FORMULA 1

H Ferrari βλέπει την ευκαιρία και επισπεύδει την αναβάθμιση της SF-24 για τη Σουζούκα

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-24 στην Αυστραλία SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Scuderia φέρεται να επιταχύνει τη μεγάλης έκτασης αναβάθμιση της φετινής SF-24 -που αρχικά προγραμμάτιζε για το GP της Ίμολα το Μάιο- για να την έχει στο επόμενο GP της Formula 1, στην Ιαπωνία (5-7 Απριλίου). Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Η ιταλική ομάδα κέρδισε στο GP Αυστραλίας μετά από την εγκατέλειψη του Μαξ Φερστάπεν στον 4ο γύρο (με πρόβλημα στα φρένα της Red Bull RB20), και βοηθούμενη και από τα αεροδυναμικά προβλήματα που προκάλεσε μια ζελατίνα κράνος σε έναν αεραγωγό του δαπέδου της RB20 του Σέρτζιο Πέρεζ.

Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, κράτησε χαμηλά τους τόνους για την απόδοση της Ferrari που έφερε τη νίκη του Κάρλος Σάινθ στη Μελβούρνη, όμως έγινε εμφανές (όπως παραδέχθηκαν και οι Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ) ότι στις ιδιαίτερες συνθήκες του Άλμπερτ Παρκ η SF-24 είχε αναμφίβολα την ταχύτητα να ανταγωνιστεί τη Red Bull.

Οι ιδιαίτερες αυτές συνθήκες αφορούν στο γεγονός ότι το σιρκουί της Μελβούρνης δίνει έμφαση στην πρόσφυση του εμπρός μέρους του μονοθεσίου, η οποία όσο καλύτερη είναι τόσο περισσότερο προστατεύει τη μαλακή γόμα από το graining - που είναι, με λίγα λόγια, η φθορά της επιφάνειας του ελαστικού από τα γλιστρήματα, σε αντίθεση με τη θερμική φθορά του συνόλου της μάζας του ελαστικού σε πίστες με τραχύτερη άσφαλτο.

Η SF-24 ήταν πολύ καλύτερη στην παραπάνω παράμετρο σε σχέση με τη Red Bull, και αυτό αναμφίβολα δίνει την αισιοδοξία στην ιταλική ομάδα ότι μπορεί σε αντίστοιχες πίστες -όπου η απόδοση θα καθορίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό από την πρόσφυση των εμπρός τροχών- να ανταγωνιστεί την πρωταθλήτρια.

Ένας δεύτερος λόγος για την ενδεχόμενη επίσπευση της μεγάλης αναβάθμισης της SF-24 για τη Σουζούκα έχει να κάνει με το γεγονός ότι -όπως αναφέρουν οι πληροφορίες- η Red Bull ετοιμάζει για την Ιαπωνία τον εκτεταμένο ανασχεδιασμό της RB20, με όλες τις μεγάλες αλλαγές του μονοθεσίου που δεν παρουσίασε στις αρχές της χρονιάς.

Οι αλλαγές της RB20 φέρονται να είναι αρκετά δραστικές και εκτεταμένες, και μάλιστα υπάρχει και το ενδεχόμενο να είναι πολύ πιο ακραίες από ό,τι θα περίμενε κανείς με την αναβάθμιση ενός μονοθεσίου έπειτα από μόλις 3 GP στη σεζόν. Όλα αυτά, όμως, θα διαπιστωθούν στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές της Σουζούκα.

Πάντως, η φερόμενη επίσπευση της αναβάθμισης της Ferrari SF-24 ενδεχομένως να κρύβει την ελπίδα της Scuderia ότι μπορεί να ακολουθήσει έναν πολύ δυναμικό ρυθμό εξέλιξης του μονοθεσίου της στη διάρκεια της φετινής σεζόν, και να ασκεί πίεση στη Red Bull - η οποία πίεση, κατά την άποψη του Φρεντ Βασέρ, θα κάνει τη Red Bull πιο επιρρεπή στα λάθη.

Και, επίσης, θα δώσει στη Scuderia τη δυναμική ακόμα και για περισσότερες νίκες σε σιρκουί που παίζει σημαντικό ρόλο η πρόσφυση του εμπρός μέρους και η διαχείριση του graining, όπου είναι πολλά σιρκουόι δρόμου και κυρίως εκείνο του Λας Βέγκας.

Η αναβάθμιση της SF-24 ξεκίνησε από τον τεχνικό διευθυντή Ενρίκο Καρντίλε και την ομάδα του στη Μελβούρνη με τη νέα πίσω πτέρυγα, και θα συνεχιστεί με βάση τα δεδομένα που συνέλλεξε η Scuderia στους τρεις πρώτους αγώνες του 2024.

Εξάλλου, ο αρχικός σκοπός της ιταλικής ομάδας ήταν να δημιουργήσει ένα βασικό μονοθέσιο που να είναι εύκολο στην οδήγηση και στην κατανόηση, δεκτικό στις ρυθμίσεις και με προβλέψιμη συμπεριφορά σε διάφορες αλλαγές του στησίματος. Ο σκοπός αυτός επετεύχθη πανηγυρικά, και τώρα πάνω σε αυτή τη στιβαρή βάση η Scuderia μπορεί να αρχίσει να χτίζει την ταχύτητα τόσο σε έναν γύρο όσο και στις συστοιχίες γύρων του ρυθμού αγώνα της SF-24. Που σημαίνει ότι το cavallino έχει μεγάλα περιθώρια εξέλιξης.

Τέλος, μια τρίτη παράμετρος για την επίσπευση της αναβάθμισης της SF-24 στη Σουζούκα είναι ότι μετά τον ιαπωνικό αγώνα ακολουθούν δύο αγωνιστικά τριήμερα με αγώνες Sprint, όπου η έλλειψη ελεύθερων δοκιμών καθιστά πολύ δύσκολη την εισαγωγή νέων εξαρτημάτων στα μονοθεσία.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 SCUDERIA FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ