Η είσοδος του αμερικανικού κολοσσού General Motors στη Formula 1, με τη θυγατρική Cadillac, εγκρίθηκε και επίσημα από τη F1 και τη FIA – αυξάνοντας τις ομάδες του σπορ σε 11.
Η επίσημη έγκριση της εισόδου της Cadillac στην κορωνίδα του μότορσπορ θεωρούνταν τυπική διαδικασία το τελευταίο διάστημα, μετά την κατ’ αρχήν συμφωνία που είχε επιτευχθεί τον Νοέμβριο του 2024 μεταξύ της F1 και της General Motors. Μία από τις προϋποθέσεις της συμφωνίας φέρεται να ήταν η απομάκρυνση του Μάικλ Αντρέτι από τη διοίκηση της ομάδας.
Εξάλλου, ήδη οι Αμερικανοί είχαν ήδη προχωρήσει σε προσλήψεις εκατοντάδων ανθρώπων για την επάνδρωση της αγωνιστικής ομάδας, σε τεράστιες επενδύσεις στο νέο της εργοστάσιο στο Σίλβερστοουν της Βρετανίας, καθώς και βέβαια σε συμφωνία με τη Ferrari για την προμήθεια μονάδων ισχύος.
Η Cadillac F1, συγκεκριμένα, τα δύο επόμενα χρόνια θα προμηθεύεται τους υβριδικούς κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων (και πιθανώς και τις αναρτήσεις) των μονοθεσίων της από το Μαρανέλο, μέχρι το 2028 που σκοπεύει πλέον να αγωνίζεται στη F1 με μηχανικά μέρη δικής της κατασκευής.
Η General Motors είχε αρχικά επιχειρήσει να εισέλθει στην F1 μέσω συνεργασίας με την Andretti Global, όμως η αίτησή τους απορρίφθηκε από τη Formula One Management (FOM), καθώς κρίθηκε ότι η πρόταση της ομάδας δεν πρόσφερε προστιθέμενη αξία στο σπορ.
Αυτό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τον Μάικλ Αντρέτι, ο οποίος επεδίωξε να ανατρέψει την απόφαση, φτάνοντας μέχρι και σε πολιτική αντιπαράθεση με το Κογκρέσο των ΗΠΑ και το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Η κίνηση αυτή δεν έγινε δεκτή με ικανοποίηση από τη F1. Ωστόσο, μια αναθεωρημένη πρόταση, στην οποία πλέον την ηγεσία της ομάδας ανέλαβε ο Νταν Τάουρις, έλαβε τελικά το πράσινο φως.
Το ξεκίνημα της Cadillac F1, πάντως, δεν θα είναι εύκολο, αλλά τουλάχιστον μπαίνει στο σπορ σε μια χρονιά τεράστιων τεχνικών αλλαγών -τοσο στις μονάδες ισχύος όσο και στο σχεδιασμό και την αεροδυναμική των μονοθεσίων.
Παρότι το όνομα του Γκρέιαμ Λόουντον, διευθυντή της ομάδας και πρώην διευθυντή της Marussia F1δεν είναι ιδιαίτερο ηχηρό, η Cadillac F1 έχει εντάξει στο τεχνικό της επιτελείο σπουδαία ονόματα μηχανολόγων και μηχανικών του παρελθόντος – όπως των πρωταθλητών με τη Renault F1 Πατ Σίμοντς και Ρομπ Ουάιτ.
Όσο για τους οδηγούς, ο Αμερικανός αστέρας των Indycars Κόλτον Χέρτα ακούγεται έντονα για μία από τις δύο θέσεις, ενώ μεγάλες πιθανότητες για το έτερο κόκπιτ συγκεντρώνει και ο πολύπειρος, και με μεγάλη απήχηση στον λατινόφωνο κόσμο, Σέρτζιο Πέρεζ.
“Όπως είπαμε τον Νοέμβριο, η δέσμευση της General Motors να μπει με την ομάδα Cadillac στη Formula 1 είναι μια σημαντική και θετική εξέλιξη για το σπορ μας” είπε ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Στέφανο Ντομενικάλι.