FORMULA 1

Η Audi τράβηξε την πρίζα από το Ντακάρ για χάρη της Formula 1

Audi RS Q e-tron #211 (Team Audi Sport), Mattias Ekström/Emil Bergkvist
Audi RS Q e-tron #211 (Team Audi Sport), Mattias Ekström/Emil Bergkvist AUDI MEDIA CENTER / DPPI

Η Audi αποφάσισε να βάλει τέλος το 2024 σε κάθε άλλο της αγωνιστικό πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένου εκείνου στο Ράλι Ντακάρ, ώστε να αφιερώσει όλες τις υποδομές και τους πόρους της στην ομάδα που δημιουργεί στη Formula 1 για το 2026.

Η εταιρεία του Ίνγκολσταντ έχει ήδη κατασκευάσει το εργοστάσιο των κινητήρων που θα χρησιμοποιεί στη F1 -όταν θα μπει επίσημα στο σπορ, το 2026- στο αγωνιστικό της τμήμα στο Νόιμπουργκ, ενώ παράλληλα επενδύει βαρέως στο εργοστάσιο της Sauber στο Χίνβιλ της Ελβετίας.

Σταδιακά, μέχρι το 2026, η πλειοψηφία του μεριδίου της Sauber θα περάσει στα χέρια της Audi, κι έτσι η γερμανική εταιρεία θα είναι ένας ολοκληρωμένος κατασκευαστής σασί-κινητήρων στη F1, όπως είναι οι Ferrari, Mercedes, Renault και από το 2026 θα είναι και η Red Bull Racing.

Ο προϋπολογισμός του εγχειρήματος της Audi στη F1, λοιπόν, είναι τέτοιος που την οδήγησε στην απόφαση να διακόψει -στο τέλος του 2024- κάθε άλλη αγωνιστική της δραστηριότητα στο παγκόσμιο μότορσπορ. Και συγκεκριμένα, στο Ράλι Ντακάρ και στο γερμανικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων Τουρισμού (DTM).

Αυτό σημαίνει ότι θα λήξει άδοξα η περιπέτεια του Audi RS Q e-tron στις ερήμους της Σαουδικής Αραβίας, παρότι το θηριώδες αυτό αγωνιστικό πρωτότυπο ήταν ένα τεράστιο τεχνολογικό άλμα καθότι είναι ηλεκτροκίνητο με κινητήρα βενζίνης για τη φόρτιση της μπαταρίας του.

Με την ομάδα του Audi στο Ντακάρ αγωνίζεται και ο Κάρλος Σάινθ ο πρεσβύτερος, πατέρας του Κάρλος Τζούνιορ που αγωνίζεται στη Formula 1 με τη Ferrari - και ο οποίος βρίσκεται για μήνες στο επίκεντρο της φημολογίας περί μετακίνησής του στη Sauber/Audi τα προσεχή χρόνια, για να αναλάβει το ρόλο του ηγέτη που του στερεί ο Σαρλ Λεκλέρ στη Scuderia.

Η διοίκηση της Audi έλαβε την απόφαση να διακόψει κάθε άλλο της αγωνιστικό πρόγραμμα τη Δευτέρα (10/7) και ξεκίνησε τη διαδικασία ενημέρωσης των αγωνιστικών ομάδων της. Η απόφαση αυτή έρχεται λίγο καιρό μετά την είδηση ότι ο Τζερνότ Ντόλνερ θα αντικαταστήσει τον Μάρκους Ντούεσμαν στην κεφαλή της εταιρείας.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Audi, Ρολφ Μικλ, διευκρίνισε ωστόσο ότι η κατασκευή αγωνιστικών Audi για πελατειακές, ιδιωτικές ομάδες δεν θα σταματήσει. «Υπάρχει μια ξεκάθαρη απόφαση η οποία, με το στόχο της εισόδου στη Formula 1 το 2026, θα διακόψει κάθε οικονομική υποστήριξη από την πλευρά μας στις ομάδες από το 2024. Αποδεχθήκαμε την απόφαση με βαριά καρδιά» επιβεβαίωσε ο Μικλ.

Photo credits: Audi Media Center

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ