H Cadillac προ των πυλών της F1 ως κατασκευαστής και 11η ομάδα το 2026
Η General Motors, μητρική εταιρεία της Cadillac, βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων με τη Formula 1 για να προστεθεί το ‘26 στους κατασκευαστές του σπορ, αυξάνοντας τις ομάδες σε έντεκα.
Με τα μέχρι πρότινος δεδομένα, η προσπάθεια της General Motors να μπει στη F1 σε συνεργασία με την ομάδα Andretti Global έπεφτε στο κενό: παρότι η αίτησή της έγινε αποδεκτή από τη FIA, δεν συνέβη το ίδιο και με τη Liberty Media, κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, για εμπορικούς λόγους.
Πέραν του ότι η F1 δέχθηκε πιέσεις από τις άλλες ομάδες για να μην υπάρξει ένα επιπλέον μερίδιο από τα εμπορικά κέρδη που τους αναλογούν, η F1 θεώρησε ότι η Andretti δεν θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστική μεσοπρόθεσμα και, επομένως, δεν θα προσέφερε αρκετή αξία στο θεσμό. Αυτό, παρεμπιπτόντως, είναι ένα θέμα που εξετάζει η επιτροπή ανταγωνισμού του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης.
Έκτοτε, όμως, υπήρξε μια πολύ σημαντική εξέλιξη: τον περασμένο Σεπτέμβριο ο Μάικλ Αντρέτι, γιος του πρώην πρωταθλητή Μάριο Αντρέτι και διοικητής της Andretti Global, παρέδωσε την ηγεσία της Andretti Global στον Νταν Τάουρις - διευθύνοντα σύμβουλο ενός επιχειρηματικού ομίλου με την ονομασία Group 1001.
Η εξέλιξη αυτή επανεκκίνησε τη διαπραγμάτευση από μηδενική βάση. Ο Τάουρις εθεάθη στο πάντοκ του GP του Λας Βέγκας, αυτό το τριήμερο, και επιβεβαιώθηκε ότι βρέθηκε εκεί για να προχωρήσει σε συνομιλίες για το πώς θα μπορούσε να υλοποιηθεί η είσοδος της ομάδας στη Formula 1 - πάντα μαζί με την εργοστασιακή συνεργασία της General Motors.
Όταν απέρριψε την Andretti για το 2026, η F1 είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο η αμερικανική ομάδα να υποβάλει νέα αίτηση για το 2028 - όταν και η GM θα είναι έτοιμη να παρέχει δικούς της κινητήρες.
Παρόλα αυτά, οι συνομιλίες που λαμβάνουν χώρα αυτές τις μέρες δείχνουν ότι η General Motors, χρησιμοποιώντας την ονομασία της θυγατρικής της Cadillac, θα μπορούσε να μπει στο σπορ ήδη από το 2026. Και αυτό παρότι ο αμερικανικός αυτοκινητικός κολοσσός δεν θα είναι σε θέση να κατασκευάσει την πρώτη του μονάδα ισχύος πριν από το 2028.
Αυτό σημαίνει ότι αν η ομάδα γίνει δεκτή, θα χρειαστεί να εξασφαλίσει πελατειακούς κινητήρες για τις σεζόν του 2026 και ‘27. Και υποψήφιοι προμηθευτές μπορούν να είναι μόνο οι Ferrari και η Honda.
Η Mercedes θα εξακολουθήσει να προμηθεύει 4 ομάδες, η νεοσύστατη Red Bull Ford Powertrains περιλαβάνει τη συμμετοχή της αμέσως ανταγωνιστικής Ford, η Audi δεν φέρεται διατεθειμένη να παρέχει κινητήρες εξ αρχής, ενώ η Renault πρόσφατα εγκατέλειψε το πρόγραμμά της για κινητήρες του 2026 (αφήνοντας την Alpine F1 να πάρει πελατειακά μοτέρ από τη Mercedes).
Οι πρώτες αντιδράσεις των άλλων ομάδων στα νέα για την αναθέρμανση των συνομιλιών της GM με τη F1 ήρθαν από τον διευθυντή της Mercedes F1, Τότο Βολφ: “Αν μια ομάδα μπορεί να προσθέσει αξία στο πρωτάθλημα, ειδικά αν η GM αποφασίσει να εισέλθει ως ιδιοκτήτρια ομάδας, τότε αυτό είναι διαφορετικό. Όσο υπάρχει δημιουργικότητα και ανάπτυξη της δημοτικότητας και των εσόδων του αθλήματος, καμία ομάδα δεν θα είναι αντίθετη”, τόνισε ο Αυστριακός.
Όσο για τον τομέα κατασκευής των σασί της Cadillac-Andretti, το πιθανότερο σενάριο είναι να χρησιμοποιηθούν οι εγκαταστάσεις στις οποίες εδώ και μήνες επενδύει η Andretti, στο Σίλβερστοουν της Αγγλίας.
Παρά την απόρριψη από τη F1, η επένδυση αυτή της Andretti Global δεν σταμάτησε, και μάλιστα η ομάδα προσέλαβε τον πολύπειρο Πατ Σίμοντς για να συμμετάσχει στη διοίκηση του προγράμματος και επίσης σχεδίασε ένα πρώτο πρωτότυπο και ήδη το δοκίμασε στην αεροσήραγγα της Toyota στην Κολονία.