X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

H Ferrari ταχύτερη την πρώτη μέρα στη Μόντσα με τον Σάινθ

Ferrari driver Carlos Sainz of Spain steers his car during the first practice session ahead of Sunday's Formula One Italian Grand Prix auto race, at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Friday, Sept. 1, 2023. (AP Photo/Luca Bruno) AP

Ο Κάρλος Σάινθ σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών και της πρώτης ημέρας του GP Ιταλίας, με 19 χιλιοστά διαφορά από τον Λάντο Νόρις της McLaren. Τρίτος ο Σέρτζιο Πέρεζ πριν το ατύχημά του στην Παραμπόλικα.

Την ημέρα των 29ων γενεθλίων του ο Κάρλος Σάινθ έδωσε ελπίδες στους τιφόζι για μια καλή εμφάνιση της Ferrari μέσα στο «ναό της ταχύτητας», το Autodromo di Monza, πετυχαίνοντας τον ταχύτερο γύρο της πρώτης μέρας ελεύθερων δοκιμών στην προσομοίωση δοκιμών κατάταξης με τη μαλακή γόμα.

Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του 14ου φετινού GP της Formula 1 διακόπηκε δύο φορές με κόκκινες σημαίες. Η πρώτη συνέβη στον τέταρτο λεπτό της ωριαίας διαδικασίας, όταν έκανε πρόβλημα στα ηλεκτρονικά συστήματα της Aston Martin του Λανς Στρολ άφησε την AMR23 του Καναδού ακινητοποιημένη στην άκρη της πίστας μετά το σικέιν Ασκάρι.

Η δεύτερη κόκκινη σημαία βγήκε 9 λεπτά πριν την καρό σημαία, στην επόμενη στροφή Παραμπόλικα (που πλέον ονομάζεται Αλμπορέτο εις μνήμην τον μεγάλου Ιταλού οδηγού) λόγω της εξόδου του Πέρεζ με τη Red Bull RB19.

Ο Μεξικανός ανοίχτηκε έξω από τα όρια της πίστας στην έτσι κι αλλιώς ανοιχτή γραμμή της θρυλικής αυτής τελευταίας στροφής της Μόντσα, βγήκε στην αμμοπαγίδα και με έναν φαντασμαγορικό χειρισμό που θύμιζε rallycar απέφυγε τα χειρότερα. Ωστόσο, κατέληξε να σπάσει τη πίσω πτέρυγα της RB19 στη μπαριέρα στην έξοδο της στροφής.

Ο Πέρεζ είχε κάνει μέχρι τότε τον τρίτο χρόνο και έμεινε εκεί, καθώς στα τελευταία 4 λεπτά που απέμειναν όταν έληξε η διακοπή οι ομάδες επικεντρώθηκαν στη συλλογή δεδομένων για τα ελαστικά - έστω και για τρεις γύρους.

Εξαίρεση ήταν ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, που πλησίασε στο τέλος στα 5 χιλιοστά από τον χρόνο του Πέρεζ – αφήνοντας τον Μαξ Φερστάπεν στην 5η θέση. Ο Ολλανδός παραπονέθηκε ότι συνάντησε έντονο κυκλοφοριακό στον γρήγορο γύρο του, και έκτοτε δεν του δόθηκε η ευκαιρία από την ομάδα του και για δεύτερο επίσης με τη μαλακή γόμα.

Έτσι, ο πρωταθλητής έμεινε 0,28'' μακριά από τον Σάινθ, αλλά εμπρός από τον Σαρλ Λεκλέρ που ήταν 0,36'' πίσω από την έτερη Ferrari SF-23 του πρωτοπόρου Ισπανού ομολόγου του.

Μετά τη διακοπή για τον Στρολ ο Σάινθ και πάλι ήταν ταχύτερος από τις Red Bull με τη μέση γόμα, πριν τις προσομοιώσεις κατατακτήριων με τη μαλακή. Ο Λεκλέρ με τη μαλακή γόμα δεν κατάφερε, σε εκείνο το σημείο, να κινηθεί πιο γρήγορα από το χρόνο του Σάινθ με τη μέση, καθώς ο 29χρονος έχασε τον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μαλακή λόγω μπλοκαρίσματος των φρένων στο σικέιν.

Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Πέρεζ να ανέβει στην κορυφή, γράφοντας χρόνο 1:21.540 με τα μαλακά ελαστικά, ενώ ο Φερστάπεν δεν κατάφερε να απαντήσει. Η αλήθεια είναι ότι στη δεύτερη Lesmo ο Ολλανδός χρειάστηκε να διασχίσει μια μεγάλη σειρά από μονοθέσια που κινούνταν αργά, όμως δεν φάνηκε να χάνει υπερβολικό χρόνο.

Περιστασιακά, τότε, ο Νόρις βρέθηκε στην κορυφή με χρόνο 1:21.374, αλλά σύντομα ο Σάινθ απάντησε με τον δικό του ταχύτερο γύρο και έγραψε το τελικό 1:21.355. Ο Άλεξ Άλμπον έγραψε τον 7ο χρόνο με τη μέση γόμα, περίπου δυόμισι δέκατα πίσω από τον Λεκλέρ, αλλά εμπρός από τον Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin και τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes.

Ο Λιούις Χάμιλτον περιορίστηκε στην 17η θέση, ενάμισι δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή, αλλά με τη σκληρή γόμα - αν και φάνηκε να μην αισθάνεται άνετα με τις ρυθμίσεις της W14. Ειδικά όταν έχασε οριακά την έξοδο του δεύτερου σικέιν στο χείλος της αμμοπαγίδας.

Αύριο Σάββατο (2/9) η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας θα ξεκινήσει στις 13:30, ενώ οι δοκιμές κατάταξης στις 17:00 το απόγευμα. Μη χάσετε τη LIVE κάλυψη της μάχης για την πολ ποζίσιον, που προμηνύεται ενδιαφέρουσα, από το SPORT24.


TAGS FORMULA 1 F1 GP ΙΤΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ