FORMULA 1

H Ferrari μελέτησε τα μυστικά της Red Bull αλλά δεν τα αντέγραψε για το 2024

Scuderia Ferrari Press Office
Ο πρώην τεχνικός διευθυντής (σασί) της Scuderia, Ενρίκο Καρντίλε SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Οι μηχανικοί της Scuderia ανέλυσαν διεξοδικά τις φωτογραφίες από το σοφιστικέ δάπεδο και από άλλα σημεία της κυρίαρχης Red Bull RB19, όμως ο τεχνικός διευθυντής Ενρίκο Καρντίλε εξηγεί γιατί θα ήταν λάθος να τα υιοθετήσουν αυτούσια στο ιταλικό μονοθέσιο του 2024.

Το ατύχημα του Σέρτζιο Πέρεζ στις δοκιμές κατάταξης του GP Μονακό 2023 στη στροφή St Devote (την τελευταία πριν το τούνελ), και η μεταφορά της Red Bull RB19 με γερανό, αποκάλυψε σε όλο τον κόσμο της Formula 1 το σχεδιαστικά εκλεπτυσμένο δάπεδο του μονοθεσίου του Μίλτον Κινς με τα περίπλοκα και ανομοιόμορφα κανάλια Velturi.

Οι σπάνιες αυτές φωτογραφίες από κάτω μέρος του δαπέδου της RB19φυσικά μελετήθηκαν διεξοδικά από όλες τις ομάδες, και ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari Ενρίκο Καρντίλε επιβεβαίωσε ότι και η Scuderia έκανε το ίδιο: “Είναι μέρος της δουλειάς μας να αναλύουμε τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Οπότε, έχουμε περισσότερες από μία φωτογραφίες.

Ακόμα και με δεδομένο ότι είναι δύο διαφορετικά αυτοκίνητα, ήταν ενδιαφέρον που είδαμε το κάτω μέρος της Red Bull. Η προσέγγισή τους είναι διαφορετική σε σχέση με τον ανταγωνισμό”, πρόσθεσε ο Ιταλός, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport.

Παρότι το δάπεδο της RB19 ήταν ένα από τα κύρια στοιχεία της κυριαρχίας της πέρσι στη F1, όμως, ο Καρντίλε εξήγησε γιατί θα ήταν λάθος της Ferrari να αντέγραφε το ίδιο σχέδιο από τη Red Bull: Πρέπει να κοιτάζεις μια τέτοια φωτογραφία με το σωστό τρόπο. Η απευθείας αντιγραφή ποτέ δεν αποδίδει, και ειδικά με αυτά τα μονοθέσια όπου μετρά το κάθε χιλιοστό.

Μπορείς μόνο να καταλάβεις τι προσπαθούν να κάνουν και να εμπνευστείς από αυτό”, τόνισε, εξηγώντας ότι το μονοθέσιο είναι σαν μια ορχήστρα στην πίστα, όπου κάθε όργανο ξεχωριστά αποκτά αξία μόνο αν λειτουργεί ως μέρος ενός συνόλου που συνεργάζεται αρμονικά.

Scuderia Ferrari Press Office
Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-23 στο GP Ολλανδίας 2023 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Ο Καρντίλε, πάντως, επιβεβαίωσε ότι το νέο ιταλικό μονοθέσιο του 2024 -που θα αποκαλυφθεί στις 13 Φεβρουαρίου- θα έχει ριζικά διαφοροποιημένη σε σχέση με τις Ferrari των δύο τελευταίων σεζόν. Η Scuderia ακολούθησε μια συγκεκριμένη σχεδιαστική φιλοσοφία από τις αρχές του 2022, αλλά στο μέσον της σεζόν του ‘23 συνειδητοποίησε ότι η φιλοσοφία αυτή είχε περιορισμούς που δεν θα της επέτρεπαν να ανταγωνιστεί τη Red Bull.

Από το καλοκαίρι η Scuderia άρχισε να δοκιμάσει στα αγωνιστικά τριήμερα νέα εξαρτήματα ενόψει της αλλαγής φιλοσοφίας στο μονοθέσιο του ‘23. Και ο Καρντίλε εξήγησε τον πυρήνα της αλλαγής φιλοσοφίας λέγοντας πως στους περσινούς αγώνες “χρειαζόμασταν φρέσκα ελαστικά, εμπιστοσύνη και των δύο οδηγών [στο αυτοκίνητο] και ιδανικές συνθήκες. Δεν καταφέρναμε να σταθεροποιήσουμε όλους αυτούς τους παράγοντες με κάθε σετ ελαστικών, και πιστεύουμε ότι η Red Bull ελέγχει πολύ καλύτερα τις εναλλασσόμενες συνθήκες”.

TAGS FORMULA 1 F1 SCUDERIA FERRARI F1 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ