X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

H F1 έκλεισε την πόρτα στην Andretti για το 2025, αλλά την κρατά ανοικτή για την Cadillac το 2028

Η General Motors θέλει να μπει στη Formula 1 με την Cadillac CADILLAC MEDIA / ASSOCIATED PRESS

Παρότι η αίτηση της ομάδας της Andretti να μπει στη Formula 1 το 2025 είχε πάρει το “πράσινο φως” από τη FIA, και παρότι είχε την υποστήριξη της General Motors (Cadillac), η Formula 1 (Liberty Media) την απέρριψε, κι έτσι δεν θα υπάρξει 11η ομάδα στο σπορ - τουλάχιστον όχι πριν το 2028.

Η Formula One Management, ο εμπορικός φορέας της F1 που ανήκει στη Liberty Media, ανέφερε στη μακροσκελή της ανακοίνωση εκτενώς τους λόγους που απέρριψε την αίτηση της Andretti. Ωστόσο, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιτρέψει την είσοδο της ομάδας του Μάικλ Αντρέτι -γιού του πρώην πρωταθλητή της F1, Μάριο Αντρέτι- το 2028.

Η Andretti προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να γίνει η 11η ομάδα του σπορ, ωστόσο η Liberty Media δέχθηκε ισχυρές πιέσεις από τις άλλες 10 να απορρίψει την αίτησή της, ώστε να μην διαμοιραστούν σε ένα επιπλέον κομμάτι τα έσοδά τους -ύψους 1 δισ. δολαρίων ετησίως- από τα εμπορικά δικαιώματα της Formula 1.

Η FIA πέρσι άνοιξε τη διαδικασία του διαγωνισμού για την είσοδο νέων ομάδων στη F1, και τον Οκτώβριο του 2023 ανακοίνωσε ότι ο μοναδικός τεχνικός φάκελος που πληρούσε τις προδιαγραφές ήταν της Andretti. Έτσι, η Ομοσπονδία έδωσε το “πράσινο φως” για την είσοδο της αμερικανικής ομάδας στη Formula 1 το 2025, και απέμενε πλέον -βάσει του Συμφώνου Concorde- και η έγκριση από τη FOM.

Όμως σήμερα (31/1) η FOM/Liberty Media ανακοίνωσε την οριστική απόρριψη της αίτησης της Andretti, εξηγώντας αμείληκτα πως “η παρουσία 11ης ομάδας δεν θα προσφέρει, από μόνη της, περαιτέρω αξία στο πρωτάθλημα. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για μία νέα ομάδα να φέρει περαιτέρω αξία στο πρωτάθλημα είναι με την ανταγωνιστικότητά της. Δεν πιστεύουμε ότι η αιτούσα θα είναι ένας ανταγωνιστικός αγωνιζόμενος”.

Ο ιδιοκτήτης της Andretti Global, Μάικλ Αντρέτι (αριστερά), με τον πρόεδρο της FIA Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ AP PHOTO/JENNA FRYER


Επιπλέον, η Liberty ανέφερε ότι η 11η ομάδα θα ασκούσε οικονομικές πιέσεις στους διοργανωτές των GP, θα ανάγκαζε ορισμένους από αυτούς σε επιπλέον κόστη, και θα περιόριζε τον τεχνικό, λειτουργικό και εμπορικό ζωτικό χώρο των άλλων αγωνιζόμενων. Δεν ήμασταν σε θέση να εντοπίσουμε κάποια θετική επίδραση στην εμπορική αξία του Πρωταθλήματος”.

Η παράμετρος του πελατειακού κινητήρα (της Renault/Alpine) που θα χρησιμοποιούσε η Andretti το 2025-'26 έπαιξε επίσης ρόλο στην απόφαση της FOM. Ωστόσο, η απόφαση της Cadillac να κατασκευάζει τις δικές της μονάδες ισχύος το 2028 αλλάζει τα δεδομένα, δεδομένου ότι η αμερικανική εταιρεία της General Motors έχει δεσμευθεί ότι δεν ενδιαφέρεται να μπει στη F1 με οποιαδήποτε ομάδα πέραν της Andretti.

Η Liberty σχολίασε σχετικά πως “θα αντιμετωπίζαμε διαφορετικά μια αίτηση ομάδας για το Πρωτάθλημα του 2028 με εξασφαλισμένη μονάδα ισχύος της General Motors, είτε ως εργοστασιακής ομάδας είτε ως πελατειακής της GM, που θα σχεδιάζει όλα τα εξαρτήματα που επιτρέπεται εντός των τειχών της. Σε τέτοια περίπτωση θα υπήρχαν επιπλέον παράγοντες προς εξέταση σχετικά με την αξία που θα φέρει ο αιτούμενος στο Πρωτάθλημα, συγκεκριμένα αν φέρει έναν διακεκριμένο νέο κατασκευαστή αυτοκινήτων στο σπορ ως προμηθευτή μονάδων ισχύος”.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2026 ANDRETTI F1 CADILLAC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ