FORMULA 1

H Cadillac F1 με κινητήρες της Ferrari το 2026-’27, πριν κατασκευάσει τους δικούς της το 2028

CADILLAC MEDIA
H Cadillac προ των πυλών της Formula 1 CADILLAC MEDIA

Η είσοδος της General Motors -με τη θυγατρική Cadillac- στη Formula 1 το 2026 επισήμως δεν είναι επιβεβαιωμένη, αλλά κατ’ ουσίαν θεωρείται δεδομένη - ειδικά τώρα που η Scuderia Ferrari ανακοίνωσε ότι θα την προμηθεύει με μονάδες ισχύος και κιβώτια ταχυτήτων τη διετία 2026-’27.

Το πλάνο της GM είναι να έχει έτοιμη το 2028 τη δική της μονάδα ισχύος για τα μονοθέσια της Cadillac F1. Μέχρι να συμβεί αυτό, που δεν είναι μικρό εγχείρημα ούτε και για έναν κολοσσό όπως η General Motors, η ομάδα θα έχει την υβριδική μονάδα ισχύος -όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων- της Ferrari.

Η ιταλική εταιρεία ανακοίνωσε ότι έφτασε σε συμφωνία για την προμήθεια των κινητήρων με την Andretti Formula Racing. Αυτή παραμένει η ονομασία της ομάδας, που θα αγωνίζεται ως Cadillac F1 από το 2026, παρά την πρόσφατη αποχώρηση του Μάικλ Αντρέτι από τη διοίκησή της.

Κατά συνέπεια, η Ferrari θα εξακολουθήσει και με το πέρασμα στους νέους, ριζικά αλλαγμένους τεχνικούς κανονισμούς του 2026 να παρέχει μονάδες ισχύος σε δύο πελατειακές ομάδες - που θα είναι και οι δύο αμερικανικές: στη Haas F1 και στην Cadillac F1.

Η τωρινή της συνεργασία με τη Sauber θα λήξει στο τέλος του 2025, καθώς το ‘26 η ομάδα θα μετονομαστεί σε Audi και θα φορά τους κινητήρες που θα κατασκευάζονται στο Νόιμπουργκ - στη βάση της γερμανικής εταιρείας.

Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Φρεντ Βασέρ, δήλωσε: “Είναι υπέροχο να βλέπουμε τη δέσμευση μιας ακόμα αμερικανικής ομάδας, υποστηριζόμενης από μια από τις πιο σεβαστές μάρκες στη βιομηχανία αυτοκινήτου, σε μια εποχή που η Formula 1 αυξάνει τη δημοτικότητά της στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Είμαστε, λοιπόν, ιδιαίτερα χαρούμενοι που θα προμηθεύσουμε την ομάδα με τη μονάδα ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων μας, ως βάση αυτής της τεχνικής συνεργασίας. Αυτό σημαίνει ότι θα συνεχίσουμε να έχουμε δύο πελατειακές ομάδες στο πρωτάθλημα, με όλα τα οφέλη που φέρνει αυτό όσον αφορά την τεχνική εξέλιξη για τη Ferrari”.

Πέραν των μονάδων ισχύος, η GM και η TWG Global (η εταιρεία που ανέλαβε τη διοίκηση της ομάδας μετά την αποχώρηση του Μάικλ Αντρέτι) ανακοίνωσαν ότι τη θέση του διευθυντή της ομάδας ανέλαβε ο Γρέιμ Λόουντον, πρώην διευθυντής της ομάδας που είχε τις ονομασίες ονομασίες Virgin / Marussia / Manor στη F1.

Η Andretti Global είχε έρθει σε συμφωνία με τη Renault F1 να χρησιμοποιεί τους κινητήρες της από το 2026 -σε μια εποχή που δεν είχε κάνει το “πράσινο φως” να μπει στο σπορ- αλλά αυτό άλλαξε με την αλλαγή του Μάικλ Αντρέτι στη διοίκηση και φυσικά με την απόφαση των Γάλλων να παύσουν το πρόγραμμα εξέλιξης της μονάδας ισχύος τους για το 2026. Ως αποτέλεσμα, η Alpine από το ‘26 θα έχει πελατειακούς κινητήρες της Mercedes HPP.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2026 CADILLAC SCUDERIA FERRARI ANDRETTI F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ