επίσης και κιβώτια ταχυτήτων από το 2026”.
Πάντως, αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι η Renault εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάζει και πάλι τα κιβώτια ταχυτήτων της Alpine F1 από το 2027. Μαζί με την Alpine, και φυσικά την εργοστασιακή Mercedes F1, τις μονάδες ισχύος της Mercedes HPP θα εξακολουθούν (και μετά το 2025) να χρησιμοποιούν και οι McLaren και Williams.
Στο πλαίσιο των αλλαγών αυτών, ο Μπριατόρε δήλωσε στο κανάλι Sky Italia ότι “φέτος κάναμε μια γενική καθαριότητα και θα συνεχίσουμε. Μόλις κάναμε ένα μεγάλο βήμα εξέλιξης, και το βήμα αυτό αποσκοπεί στη βελτίωσή μας από το 2025”.