X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

H Cadillac F1 είναι πραγματικότητα: Ο αμερικανικός γίγαντας μπαίνει στη Formula 1 το 2026

General Motors and TWG Global have reached an agreement in principle with Formula 1 to bring a Cadillac team to the series in 2026. This GM Design rendering of the Cadillac Formula 1 Teams conceptual theme pays tribute to the brand's American heritage. CADILLAC MEDIA

Σε συμφωνία επί της αρχής ήρθε η Formula 1 με τον κολοσσό General Motors για την είσοδό του στο σπορ το 2026 - με την ονομασία της θυγατρικής της, Cadillac. Πού θα βασιστεί η 11η ομάδα της F1, ποιούς κινητήρες θα χρησιμοποιεί μέχρι να κατασκευάσει τους δικούς της.

Η Cadillac F1 θα γίνει το 2026 η 11η ομάδα της Formula 1, και η έβδομη αυτοκινητοβιομηχανία που θα συμμετάσχει ως κατασκευαστής στο σπορ. Τη διετία 2026-’27 η αμερικανική ομάδα θα χρησιμοποιεί πελατειακούς κινητήρες -πιθανότατα της Ferrari- αλλά από το 2028 θα χρησιμοποιεί την εργοστασιακή μονάδα ισχύος που θα κατασκευάσει η ίδια.

Η ομάδα της General Motors στη F1 θα βασιστεί στις εγκαταστάσεις που θεμελίωσε τους τελευταίους μήνες στο Σίλβερστοουν της Αγγλίας η ομάδας Andretti Global, η οποία στην ουσία συγχωνεύθηκε στο πρόγραμμα της GM.

Ο επικεφαλής της Andretti Global, Μάικλ Αντρέτι, παρέδωσε τη διοίκηση της ομάδας τον περασμένο στο νέο διευθύνοντα σύμβουλο Νταν Τάουρις, και -σύμφωνα με πολλούς- αυτή ήταν μια κομβική κίνηση για να επιτευχθεί η συμφωνία της ομάδας με τη Formula 1 - συμφωνία για την οποία επί σειρά μηνών ο Αντρέτι αποτύγχανε.

Οι διοικητές της Liberty Media και ο Μάικλ Αντρέτι είχαν τεταμένες σχέσεις έπειτα από τις επιθετικές κινήσεις του δεύτερου να επιβάλλει την είσοδο της Andretti Global στη F1, εμπλέκοντας ακόμα και την αμερικανική επιτροπή ανταγωνισμού και το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.

Ο ιδιοκτήτης της Andretti Global, Μάικλ Αντρέτι (αριστερά), με τον πρόεδρο της FIA Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ AP PHOTO/JENNA FRYER

Έτσι, απόντος πλέον του Μάικλ Αντρέτι, οι διαπραγματεύσεις της GM με τη Liberty Media -κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1- στο Λας Βέγκας το περασμένο τριήμερο είχαν αίσιο τέλος. Και πλέον απομένει μόνο η τυπική ανακοίνωση της εισόδου της Cadillac στο σπορ το 2026.

Παρά τις συνεχιζόμενες απορρίψεις από τη F1, η Andretti Global συνέχιζε την κατασκευή των εγκαταστάσεών της στο Σίλβερστοουν της Βρετανίας, και μάλιστα εξασφάλισε και τις υπηρεσίες διακεκριμένων διοικητικών τεχνικών της Formula 1 για να δομηθεί η νεοσύστατη ομάδα.

Το κορυφαίο όνομα που υπέγραψε η ομάδα είναι ο πρώην τεχνικός διευθυντής των Renault, Williams και εντέλει της ίδιας της F1, Πατ Σίμοντς. Ο Σίμοντς θα είναι τεχνικός διευθύνων σύμβουλος. Και σήμερα (26/11) ανακοινώθηκε και η πρόσληψη του Ρομπ Ουάιτ, πρώην τεχνικού διευθυντή του τομέα κινητήρων της Renault F1.

Ο Ουάιτ ανέλαβε το ρόλο του διευθύνοντος επιχειρησιακού συμβούλου (COO). Άλλα έμπειρα και διακεκριμένα στελέχη που προσέλκυσε η Cadillac / Andretti είναι ο τεχνικός διευθυντής Νικ Τσέστερ και ο επικεφαλής αεροδυναμικής Γιον Τόμλινσον.

Ήδη η ομάδα του Σίλβερστοουν έχει κατασκευάσει το πρώτο της υπό κλίμακα μοντέλο του μονοθεσίου της για το 2026, το οποίο θα ξεκινήσει σύντομα να εξελίσσει χρησιμοποιώντας την αεροσήραγγα Toyota Team Europe στην Κολονία της Γερμανίας.

Υπήρξαν πληροφορίες, παράλληλα, ότι η GM εξέταζε την αγορά του τομέα κινητήρων της Renault F1, στο Βιρύ της Γαλλίας, μετά την απόφαση της γαλλικής εταιρείας να παύσει το πρόγραμμα κατασκευής κινητήρων της F1 στο τέλος του 2025.

Αλλά οι πληροφορίες αυτές προς το παρόν δεν επιβεβαιώνονται, και φαίνεται ότι η GM θα κατασκευάζει τους κινητήρες της F1 -από το 2028- στις δικές της εγκαταστάσεις.

H Cadillac προ των πυλών της Formula 1 CADILLAC MEDIA

Μιλώντας για τη διαφαινόμενη συμφωνά με τη General Motors, ο διευθύνων σύμβουλος της Liberty Media, Γκρεγκ Μαφέι, είπε: Με τα σχέδια για συνεχή ανάπτυξη της Formula 1 στις ΗΠΑ, πιστεύαμε πάντα ότι η είσοδος ενός εντυπωσιακού αμερικανικού ονόματος όπως η GM/Cadillac στο grid, καθώς και η GM ως μελλοντικός προμηθευτής κινητήρων, θα μπορούσε να προσφέρει επιπλέον αξία και ενδιαφέρον στο άθλημα.

Αναγνωρίζουμε στην ηγεσία της General Motors και των συνεργατών της τη σημαντική πρόοδο που έχουν κάνει στην προετοιμασία τους να εισέλθουν στη Formula 1. Είμαστε ενθουσιασμένοι που προχωράμε με τη διαδικασία αίτησης για την ομάδα GM/Cadillac να εισέλθει στο πρωτάθλημα το 2026.

Ο πρόεδρος της GM, Μαρκ Ρόις, πρόσθεσε: “Ως η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Formula 1 απαιτεί καινοτομία που ξεπερνά τα όρια και αριστεία. Είναι τιμή για τη General Motors και την Cadillac να ενταχθούν στο μεγαλύτερο αγωνιστικό θεσμό στον κόσμο, και δεσμευόμαστε να ανταγωνιζόμαστε με πάθος και ακεραιότητα, ώστε να ανεβάσουμε το άθλημα σε ένα νέο επίπεδο για τους φιλάθλους σε όλο τον κόσμο.

Αυτή είναι μια παγκόσμια σκηνή για εμάς, ώστε να επιδείξουμε την τεχνολογική καινοτομία και την ηγεσία της GM σε μηχανική, σε εντελώς νέο επίπεδο”, κατέληξε ο Αμερικανός.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2026 CADILLAC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ