DACIA

H Dacia με το Sandrider, τον Λεμπ και τον Αλ Ατίγια, θέλει να κατακτήσει και το Dakar

Sandrider
Sandrider DACIA MEDIA

Η Dacia αποκαλύπτει το Sandrider, ένα πρωτότυπο που θα λάβει μέρος στο Ράλι Dakar με οδηγούς της αγωνιστικής ομάδας ‘Dacia Sandriders’, κατά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid από το 2025.

Συνεχίζοντας την προσπάθειά της για τον επαναπροσδιορισμό του ουσιαστικού, η Dacia πρόκειται από το 2025, να λάβει μέρος στο Ράλι Dakar και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι Raid (W2RC). Αντιμετωπίζοντας μερικά από τα πιο απαιτητικά και πιο σκληρά εδάφη του κόσμου, η Dacia αποκαλύπτει το μοντέλο που θα την εκπροσωπήσει, το Sandrider, ένα πρωτότυπο που σχεδιάστηκε για να κερδίσει.

Sandrider
Sandrider DACIA


Εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Manifesto, το εργαστήριο νέων ιδεών της Dacia που παρουσιάστηκε το 2022, το Sandrider είναι ένα εντελώς νέο όχημα που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αγώνες rally-raid. Το μοντέλο βασίζεται στην αγωνιστική τεχνογνωσία του Renault Group και της Prodrive, μίας αγγλικής εταιρείας που ειδικεύεται στους αγώνες αυτοκινήτων.

Σε συνάφεια με τη γνωστή πλέον προσέγγιση της Dacia, το Sandrider σχεδιάστηκε με γνώμονα τα θεμελιώδη στοιχεία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, δηλαδή τις επιδόσεις και τη νίκη. Αυτό το καινοτόμο πρωτότυπο εκμεταλλεύεται έξυπνα όλες τις δυνατότητες που προσφέρουν οι κανονισμοί στην κατηγορία Ultimate T1+, εστιάζοντας κυρίως στην ευελιξία και το βάρος.

Sandrider
Sandrider DACIA


Καλύπτει πλήρως τις βασικές ανάγκες τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών, οι οποίοι συμμετείχαν από την αρχή, ενεργά στην εξέλιξή του. Από την αρχή του project και πριν από τις πολλές δοκιμές, οι οδηγοί και οι συνοδηγοί προσέφεραν την πλούσια εμπειρία και τις γνώσεις τους, τόσο στους σχεδιαστές όσο και στους μηχανικούς, κυρίως στη φάση της σχεδίασης, χρησιμοποιώντας εικονική πραγματικότητα.

Ένα πολύ ιδιαίτερο Dacia, μα πάντα Dacia, το Sadrider είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με τις βασικές αξίες της μάρκας. Σχεδιασμένο in house από τους σχεδιαστές της ίδιας της Dacia, το, χωρίς καθόλου σχεδόν διακοσμητικά, αμάξωμα του Sandrider στοχεύει κατευθείαν στα ουσιώδη. Τα εξωτερικά πάνελ του αυτοκινήτου είναι προφανές ότι έχουν τοποθετηθεί για να εξυπηρετούν τα απολύτως απαραίτητα.

Οποιοδήποτε είδος διακοσμητικού ή περιττής λεπτομέρειας απουσιάζει παντελώς, ενώ η έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική. Ως μέρος της προσέγγισης της μάρκας που εστιάζει στις βασικές ανάγκες τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών, το κοντό, αιωρούμενο καπό είναι σχεδιασμένο με τη λογική της πτέρυγας, όντας ταυτόχρονα αόρατο από το πλήρωμα ώστε να μην εμποδίζει το οπτικό τους πεδίο.

Η ειδική επιφάνεια του πάνω μέρους του ταμπλό αποτρέπει τις αντανακλάσεις – πρόκειται για μία τεχνική δανεισμένη από την αεροναυπηγική – που συμβάλλει και αυτή με τη σειρά της στην βελτιστοποίηση της ορατότητας του πληρώματος. Σε ό,τι αφορά την καμπίνα, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Dacia έδωσαν μεγάλη έμφαση στις ανάγκες και τους περιορισμούς, τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών.

Sandrider
Sandrider DACIA

Το αρθρωτό ταμπλό του Sandrider δίνει τη δυνατότητα σε κάθε μέλος του πληρώματος να προσαρμόσει την εργονομία και τη διάταξη συγκεκριμένων χαρακτηριστικών και συστημάτων, σύμφωνα με τις δικές του απαιτήσεις. Το Dakar, όπως και τα άλλα rally-raids, είναι από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως. Για το λόγο αυτό το Sandrider χρειάστηκε μια προσέγγιση που οδηγεί στα άκρα τη φιλοσοφία της στιβαρότητας.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του οχήματος, με την ενοποίηση του υποπλαισίου και των προφυλακτήρων, αμάξωμα από ανθρακονήματα, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και κιβώτιο ταχυτήτων 4x4, κατασκευασμένο για τις εξαντλητικές απαιτήσεις των αγώνων rally-raid. Ένα καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα διατηρεί τη βέλτιστη ισχύ για όλα τα ενσωματωμένα αξεσουάρ, ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες.

Sandrider
Sandrider DACIA


Πέρα από αυτά τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, η στιβαρή προσέγγιση της εξωτερικής εμφάνισης του Sandrider, εκτείνεται επίσης και σε πτυχές που μπορεί να φαίνονται λεπτομέρειες, αλλά στην πραγματικότητα κάνουν τη ζωή πολύ πιο εύκολη για το πλήρωμα. Για παράδειγμα, τα καθίσματα της Sabelt διαθέτουν επένδυση από ειδικό αντιβακτηριακό ύφασμα που ρυθμίζει μόνο του το ποσοστό της υγρασίας.

Οι ρεζέρβες είναι εξωτερικά τοποθετημένες και δεν διαθέτουν κανενός είδους κάλυμμα, ώστε να μπορεί το πλήρωμα να τις χρησιμοποιήσει άμεσα και με ευκολία. Με το ίδιο σκεπτικό, το πλήρωμα μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση στα εργαλεία, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει κάποιο κουτί. Άλλο παράδειγμα, είναι μια μαγνητική πλάκα, ενσωματωμένη στο αμάξωμα του Sandrider, που εμποδίζει στα μπουλόνια των τροχών να χαθούν στην άμμο.

Αυτή ήταν μια λύση εμπνευσμένη κατευθείαν από την εμπειρία των οδηγών της ομάδας, ενώ υιοθετήθηκε χάρη στην γνωστή ευφυία της Dacia. Το Sandrider είναι εξοπλισμένο με νέας γενιάς ελαστικά BF Goodrich που παρέχουν βέλτιστη πρόσφυση σε όλους τους τύπους εδάφους, με μέγιστη αντοχή σε χτυπήματα και κλαταρίσματα. Η Dacia έχει δεσμευθεί να γίνει ο ηγέτης σε έναν προσιτό τρόπο απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα.

Sandrider
Sandrider DACIA


Οι μηχανικοί δούλεψαν πολύ σκληρά για να κάνουν το αυτοκίνητο ελαφρύτερο και να μειώσουν την κατανάλωσή του. Το συνολικό βάρος του Sandrider έχει μειωθεί κατά 15 περίπου κιλά σε σχέση με άλλα αντίστοιχα πρωτότυπα. Αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με τη χρήση ενός ελαφρύτερου σωληνωτού πλαισίου, την απαλλαγή από όλα τα περιττά πάνελ του αμαξώματος, και τη χρήση ανθρακονημάτων για τα υπόλοιπα τμήματα.

Ο κινητήρας του Sandrider τροφοδοτείται με συνθετικό καύσιμο που παρέχεται από την Aramco. Πρόκειται για μια απλή και οικονομική λύση που συμβάλλει στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τα συνθετικά καύσιμα που εξελίχθηκαν από την Aramco συνδυάζουν ανανεώσιμο υδρογόνο με κατακράτηση του CO2, παρέχοντας ένα καύσιμο χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα που είναι συμβατό με τους σημερινούς κινητήρες.

Για τη Dacia, το Ράλι Dakar αποτελεί το ιδανικό πεδίο δοκιμών για αυτήν την τεχνολογία. Το Sandrider θα ξεκινήσει μια σειρά εντατικών δοκιμών εξέλιξης σε πολλές χώρες. Το ντεμπούτο του στην αγωνιστική σκηνή θα πραγματοποιηθεί στο Rallye du Maroc του 2024, το σκέλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid (W2RC) που διεξάγεται στο Μαρόκο από τις 5 έως τις 11 Οκτωβρίου του 2024.

Sandrider
Sandrider DACIA


Οι Dacia Sandriders, η επίσημη ομάδα οδηγών της Dacia για το πρωτάθλημα W2RC, θα λάβει μέρος στο πρώτο της Dakar και στα υπόλοιπα σκέλη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid, του 2025. Η αγωνιστική ομάδα των ‘Dacia Sandriders’ αποτελείται από τρία πληρώματα που συνδυάζουν εμπειρία, ταλέντο και ενθουσιασμό: Ο 49χρονος Γάλλος rallyman Σεμπαστιέν Λεμπ, με 9 συνεχόμενους τίτλους στο WRC από το 2004 έως το 2012.

Είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός αγώνων Ράλι, ενώ συχνά θεωρείται ως ο καλύτερος οδηγός ράλι όλων των εποχών. Ο Λεμπ συμμετέχει στο Dakar από το 2016. Θα έχει συνοδηγό τον Φαμπιάν Λερκίν. Η 32χρονη οδηγός Ράλι Κριστίνα Γκουτιέρεζ Χερέρο, είναι ένα κορυφαίο όνομα στους αγώνες cross-country. Έχει ήδη λάβει μέρος σε οκτώ ράλι Ντακάρ μεταξύ 2017 και 2024.

Η Κριστίνα κατέκτησε το 2021 το Παγκόσμιο Κύπελλο αγώνων Cross-Country, στην κατηγορία T3. Τον Ιανουάριο του 2024, έγινε η δεύτερη γυναίκα που κέρδισε σε μια κατηγορία (Challenger) του Dakar, μετά τη Γιούτα Κλάϊνσμιντ που κατέλαβε την 1η θέση γενικής. Συνοδηγός της Κριστίνα θα είναι ο Πάμπλο Μορένο Χουέτε.

Ο Νάσερ Αλ Ατίγια, είναι πέντε φορές νικητής του Παγκοσμίου Κυπέλλου cross-country και δύο φορές νικητής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid. Είναι ένας πραγματικός θρύλος του Ντακάρ, έχοντας κερδίσει αυτόν τον ιδιαίτερο αγώνα πέντε φορές. Συνοδηγός του Αλ Ατίγια θα είναι ο Μάθιου Μπόμελ.

TAGS DACIA RALLY DAKAR
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ