FORMULA 1

Η ιστορία πίσω από τις γαλάζιες φόρμες των οδηγών της Ferrari για το GP του Μαϊάμι

Σαρλ Λεκλέρ, Κάρλος Σάινθ, GP Μαϊάμι 2024
Σαρλ Λεκλέρ, Κάρλος Σάινθ, GP Μαϊάμι 2024 SCUDERIA FERRARI HP / X

Μια παράδοση που πάει μισό αιώνα πίσω στο χρόνο ξεσήκωσε η Ferrari: τις μπλε φόρμες που φορούσαν οι οδηγοί της, από τον Τζον Σέρτις το 1964 μέχρι τον Νίκι Λάουντα μία δεκαετία αργότερα. Τι γιορτάζει η Scuderia στον αγώνα του Μαϊάμι και πώς σχετίζεται με μια νέα εμπορική της συμφωνία.

Η ιταλική ομάδα για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες αφήνει -για το GP του Μαϊάμι και μόνο, στις 3-5 Μαΐου- τον κόκκινο χρωματισμό στις φόρμες των οδηγών της, Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, για χάρη του γαλάζιου που φορούσαν οι οδηγοί και οι μηχανικοί της ομάδας στα βάθη της ιστορίας της εταιρείας του Μαρανέλο.

Το μπλε, όπως και το κίτρινο, υπήρξαν εμβληματικά χρώματα στο παρελθόν για την ιταλική ομάδα, πέραν του κόκκινου με το οποίο έμελλε να καθιερωθεί. Η αρχή έγινε από το 1950 κιόλας, από την πρώτη χρονιά της επαγγελματικής Formula 1, όταν ο οδηγός Ρειμόν Σομέ έγινε ο πρώτος που αγωνίστηκε με μια μπλε Ferrari, τη θρυλική 125, στο GP του Μονακό.

Το αυτοκίνητο ενοικιάστηκε στον Γάλλο οδηγό από την εργοστασιακή Ferrari, που του παρείχε και την πλήρη υποστήριξή της στον αγώνα. Ο Σομέ αποφάσισε να βάψει το αυτοκίνητο με γαλάζιο χρώμα, που τότε αντιπροσώπευε τη Γαλλία, σε σχέση με το βρετανικό αγωνιστικό πράσινο και το ιταλικό κόκκινο. Σε εκείνο το GP ο Σομέ πέτυχε τον έναν και μοναδικό του τερματισμό στη F1.

Όμως, λίγους μήνες νωρίτερα, ένα άλλο μονοθέσιο της Ferrari -η 166 του 1949- είχε λάβει μέρος σε αγώνες της Νότιας Αμερικής με γαλάζιο χρώμα και κίτρινο κάλυμμα του κινητήρα, στα χέρια του μέγα Χουάν Μανουέλ Φάντζιο.

Η Ferrari 166 αυτή, κόκκινη, είχε κερδίσει το GP της Μόντσα το 1949, αλλά την επόμενη χρονιά άλλαξε χρωματισμό και υιοθέτησε τα χρώματα της σημαίας της Αργεντινής, χάρη στη συμφωνία της κυβέρνησης της χώρας με τον Έντο Φεράρι.

Ένας άλλος Γάλλος οδηγός, ο Λουί Ροσιέ, κατέβηκε στη F1 με την ομάδα του -Team Ecurie Rosier- και απέκτησε μια Ferrari Tipo 500 (η οποία μετατράπηκε στην 625) που επίσης έβαψε στο γαλάζιο αγωνιστικό χρώμα της χώρας του. Αγωνίστηκε με αυτή σε 17 GP της Formula 1, μέχρι το 1954, με καλύτερη θέση μια 7η στο γκραν πρι της Ολλανδίας.

Πέρασαν πέντε χρόνια, ώσπου στην εκκίνηση του GP της ΗΠΑ στο Sebring μία από τις τέσσερις Ferrari είχε σκούρο μπλε χρώμα με λευκό ρύγχος. Ήταν η Dino 246 του Αμερικανού Φιλ Χιλ, με το σκούρο μπλε που αντιπροσώπευε τους αγωνιζόμενους από την Αμερική. Οι άλλες τρεις 246, των Τόνι Μπρουκς, Κλιφ Άλισον και Βόλφγκανγκ φον Τριπς, είχαν το ιταλικό αγωνιστικό κόκκινο.

Ο Χιλ εγκατέλειψε με πρόβλημα στο συμπλέκτη στον αγώνα εκείνο, όμως άλλα πέντε χρόνια μετά εμφανίστηκε ξανά το μπλε στην περίφημη κυανόλευκη Ferrari του Τζον Σέρτις. Εκείνη ήταν η περίφημη περίοδος στην οποία ο Έντσο Φεράρι απειλούσε τη διεθνή Ομοσπονδία ότι θα πάρει την ομάδα του και θα αποχωρήσει από τη F1, κατά τη διάρκεια μιας πολιτικής διαμάχης με την αρχή του σπορ.

Και όντως, ο Φεράρι απέσυρε επίσημα τη Scuderia από τους τελευταίους δύο αγώνες του 1964, απειλώντας ότι δεν θα αγωνιστεί ποτέ ξανά στη F1 με το ιταλικό κόκκινο αγωνιστικό χρώμα. Ήταν μια μεγαλειώδης μπλόφα εκ μέρους του “Commendatore”, και η Scuderia συμμετείχε ανεπίσημα στους δύο τελευταίους αγώνες της χρονιάς με την ονομασία ‘North American Racing Team’.

Τα μονοθέσιά της ήταν μπλε-λευκά, και με ένα εκ των δύο ο Τζον Σέρτις κατέκτησε τη 2η θέση στο GP του Ουότκινς Γκλεν. Με άλλη μία 2η θέση στον επόμενο αγώνα, του Μεξικού, ο Βρετανός εξασφάλισε το πρωτάθλημα της Formula 1 του 1964.

Πάντως, παρότι στα μονοθέσια εμφανιζόταν σπανίως, το μπλε χρώμα ήταν συχνότερο στις φόρμες των οδηγών και στον ρουχισμό των μελών της ομάδας. Για μεγάλες περιόδους τα ενδύματά τους ήταν γαλάζια, παραπέμποντας στο επίσημο χρώμα της επαρχίας της Μόντενα. Ωστόσο, είχαν αναπτυχθεί και φήμες περί έλλειψης κόκκινου ρουχισμού εκείνον τον καιρό.

Μετά τον Σέρτις το 1964, ο τελευταίος οδηγός που φόρεσε γαλάζια φόρμα ήταν ο Νίκι Λάουντα δέκα χρόνια μετά, το '74, στην πρώτη του χρονιά στην ομάδα. Μέχρι τώρα, που θα τις ξαναφορέσουν οι Λεκλέρ και Σάινθ στο GP του Μαϊάμι.

Η αλλαγή αυτή έγινε στο πλαίσιο του εορτασμού των 70 ετών από την πρώτη παρουσία της Ferrari στην αμερικανική αγορά, και θα συνοδευτεί από πλήθως επετειακών εκδηλώσεων στη Φλόριντα όλη την εβδομάδα πριν από τον αγώνα.

Οι δύο Ferrari SF-24 του φετινού πρωταθλήματος θα έχουν, σε άγνωστο μέχρι στιγμής βαθμό, τα μπλε χρώματα Azzurro La Plata και Azzurro Dino στο αμάξωμά τους. Την ίδια στιγμή, δέκα μέρες πριν το αγωνιστικό τριήμερο στο Μαϊάμι, η Ferrari ανακοίνωσε την τεράστια συμφωνία με το νέο της, μεγάλο ονομαστικό χορηγό, την αμερικανική εταιρεία ηλεκτρονικών Hewlett Packard.

SCUDERIA FERRARI HP / X
Η νέα εμπορική συμφωνία της Ferrari με την HP SCUDERIA FERRARI HP / X


Η Ferrari πλέον θα φορά στην επιφάνεια του μονοθεσίου και στο ρουχισμό το σκούρο μπλε έμβλημα της HP, και η επίσημη ονομασία της αλλάζει σε Scuderia Ferrari HP. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κολοσσιαία αυτή χορηγία αγγίζει τα 100 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο, και περιλαμβάνει παράλληλα και την παροχή τεχνολογικού υλικού και τεχνογνωσίας στον τομέα της ηλεκτρονικής.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 SCUDERIA FERRARI GP ΜΑΪΑΜΙ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ