H Ferrari με μπλε χρώματα στο Μαϊάμι, όμως η μεγάλη της αλλαγή θα έρθει στην Ίμολα
Η Scuderia θα εμφανιστεί μεν στο Μαϊάμι με τις -μοναδικές, για αυτόν τον αγώνα- μπλε λεπτομέρειες στο χρωματισμό της SF-24, όμως κατά τα άλλα το cavallino θα παραμείνει αναλλοίωτο και θα αποτελέσει τη βάση δοκιμών ενόψει της ευρύτατης αναβάθμισής του στο επόμενο GP, της Ίμολα.
Παρότι εντέλει αποφάσισε να μην χρησιμοποιήσει το νέο της δάπεδο στον αμερικανικό αγώνα, 6ο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, η Ferrari ευελπιστεί ότι αντλώντας το μέγιστο από την υπάρχουσα SF-24, και χωρίς τα προβλήματα στη διαχείριση των ελαστικών που είχε στο GP Κίνας, θα μπορέσει στο Μαϊάμι (σε αντίθεση με την Κίνα) να βγει νικήτρια της μάχης με τη McLaren - πίσω από τις κυρίαρχες Red Bull.
Ο μπλε χρωματισμός των λεπτομερειών της SF-24, αποκλειστικά για τον αγώνα του Μαϊάμι, θα είναι η πιο μεγάλη αλλαγή του μονοθεσίου αυτό το τριήμερο. Συνδέεται με το νέο μεγάλο και ονομαστικό χορηγό της ομάδας, και επίσης επιλέχθηκε -παραπέμποντας στους μπλε χρωματισμούς του παρελθόντος της- για τον εορτασμό των 70 ετών της εμπορικής παρουσίας της Ferrari στην αμερικανική αγορά.
Συγκεκριμένα, οι αποχρώσεις του μπλε Azzurro La Plata και Azzurro Dino βρίσκονται στο κάλυμμα του κινητήρα, στις πτέρυγες, στο halo που καλύπτει το κόκπιτ, στους καθρέπτες και στα καλύμματα των τροχών.
Θυμίζουμε ότι, για πολιτικούς λόγους, η Ferrari είχε αγωνιστεί με την ονομασία NART (North American Racing Team) στους αμερικανικούς αγώνες του πρωταθλήματος της F1 το 1964 με το μονοθέσιο 158 F1 βαμμένο με το λευκό χρώμα και το Azzurro Dino. Με αυτό ο Τζον Σέρτις αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής.
Το γαλάζιο Azzurro La Plata, που είναι αυτό της σημαίας της Αργεντινής, αποδίδει φόρο τιμής στον Αλμπέρτο Ασκάρι που αγωνιζόταν τη δεκαετία του 1950 με τη μπλούζα και το κράνος του σε αυτή την απόχρωση. Ίδιου χρώματος φόρμες φόρεσαν μετέπειτα και οι Σέρτις, Νίκι Λάουντα και Κλέι Ραγκατσόνι, και θα φορέσουν αυτό το τριήμερο και οι Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ.
Η Ferrari SF-24 της Ίμολα
Πέραν αυτών, όμως, το πιο ουσιώδες είναι ότι η Scuderia εργάζεται πυρετωδώς για το ιδιαίτερα εκτεταμένο πακέτο αναβάθμισης EVO που θα τοποθετήσει στην SF-24 στον αμέσως επόμενο αγώνα - το οποίο λέγεται ότι, μεταξύ άλλων, αποτελείται και από πλευρικούς αεραγωγούς της φιλοσοφίας της Red Bull RB20.
Οι μηχανικοί της ιταλικής ομάδας επιβεβαίωσαν ότι υπήρξαν -μετά τη σχετικά φτωχή απόδοση στη Σαγκάη- σκέψεις να επιταχυνθούν κάποιες από τις αναβαθμίσεις του μονοθεσίου (όπως το νέο δάπεδο) για το GP του Μαϊάμι, αλλά σύντομα αυτές εγκαταλείφθηκαν.
Στόχος της Scuderia, τώρα, θα είναι να συλλέξει εξειδικευμένα δεδομένα που εστιάζουν στην προετοιμασία της για την προσθήκη της αναβάθμισης EVO στην Ίμολα, στις 19 Μαΐου. Η αναβάθμιση αυτή θα περιλαμβάνει πολλά περισσότερα νέα εξαρτήματα, πέραν του δαπέδου.
Έχοντας κατανοήσει πλέον αρκετά καλά -με ποικίλα δεδομένα- την SF-24, και δεδομένου ότι το μονοθέσιο έχει αποδειχθεί σταθερό στην απόδοσή του, εξαιρετικό στη διαχείριση των ελαστικών και δεκτικό στις αλλαγές ρυθμίσεις, με τον ανασχεδιασμό της SF-24 στην Εμίλια Ρομάνια η Scuderia αποσκοπεί να το κάνει ταχύτερο.
Η φιλοδοξία της ομάδας είναι να κλείσει λίγο από το χάσμα της από τη Red Bull RB20, που αναβαθμίστηκε εκτενώς στο GP της Ιαπωνίας, με τελικό σκοπό να διεκδικήσει ορισμένες φετινές νίκες από την πρωταθλήτρια. Η διεκδίκηση του φετινού τίτλου κατασκευαστών, επίσης, είναι ένας προσδιορισμένος στόχος των Ιταλών.
Οι προσδοκίες για το Μαϊάμι
Σχετικά με το αγωνιστικό τριήμερο στο Μαϊάμι, λοιπόν, παρότι η Ferrari SF-24 δεν θα φέρει αναβαθμίσεις, η Scuderia θεωρεί ότι μπορεί να ξαναγίνει η δεύτερη σε απόδοση ομάδα -πίσω από τη Red Bull- μετά την υστέρησή της από τη McLaren στην Κίνα. Στη Σαγκάη η Ferrari έμεινε για πρώτη φορά φέτος εκτός βάθρου, στο οποίο ανέβηκε ο Λάντο Νόρις της McLaren.
Για να το πετύχει, η Scuderia θέλει αυτό το τριήμερο να μεγιστοποιήσει την απόδοση της SF-24, βάσει των στοιχείων από τον προσομοιωτή. Όμως δεν θα είναι εύκολο για εκείνη, καθώς η McLaren θα εισάγει αυτό το τριήμερο στο Μαϊάμι -παραδόξως, λόγω Sprint- την πρώτη από τις τρεις προγραμματισμένες φετινές της αναβαθμίσεις της MCL38.
Τα δεδομένα από τον προσομοιωτή έδειξαν στους Ιταλούς μηχανικούς ότι η SF-24 θα αποδώσει καλύτερα στο Μαϊάμι σε σχέση με την Κίνα. Επίσης, αναμένουν ότι στο κυρίως GP της Κυριακής δεν θα υπάρξει ξανά η ελλιπής (σε σχέση με τη McLaren) διαχείριση των ελαστικών που εμφανίστηκε στον τελευταίο αγώνα.
Μετά τον αγώνα της Σαγκάης η ιταλική ομάδα μελέτησε διεξοδικά τα δεδομένα της θερμικής φθοράς της γόμας, και οι μηχανικοί τους εκτιμούν ότι σε μεγάλο βαθμό έλυσαν το πρόβλημα - ώστε οι Λεκλέρ και Σάινθ να έχουν ξανά το ρυθμό αγώνα που εμφάνισαν στα 4 πρώτα φετινά GP. Ειδικά την εντυπωσιακή διαχείριση των ελαστικών που είχε ο Μονεγάσκος στην Ιαπωνία, όπου έκανε μόνο ένα πιτ-στοπ σε αντίθεση με τα δύο των άλλων πρωταγωνιστών.
Μάλιστα, οι υψηλές θερμοκρασίες που αναμένονται στο Μαϊάμι (που ενδέχεται να φτάσουν ακόμα και τους 30° Κελσίου το Σαββατοκύριακο) μπορεί να βοηθήσουν τη Scuderia και στο θέμα της θέρμανσης των ελαστικών στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης - πτυχή στην οποία η SF-24 μειονεκτούσε στις κρύες συνθήκες της Σαγκάης.
Πάντως, υπάρχει και μια τελευταία πτυχή για το Μαϊάμι: οι δύο μεγάλες ευθείες, όπου παίζει σημαντικό ρόλο η αεροδυναμική αποδοτικότητα (δηλαδή η σχέση παραγωγής άντωσης / μειωμένης αεροδυναμικής αντίστασης).
Ίσως η αναβαθμισμένη MCL38 να παρουσιαστεί σημαντικά βελτιωμένη σε αυτόν τον τομέα, σε αυτή τη νέα μάχη των δύο πιο ιστορικών ομάδων της Formula 1 - μια μάχη που, κατά τον διευθυντή της Scuderia Φρεντ Βασέρ, παίζεται στο δέκατο του δευτερολέπτου.