H McLaren σπεύδει να κρατήσει τον Νόρις μακριά από τη Red Bull
Ο Ζακ Μπράουν χαρακτήρισε “πρώτη προτεραιότητα” για τη McLaren την ανανέωση του συμβολαίου του Λάντο Νόρις πέραν του 2025, επιβεβαιώνοντας έτσι εμμέσως το ισχυρό ενδιαφέρον για τον Άγγλο από τη Red Bull Racing και πιθανότατα και από άλλες ομάδες της Formula 1.
Το συμβόλαιο του Νόρις με τη McLaren λήγει στο τέλος του 2025, όμως πιστεύεται ότι σε αυτό υπάρχουν όροι αποδέσμευσης αν μια ομάδα θελήσει να πάρει τον Βρετανό από το Ουόκινγκ, εφ’ όσον φυσικά το αποφασίσει και ο ίδιος. Κατά συνέπεια, ο Λάντο είναι ένα από τα μεγάλα ονόματα για το μεταγραφικό παζάρι του 2025.
Μέχρι στιγμής, όπως έχει επιβεβαιώσει και ο ίδιος ο Κρίστιαν Χόρνερ, η Red Bull έχει προσεγγίσει σοβαρά τον Νόρις δύο φορές για να τον φέρει στο Μίλτον Κινς. “Όμως, κάθε φορά που συζητάμε μαζί του, την επόμενη μέρα πάει και υπογράφει νέο συμβόλαιο με τη McLaren” δήλωσε την Άνοιξη του 2022 ο Βρετανός διευθυντής της RBR.
Ο τελευταίος έχει θέσει για το 2024 ένα άτυπο τελεσίγραφο στον Σέρτζιο Πέρεζ να πλησιάσει στο επίπεδο απόδοσης του Μαξ Φερστάπεν. Αν ο Μεξικανός δεν το πετύχει, είναι πολύ πιθανόν ότι η RBR θα θελήσει να τον αντικαταστήσει για το 2025, δεδομένου ότι το συμβόλαιό της με τον Μεξικανό (και όλους τους χορηγούς του) λήγει στο τέλος του ‘24.
Σε αυτό το κλίμα, ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Ζακ Μπράουν είπε ότι η ανανέωση του συμβολαίου του Νόρις με την ομάδα είναι “πρώτη προτεραιότητα”, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι ο νεαρός Βρετανός είναι περιζήτητος μεταξύ των κορυφαίων ομάδων της F1 - καθώς το όνομά του έχει ακουστεί, πέραν της Red Bull, και για τη Ferrari.
“Ο βασικός μου ρόλος είναι να φέρω στην ομάδα τους σωστούς ανθρώπους, να τους δώσω τις σωστές υποδομές και όλη την υποστήριξη” είπε ο Αμερικανός, σε ερώτηση αν είναι προτεραιότητά του οι συνομιλίες με τον Νόρις για το νέο του συμβόλαιο.
“Όταν χτίζεις μια ομάδα, που φιλοδοξείς ότι θα επιστρέψει τις κατακτήσεις του παγκόσμιου πρωταθλήματος, χρειάζεσαι τη διοίκηση, την τεχνολογία, τις υποδομές, και φυσικά δύο οδηγούς. Και πιστεύω ότι τα διαθέτουμε πλέον όλα αυτά. Έχουμε έναν από τους δύο [Νόρις] με συμβόλαιο για δύο χρόνια ακόμα.
Φυσικά, βρισκόμαστε σε συζητήσεις μαζί του σε συνεχή βάση, καθώς αρχίζει να σκέφτεται τα πράγματα, όπως κάνουμε κι εμείς. Προς το παρόν είμαστε απόλυτα αφοσιωμένοι στο άμεσο μέλλον, αλλά το ‘26 δεν είναι πια μακριά και αναγνωρίζουμε ότι το να κρατήσουμε τον Λάντο και τον Όσκαρ στο μέλλον είναι αναμφίβολα ένα κρίσιμο στοιχείο και υψηλή προτεραιότητα για εμάς”, πρόσθεσε ο Μπράουν.
Η Red Bull ενδεχομένως να χτυπήσει ξανά την πόρτα του Νόρις για το 2025, αν δεν το έχει κάνει ήδη, καθώς θα χρειαστεί δύο οδηγούς που αποδίδουν στο ύψιστο επίπεδο αν -όπως λέει ο Χόρνερ- τα δύο προσεχή χρόνια (πριν αλλάξουν οι τεχνικοί κανονισμοί, το 2026) οι άλλες ομάδες καταφέρουν να κλείσουν τη διαφορά απόδοσης από την πρωταθλήτρια του Μίλτον Κινς.
Το ενδιαφέρον του Νόρις για τη RBR δεν είναι, ούτε αυτό, εγγυημένο. Για ποιο λόγο να θέλει να πάει σε μία ομάδα που έχει χτιστεί γύρω από τον Μαξ Φερστάπεν και δεδομένα του προσφέρει την πλήρη της προσοχή; Επιπλέον, κανείς δεν εγγυάται ότι η Red Bull θα είναι (εξίσου) κυρίαρχη από το 2026, που πήρε το ρίσκο να κατασκευάσει -για πρώτη φορά- μόνη της τους κινητήρες της.
Από την άλλη, η McLaren είναι μια ομάδα όπου ο Νόρις μπορεί να κρατήσει το ρόλο του ηγέτη -αν και αυτό θα είναι μια πρόκληση, δίπλα στον Όσκαρ Πιάστρι-, και επίσης μια ομάδα που έκανε ένα τεράστιο άλμα απόδοσης το 2023, δομείται με κορυφαία τεχνικά στελέχη, έχει εγκαινιάσει πρόσφατα τη νέα της αεροσήραγγα και το νέο προσομοιωτή, και εξελίσσεται ραγδαία με έναν εξαιρετικά ικανό διευθυντή, τον Αντρέα Στέλλα.
Δεν δείχνουν και τόσο άσχημα όσα διαφαίνονται στον ορίζοντα της McLaren για τον Νόρις, και το επιβεβαίωσε και ο Μπράουν: “Έχω την πεποίθηση, είτε πρόκειται για τους εργαζόμενους, τους οδηγούς ή τους χορηγούς, ότι είναι δουλειά μας να τους φροντίζουμε και δικής του να θέλουν να είναι στη McLaren.
Οπότε, τείνω να εστιάζω στην προσπάθεια να διασφαλίσουμε ότι η McLaren είναι το καλύτερο περιβάλλον και ότι οι άνθρωποι θα θέλουν να δουλεύουν μαζί μας, διότι προφανώς δεν μπορείς να ελέγξεις τις εξωτερικές προσεγγίσεις στους διάφορους αυτούς ανθρώπους.
Είμαι πολύ σίγουρος για τη σχέση που έχουμε τον Λάντο, ξέρω ότι είναι πολύ ενθουσιασμένος για τη φετινή χρονιά, και ότι εντυπωσιάστηκε πολύ από όσα είδε στο δεύτερο μισό της περσινής σεζόν. Επίσης, του αρέσει πολύ να συνεργάζεται με τον Αντρέα [Στέλλα, διευθυντή της McLaren F1] και με όλους στην ομάδα. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε να του προσφέρουμε το περιβάλλον στο οποίο θέλει να βρίσκεται, κι έπειτα είμαι αισιόδοξος ότι θα μείνω εδώ”, κατέληξε ο Αμερικανός.
Σημαντικό ρόλο στο θέμα θα παίξει το γεγονός ότι οι ομάδες της F1 θα θέλουν να έχουν σταθερά δίδυμα οδηγών από το 2025 στο 2026, όταν θα κληθούν να κάνουν το πέρασμα στους ολοκαίνουριους τεχνικούς κανονισμούς. Σε τέτοιες περιπτώσεις είναι σημαντικό το όφελος να διαθέτουν οδηγούς που γνωρίζουν καλά, και από τους οποίους διαθέτουν επίσης πλήθος δεδομένων.
Επίσης, πολύ σημαντική είναι και η παράμετρος του Όσκαρ Πιάστρι. Ακόμα κι αν χάσει τον Νόρις, στο πρόσωπο του Αυστραλού η McLaren έχει έναν ακόμα οδηγό πάνω στον οποίο μπορεί να χτίσει το μέλλον της. Κι αν το 2024 ο Πιάστρι έχει το πάνω χέρι από τον Νόρις, τότε πολλά από τα δεδομένα μπορεί να αλλάξουν.