H αναβάθμιση της Mercedes W14 στο Όστιν είναι το πρώτο της μεγάλο βήμα για το 2024
Η Mercedes F1 θα εισάγει αυτό το τριήμερο (20-22/10) στο GP των ΗΠΑ το νέο δάπεδο του μονοθεσίου W14, θέτοντας με αυτό τις προδιαγραφές εξέλιξης της W15 - του αυτοκινήτου που συνοδεύεται από τις φιλοδοξίες της ομάδας να επιστρέψει στη μάχη των τίτλων της Formula 1 τη νέα σεζόν.
"Θα φέρουμε ένα τροποποιημένο δάπεδο", είπε ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ, "το οποίο αποτελεί και την τελευταία ουσιώδη τροποποίηση [της W14] που θα φέρουμε στην πίστα φέτος. Ελπίζω να μας φέρει κάποια οφέλη στο γυρολόγιο, αλλά το σημαντικότερο είναι πως αποτελεί άλλο ένα ορόσημο που θα καθορίσει την κατεύθυνση εξέλιξης της W15", συμπλήρωσε.
Περισσότερες πληροφορίες παρείχε ο Τζέιμς Άλισον, που επέστρεψε νωρίτερα φέτος στη θέση του τεχνικού διευθυντή της ομάδας. "Ελπίζω ότι [το νέο δάπεδο] θα μας κερδίσει λίγο χρόνο στο γύρο, που είναι πάντα ένα κέρδος, αλλά κυρίως είναι χρήσιμο διότι αποτελεί ένα 'ανεμούριο' για το κατά πόσο είμαστε στο σωστό δρόμο. Θα είναι χρήσιμο για τους χρόνους μας, αλλά μην περιμένετε να κάνουμε κανένα άλμα και να περάσουμε τον Μαξ".
Το άλμα αυτό θα πρέπει να περιμένει για το 2024, αν φυσικά επιτευχθεί, αν η Mercedes καταφέρει να κάνει την ολοκληρωτικά καινούριας φιλοσοφίας W15 εξίσου αποδοτική στην παραγωγή άντωσης στις μέσες και γρήγορες στροφές με τη Red Bull RB19. Και εξίσου αποδοτική σε διαφορετικά ύψη από το έδαφος και διαφορετικές πίστες.
Προς το παρόν η πρώην πρωταθλήτρια, πάντως, έχει μεγαλύτερα προβλήματα από αυτό: τη σοβαρή αστάθεια της ουράς της W14 στις γρήγορες στροφές, και βασικά την ελλιπή άντωση σχεδόν παντού. Ο Άλισον χαρακτήρισε το φετινό μονοθέσιο του Μπράκλεϊ ως ένα "θηρίο με πολλά καπρίτσια".
Και εξήγησε: "Οι οδηγοί μπορούν να αντλήσουν έναν καλό γύρο από αυτό, αλλά μετά -ενώ νιώθουν ότι κάνουν ακριβώς το ίδιο που έκαναν- να έχουν έναν κακό γύρο». Για το λόγο αυτό, ο Άλισον εγκαταλείπει τη σχεδιαστική φιλοσοφία -υπό τον Μάικ Έλιοτ- των Mercedes των δύο τελευταίων ετών, και για τη W15 αφοσιώνεται σε μια καινούρια.
"Εξακολουθούμε να έχουμε διαρκείς συσκέψεις πίσω στο εργοστάσιο, για τόσα πολλά διαφορετικά σημεία του αυτοκινήτου - την ποιότητα της κύλισης, την κινηματική, την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, τα ελαστικά, οτιδήποτε. Κι έχουμε καλύτερες διαδικασίες από ποτέ", συμπλήρωσε ο Άλισον.
"Τις προάλλες βρισκόμουν στο τμήμα της αεροδυναμικής. Είναι ξεκάθαρο ότι κανείς δεν είναι ικανοποιημένος από το σημείο που βρισκόμαστε, και με το πώς κάναμε τα πράγματα φέτος. Όμως είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό να βλέπεις το κίνητρο που έχει ο καθένας - όλοι έχουν το κεφάλι τους χαμηλά και πιέζουν απίστευτα πολύ με τη δουλειά τους. Κάτι τέτοιο σε εμπνέει όταν το βλέπεις.
Είναι σημαντικό να ξεκινήσουμε τη νέα χρονιά με το δεξί. Κυρίως με δεδομένο ότι το 2026 ρίχνει τη σκιά του και πιθανότατα τα μονοθέσια του 2025 θα έχουν πολύ στενή συγγένεια με εκείνα του 2024. Οπότε είναι αναμφίβολα σημαντικό να πετύχουμε το αυτοκίνητο του 2024 σωστά.
Αυτό δεν ισχύει μόνο για εμάς, αλλά μας κάνει πιο αφοσιωμένους να κατασκευάσουμε ένα αυτοκίνητο που θα έχει μια καλή πορεία μέχρι το τέλος του 2025. Το ξεκλείδωμα της δυναμικής ενός αυτοκινήτου [από τον οδηγό] δεν είναι τόσο δύσκολο αν αυτό είναι καλό εκ γενετής και αυτός θα είναι ο στόχος μας [για τη W15]" πρόσθεσε ο Τζέιμς Άλισον.
Και κατέληξε: "Νιώθω πως όλοι μας έχουμε μια ξεκάθαρη άποψη σχετικά με το τι θέλουμε να κάνουμε με το αυτοκίνητο. Φέτος, παρότι δεν είχαμε την εντυπωσιακή πρόοδο που είχε π.χ. Η McLaren, καταφέραμε να καθορίσουμε ένα μονοπάτι που μας δίνει μια ξεκάθαρη ιδέα για όσα θέλουμε να πετύχουμε σωστά. Οπότε ανυπομονούμε για τη νέα χρονιά, για να το διασκεδάζουμε ξανά, και αυτή η χρονική περίοδος ειδικά είναι πολύ ευχάριστη".