X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

H Aston Martin F1 υπέγραψε τον άνθρωπο που έκανε κυρίαρχη τη Mercedes το 2014

Ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin AMR24 στη γραμμή εκκίνησης του GP Σαουδικής Αραβίας 2024 ZAK MAUGER / ASTON MARTIN F1 MEDIA

Με μια πολύ σημαντική κίνησή της, η Aston εξασφάλισε για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου τον Άντι Κάουελ, πρώην διευθυντή της Mercedes HPP που είχε κατασκευάσει τη μονάδα ισχύος που χάρισε οκτώ διαδοχικά πρωταθλήματα κατασκευαστών στη Mercedes F1 την περίοδο 2014-’21. Ο Κάουελ θα πάρει τη θέση του Μάρτιν Ουίτμαρς.

Με μια κίνηση που μαρτυρά τη φιλοδοξία της να ανέβει στην κορυφή της Formula 1 τα προσεχή χρόνια, η Aston Martin F1 εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Άντι Κάουελ - διεκδικώντας, παράλληλα, και εκείνες τόσο του Άντριαν Νιούι όσο και του τεχνικού διευθυντή της Ferrari, Ενρίκο Καρντίλε.

Ο Κάουελ ήταν ο διευθυντής της Mercedes High Performance Powertrains μέχρι το μέσον του 2020. Υπό τη διοίκησή του η εταιρεία του Μπρίξουορθ επινόησε και κατάφερε να κατασκευάσει την περίφημη μονάδα ισχύος με το split turbo στο ξεκίνημα της υβριδικής εποχής της F1, το 2014.

Ο Άντι Κάουελ ήταν ο διευθυντής της Mercedes-AMG HPP στο Μπρίξουορθ την περίοδο 2013-'20 JUDE PALMER / ROYAL ACADEMY OF ENGINEERING / MERCEDES-BENZ AG


Μέχρι ο ανταγωνισμός να καταφέρει να καταλάβει και να εφαρμόσει την τεχνολογία αυτή, η Mercedes F1 ήταν κυρίαρχη από το 2014 μέχρι το 2021, με επτά τίτλους οδηγών και ισάριθμους κατασκευαστών - ενώ συνέχισε και με ένα όγδοο κατασκευαστών το 2021.

Το 2020, όμως, σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, ο Άντι Κάουελ ήρθε σε ρήξη με τον Τότο Βολφ -διευθυντή της Mercedes F1- και αποχώρησε από το Μπρίξουορθ. Έκτοτε ο Βρετανός απέχει από τη Formula 1 - μέχρι να επιστρέψει το προσεχές Φθινόπωρο -την 1η Οκτωβρίου 2024- στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου (CEO) της Aston Martin F1.

Η πρόσληψη του Κάουελ εντάσσεται στην προσπάθεια της Aston να γίνει πρωταγωνίστρια της Formula 1. Και ο χρονισμός της είναι σημαντικός, διότι συμβαίνει ακριβώς τη στιγμή που η Honda προετοιμάζει την καινούρια μονάδα ισχύος με την οποία θα προμηθεύει την Aston από το 2026.

Ο Άντι Κάουελ στο βάθρο του GP Αυστραλίας 2014 με τον Νίκο Ρόσμπεργκ της Mercedes (κέντρο), το Ντάνιελ Ρικιάρντο της Red Bull (αριστερά) και τον Κέβιν Μάγκνουσεν της McLaren. AP PHOTO/ROB GRIFFITH

Ο Κάουελ θα αντικαταστήσει τον Μάρτιν Ουίτμαρς, πρώην διοικητικό στέλεχος της McLaren στα τελευταία χρόνια της διοίκησης του Ρον Ντένις. “Υποδέχομαι με μεγάλη χαρά τον Άντι στην ομάδα μας σε μια κρίσιμη στιγμή” είπε ο ιδιοκτήτης της Aston Martin, Λόρενς Στρολ.

Μαζί με την εργοστασιακή συνεργασία της Honda [από το 2026], με την αφοσίωση του ονομαστικού μας χορηγού Aramco και με την ηγεσία του Έντι είμαστε σε τροχιά να γίνουμε ομάδα διεκδίκησης των πρωταθλημάτων. Ο Άντι έχει την πλήρη υποστήριξή μου, και επίσης όλους τους διαθέσιμους πόρους που απαιτούνται για να κερδίσουμε”, κατέληξε ο Καναδός επιχειρηματίας.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2026 ASTON MARTIN F1 ΑΝΤΙ ΚΑΟΥΕΛ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ