H McLaren θυσίασε τις κατατακτήριες για χάρη του αγώνα -Φερστάπεν: "Θα χρειαστεί τύχη για να τους κερδίσουμε"
Η McLaren επέλεξε να ρυθμίσει τις MCL38 των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι με χαμηλή άντωση, θυσιάζοντας ένα καλύτερο αποτέλεσμα στις χθεσινές βροχερές κατάταξης του GP Βελγίου προκειμένου να καρπωθεί σημαντικά οφέλη στον σημερινό αγώνα του Σπα (28/07, 16:00) - αρκεί αυτός να μείνει στεγνός.
Η McLaren εν γνώσει της απώλεσε -από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari- την πολ ποζίσιον του σημερινού GP Βελγίου στις χθεσινές δοκιμές κατάταξης, καθώς προτίμησε να ρυθμίσει τα δύο μονοθέσιά της βάσει των προδιαγραφών που απαιτούνται για έναν στεγνό αγώνα (όπως προβλέπεται) στην πίστα του Σπα-Φρανκορσάμπ.
Ο διευθυντής της ομάδας, Αντρέα Στέλλα, εξήγησε ότι δεν θέλησε να κάνει συμβιβασμούς στις ρυθμίσεις των MCL38 για τον αγώνα για να καρπωθεί καλύτερες θέσεις στην εκκίνηση: “Δεν θέλαμε να κάνουμε το συμβιβασμό του στησίματος του αυτοκινήτου για τις σημερινές συνθήκες [των δοκιμών κατάταξης] διότι ξέρουμε ότι αύριο χρειαζόμαστε την κορυφαία τελική ταχύτητα.
Ήμασταν έτοιμοι να πληρώσουμε αυτό το τίμημα στις κατατακτήριες, διότι θέλουμε να έχουμε το μονοθέσιο όσο το δυνατόν καλύτερα ρυθμισμένο στον αγώνα για τις σωστές συνθήκες. Προς το παρόν, κάθε μετεωρολογική πρόβλεψη αναφέρει ότι ο αγώνας θα είναι στεγνός, οπότε δεν θέλαμε να έχουμε ένα ένδοξο Σάββατο χωρίς να μπορούμε να αξιοποιήσουμε το αυτοκίνητο την Κυριακή”.
Δεδομένου ότι ο απόλυτος κυρίαρχος των κατατακτήριων, Μαξ Φερστάπεν, θα εκκινήσει από την 11η θέση λόγω ποινής για την αλλαγή του κινητήρα της Red Bull, ο Στέλλα εκτιμά ότι η ομάδα του μπορεί να συνεχίσει σήμερα νικηφόρα μετά και από τη νίκη του Όσκαρ Πιάστρι στην Ουγγαρία.
“Αυτό είναι το πιο εύκολο σιρκουί για προσπεράσεις και στον αγώνα θα κυριαρχήσει η συμπεριφορά των ελαστικών. Οπότε θεωρώ ότι η θέση εκκίνησης δεν είναι ο κύριος παράγοντας [επιτυχίας]», πρόσθεσε ο Ιταλός.
“Είναι σημαντικό να κάνουμε καλή δουλειά στη διαχείριση των ελαστικών και να αξιοποιήσουμε την πλήρη δυναμική του αυτοκινήτου από άποψη τελικής ταχύτητας. Αν πετύχουμε και τους δύο αυτούς παράγοντες μπορεί να είναι καλή αυτή η Κυριακή για εμάς”.
Πάντως, η Red Bull RB20 τόσο του δεύτερου στην εκκίνηση Σέρτζιο Πέρεζ όσο και του 11ου Μαξ Φερστάπεν έδειξε επίσης γρήγορη στο στεγνό. Και το Σπα θα επιτρέψει στον Ολλανδό πρωταθλητή να ανελιχθεί στην κατάταξη – ελπίζοντας να φτάσει σύντομα τις McLaren μετά τη σημερινή εκκίνηση.
“Όλο το διήμερο η Red Bull ήταν ένα σκαλοπάτι πιο πάνω από εμάς, παρότι ήμασταν λίγο ταχύτεροι την Παρασκευή. Δεν νομίζω ότι έχει αποκαλύψει τα χαρτιά της”, είπε ο Λάντο Νόρις. “Πρέπει να προσπεράσουμε ορισμένα γρήγορα αυτοκίνητα στον αγώνα, όπως τη Red Bull του Πέρεζ. Η λίγη χαμηλότερη άντωση που είχαμε τις κατατακτήριες μας πλήγωσε λίγο, αλλά ελπίζω ότι θα αποδώσει στον αγώνα».
Ο Μαξ Φερστάπεν, από την πλευρά του, είπε ότι θα χρειαστεί λίγη τύχη σήμερα για να κερδίσει τις McLaren και το GP του Βελγίου. “Είχαμε μια εξαιρετική μέρα στο βρεγμένο, αλλά πρέπει να είμαστε γρήγοροι και στον αγώνα. Θα είναι μια σκληρή μάχη” είπε ο Ολλανδός.
Και συνέχισε: “Ελπίζω ότι θα είμαστε σε θέση μάχης με τις Ferrari και Mercedes μπροστά μας, και με λίγη τύχη ίσως να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε και της McLaren. Οι θερμοκρασίες θα είναι υψηλότερες, φυσιολογικά χωρίς βροχή.
Οπότε όλα έχουν να κάνουν με τη φθορά των ελαστικών, και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε καλοί σε αυτό. Ξέρω ότι πρέπει να εκκινήσω 10 θέσεις πιο πίσω, αλλά δεν ξέρω πόσο γρήγοροι θα είμαστε. Ελπίζω να μπούμε στη μάχη”, κατέληξε ο πρωταθλητής.