X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

H Alpine μπορεί να έχει κινητήρες της Mercedes ακόμα και από το 2025

Πιέρ Γκασλί, Alpine A524, GP Αυστρίας 2024 ALPINE MEDIA

Ο νέος εκτελεστικός διευθυντής της Alpine F1, Φλάβιο Μπριατόρε, φέρεται να επιμένει για τις μονάδες ισχύος της Mercedes HPP, από τη στιγμή που η Renault κλίνει προς την απόφαση -αν δεν την έχει λάβει ήδη- να πάψει να είναι κατασκευαστής κινητήρων στη Formula 1.

Το θέμα των κινητήρων παρακολουθείται στενά από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο, μετά από μία δεκαετία κατά την οποία (στην πλάτη της Red Bull, της McLaren και έπειτα της ίδιας της Renault/Alpine F1) η γαλλική εταιρεία δεν έχει καταφέρει να κάνει ανταγωνιστικές τις μονάδες ισχύος της εποχής των υβριδικών V6 Turbo κινητήρων - που ξεκίνησε το 2014.

Αντίθετα, η Mercedes -με την ριζοσπαστική μονάδα ισχύος με το split turbo- ξεκίνησε την ίδια εποχή ως απόλυτη κυρίαρχος, κατακτώντας οκτώ διαδοχικά πρωταθλήματα κατασκευαστών. Και πιστεύεται στους κύκλους της F1 ότι ήδη έχει πάρει ένα πρώτο προβάδισμα με τους ολοκαίνουριους κινητήρες των νέων τεχνικών κανονισμών του 2026.

Για τη διοίκηση της Renault, γίνεται σαφές ότι ξοδεύονται τεράστια κεφάλαια σε ένα πρόγραμμα εξέλιξης κινητήρων που δεν είναι ανταγωνιστικοί - την ώρα που με χαμηλότερο κόστος έχει την επιλογή να χρησιμοποιεί πιο ανταγωνιστικές μονάδες ισχύος - όπως εκείνες της Mercedes.

Πιστεύεται ότι η Renault είχε επαφές τόσο με τη Ferrari όσο και με τη Mercedes για την προμήθεια της Alpine F1 με κινητήρες, αλλά οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Μπριατόρε κλίνει προς την επιλογή της Mercedes.

Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, κατά τη διάρκεια του GP Αυστραλίας 2024 AP PHOTO/ASANKA BRENDON RATNAYAKE


Ο διευθυντής της τελευταίας, Τότο Βολφ, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επίτευξης μιας τέτοιας συμφωνίας.Άλλωστε, το 2026 θα απελευθερωθεί μια πελατειακή συνεργασία της Mercedes HPP, καθώς η Aston Martin F1 θα ξεκινήσει τη συνεργασία της με την εργοστασιακή Honda.

Πάντως, δεν θα πρέπει να περιμένουμε κάποια επίσημη ανακοίνωση από την Alpine F1 πριν το τέλος του Αυγούστου, το νωρίτερο, καθώς θα πρέπει να γίνουν περίπλοκες διαδικασίες για τη συμφωνία με τη Mercedes και το μετασχηματισμό του εργοστασίου των κινητήρων F1 της Renault στο Βιρύ του Παρισιού.

Η Renault δεν έχει ανακοινώσει τίποτα επίσημα, ούτε καν εσωτερικά στους εργαζόμενους στο Βιρύ, αλλά φέρεται να προσπαθεί να βρει τον τρόπο ώστε να μην χαθεί καμία θέση εργασίας - πιθανώς απορροφώντας τους εργαζόμενους στα ερευνητικά τμήματα των ηλεκτροκινητήρων και των συστημάτων υδρογονοκίνησης του μέλλοντος για τα αυτοκίνητα της Renault και της Alpine.

Εξάλλου, η Alpine έχει κι άλλα αγωνιστικά προγράμματα, με κυριότερο εκείνο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής με το hypercar A424 - συνεπώς αρκετοί εργαζόμενοι θα μπορούσαν να μετατεθούν στα προγράμματα αυτά.

Οι Πιέρ Γκασλί και Εστεμπάν Οκόν με τις δύο Alpine A524 στο GP Αυστρίας 2024 ALPINE MEDIA


Οι πολύπλοκες διαδικασίες της επίτευξης των όρων της συμφωνίας με τη Mercedes και του μετασχηματισμού του εργοστασίου του Βιρύ πρέπει να ολοκληρωθούν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αν η Alpine F1 θέλει να προλάβει να τοποθετήσει τις μονάδες ισχύος της Mercedes στο μονοθέσιό της για το 2025.

Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να ανασχεδιάσει ολοκληρωτικά το μονοθέσιό της, καθώς η συμφωνία με τη Mercedes κατά πάσα πιθανότητα δεν θα περιλαμβάνει μόνο τις μονάδες ισχύος, αλλά και το κιβώτιο ταχυτήτων και τις αναρτήσεις.

Και πάλι όμως, η χρήση αυτών των εξαρτημάτων από τη Mercedes θα επηρεάσει και τη λειτουργία του εργοστασίου των σασί της ομάδας, στο Ένστοουν της Βρετανίας, όπου κατασκευάζεται μέχρι τώρα και το κιβώτιο ταχυτήτων και οι αναρτήσεις του μονοθεσίων της Alpine F1.

Παρότι όλες οι παραπάνω πληροφορίες προέρχονται από αξιόπιστες πηγές, προς το παρόν δεν είναι επιβεβαιωμένο ότι η Renault έχει λάβει οριστικά και αμετάκλητα την απόφαση να διαγράψει ολοκληρωτικά τον τομέα των κινητήρων F1.

Η γαλλική εταιρεία κατασκευάζει αδιάλειπτα κινητήρες του σπορ από τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Και έχει ήδη επενδύσει βαρέως στην εξέλιξη της ολοκαίνουριας μονάδας ισχύος της για τους νέους κανονισμούς της F1 του 2026.

Φλάβιο Μπριατόρε AP PHOTO/LUCA BRUNO

Πριν την έλευση του Φλάβιο Μπριατόρε, στο GP Ισπανίας τον Ιούνιο ο διευθυντής της Alpine F1 Μπρούνο Φαμέν δήλωνε ότι η γαλλική εταιρεία έχει “αρκετά υψηλού επιπέδου στόχους, και είμαστε αισιόδοξοι προς στιγμήν στην επίτευξη των στόχων αυτών, και πιέζουμε όλοι για να τους πιάσουμε”.

Παρόλα αυτά, πλέον φαντάζει θέμα χρόνου να ανακοινωθεί και επίσημα ότι από το 2025, ή το αργότερο, το 2026 η Renault θα πάψει να είναι κατασκευαστής κινητήρων στη Formula 1, και ότι η Alpine F1 πλέον θα φιλοξενεί τις μονάδες ισχύος της Mercedes στην πλάτη των μονοθεσίων της.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2025 ALPINE F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ