H μεγάλη ανατροπή του Χάμιλτον!
Ο Άγγλος κέρδισε το GP Σιγκαπούρης και, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Νίκο Ρόσμπεργκ με μηχανικά προβλήματα, ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας!
Με μια από τις πιο ονειρικές του νύχτες στη Formula 1 ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε -με μια ολοκληρωτική εμφάνιση- το GP Σιγκαπούρης, 14ο φετινό αγώνα της Formula 1, και παράλληλα επέστρεψε στην κορυφή της βαθμολογίας μετά την εγκατάλειψη του Νίκο Ρόσμπεργκ με μηχανικά προβλήματα.
Ο Ρόσμπεργκ εγκατέλειψε στον 15ο γύρο, από τους 61 του αγώνα, καθώς ένα πρόβλημα στο ηλεκτρονικό κύκλωμα της Mercedes W05 προκάλεσε σοβαρές συνέπειες στο χρονισμό των αλλαγών ταχυτήτων. Ο Γερμανός δεν κατάφερε καν να ξεκινήσει το γύρο σχηματισμού και εκκίνησε τον αγώνα από τα πιτς, έχοντας ήδη πέσει στην τελευταία θέση.
Ο Χάμιλτον πήρε και διεύρυνε την πρωτοπορία του αγώνα μέχρι την είσοδο του οχήματος ασφαλείας περίπου στα μισά του αγώνα, που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των Σέρχιο Πέρεθ και Άντριαν Σούτιλ.
Έχοντας χάσει την ευκαιρία να κάνει το τρίτο του πιτ-στοπ υπό το όχημα ασφαλείας, ο Λιούις έχασε μόνο για πολύ λίγο την πρωτοπορία από τον Σεμπάστιαν Φέτελ όταν έκανε το τρίτο πιτ-στοπ. Όμως, με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά από τον Γερμανό δεν δυσκολεύτηκε να περάσει τη Red Bull RB10 και να κερδίσει.
Ο Φέτελ άντεξε στο τέλος στις πιέσεις των Ντάνιελ Ρικιάρντο και Φερνάντο Αλόνσο, που επίσης τοποθέτησαν τη (σκληρότερη) μαλακή γόμα στο μέσον του αγώνα. Έτσι, η RBR κατέκτησε τις πλευρικές θέσεις του βάθρου, ενώ ο Αλόνσο έμεινε 4ος έχοντας βγει χαμένος από την είσοδο του οχήματος ασφαλείας.
Πίσω από τον 5ο Φελίπε Μάσα την εξάδα έκλεισε ο Ζαν Έρικ Βερν, αλλά επίκειται τιμωρία 5 δευτερολέπτων για παράβαση των ορίων της πίστας. Την πρώτη δεκάδα, έπειτα από μια συναρπαστική μάχη μεταξύ τους, έκλεισαν οι Πέρεθ, Κίμι Ράικονεν, Νίκο Χούλκενμπεργκ και Κέβιν Μάγκνουσεν, ενώ ο Τζένσον Μπάτον εγκατέλειψε με μηχανικό πρόβλημα τρεις γύρους πριν το τέλος.
Τα λεπτά που προηγήθηκαν της εκκίνησης ήταν γεμάτα άγχος για τον Ρόσμπεργκ και τους μηχανικούς του. Ένα ηλεκτρονικό πρόβλημα που παρουσιάστηκε δεν επιλύθηκε με την αλλαγή τιμονιού - και ήταν τόσο σημαντικό, που δεν επέτρεψε στον Γερμανό να εκκινήσει καν στο γύρο σχηματισμού. Οι μηχανικοί έσπρωξαν μετά βίας το μονοθέσιο στα πιτς και ο Ρόσμπεργκ εκκίνησε τον αγώνα από εκεί, φυσικά τελευταίος.
Έξω στην πίστα, ο Χάμιλτον -που αντιμετώπισε ένα παρεμφερές αλλά λιγότερο καταστροφικό πρόβλημα στην εκκίνηση του Ιταλικού GP- ξεκίνησε με αρτιότητα και διατήρησε την πρώτη θέση από τους Αλόνσο, Φέτελ και Ρικιάρντο.
Σύντομα ο Αλόνσο έδωσε τη 2η θέση στον Φέτελ, όμως, ως αντιστάθμισμα για το γεγονός ότι χάνοντας τα φρένα στο τέλος της ευθείας «έκοψε» την πρώτη στροφή - και οι αγωνοδίκες έκριναν ότι μετά την κίνηση του Ισπανού δεν απαιτούνταν άλλη τιμωρία για τον οδηγό της Ferrari.
Στους επόμενους γύρους δεν άλλαξε τίποτα στην κορυφή, καθώς οι πρωτοπόροι φρόντιζαν να περισώσουν τα ελαστικά και τα καύσιμά τους - που καταπονούνταν και τα δύο οριακά στη Σιγκαπούρη. Στον 15ο γύρο, ωστόσο, ο Ρόσμπεργκ επέστρεψε στα πιτς και πλέον παραδόθηκε στην έλλειψη ισχύος από τις μονάδες ανάκτησης ενέργειας και στις άκρως προβληματικές αλλαγές ταχυτήτων που επέφερε το πρόβλημα στο ηλεκτρονικό κύκλωμα.
Ο Χάμιλτον είχε ήδη αναπτύξει μεγάλη διαφορά στην κορυφή, και αυτό δεν άλλαξε τίποτα δεν άλλαξε στα πρώτα και δεύτερα πιτ-στοπς. Αντίθετα, στα δεύτερα ο Αλόνσο κατάφερε -μπαίνοντας νωρίτερα- να ανέβει δεύτερος μπροστά από τον Φέτελ.
Όμως, η απόφαση του Φέτελ να βάλει στο δεύτερο πιτ-στοπ τη μαλακή γόμα, όπως και του Ρικιάρντο, αποδείχθηκε καταλυτική για τη Red Bull διότι αμέσως μετά μπήκε στην πίστα το όχημα ασφαλείας. Ο Αλόνσο (όπως και ο Ράικονεν) αναγκάστηκαν να μπουν στα πιτς αμέσως μόλις μπήκε το όχημα ασφαλείας, για να εκμεταλλευτούν την περίσταση και να τοποθετήσουν και αυτοί τη μαλακή γόμα, τη σκληρότερη από τις δύο.
Ο Αλόνσο επέστρεψε στην πίστα 4ος, πίσω από τις δύο Red Bull, και πλέον φαινόταν ότι και οι τρεις θα επιχειρούσαν να βγάλουν το δεύτερο μισό του αγώνα με ένα σετ της (σκληρότερης) μαλακής γόμας. Ήταν αμφίβολο αν μπορούσαν - αλλά τελικά τα κατάφεραν.
Για τον Χάμιλτον ήταν εντελώς διαφορετικά τα δεδομένα. Πίσω από το όχημα ασφαλείας είχε χάσει πλέον το τεράστιο προβάδισμα στην κορυφή, είχε την πολύ μαλακή γόμα -ενώ οι τρεις διώκτες του είχαν τη μαλακή- και έπρεπε να κάνει και τρίτο πιτ-στοπ.
Θυμηθείτε πως καλύψαμε LIVE τον αγώνα.
Με το κάθε πιτ-στοπ να «κοστίζει» 29 δευτερόλεπτα, ο Χάμιλτον έπρεπε αμέσως μετά το όχημα ασφαλείας να οικοδομήσει διαφορά 29», λοιπόν, πριν το τρίτο του πιτ-στοπ, για να παραμείνει πρώτος. Με μια σειρά εκθαμβωτικών γύρων, και μέχρι να αρχίσουν τα πολύ μαλακά ελαστικά του να χάνουν απόδοση, ο Άγγλος κατάφερε να ανοίξει ραγδαία τη διαφορά - αλλά μόνο στα 25,5 δευτερόλεπτα.
Έτσι, μετά το αναγκαστικό τρίτο του πιτ-στοπ επέστρεψε στην πίστα δεύτερος, πίσω από τον Φέτελ. Όπως αποδείχθηκε, όμως, με τα πολύ πιο φρέσκα ελαστικά του ο Άγγλος δεν είχε κανένα πρόβλημα να περάσει με άνεση τον πρωταθλητή, κι έτσι να φτάσει στην 7η φετινή του νίκη - που σήμαινε ότι η υστέρηση 22 βαθμών στην κορυφή της βαθμολογίας μεταμορφώθηκε πια σε προβάδισμα 3 βαθμών από τον Ρόσμπεργκ, πέντε αγώνες πριν το τέλος του πρωταθλήματος.
Με ελαστικά σε παρεμφερή κατάσταση, οι Φέτελ, Ρικιάρντο και Αλόνσο τερμάτισαν σε αυτό το σχηματισμό δίχως να μπορούν να κάνουν τίποτα περισσότερο ή λιγότερο - μένοντας και οι μεν δύο πρώτοι με την πικρία ότι δεν ήταν επουδενί σε θέση να κερδίσουν τη Mercedes σε ένα τόσο ταιριαστό για τη Red Bull Racing σιρκουί, ο δε Αλόνσο με την πικρία του χαμένου βάθρου σε συνθήκες που η Ferrari ήταν απροσδόκητα γρήγορη.
Ο Κίμι Ράικονεν, που επίσης βγήκε τελικά χαμένος με την είσοδο του οχήματος ασφαλείας, ενεπλάκη στη μάχη της 6ης θέσης πίσω από τον Φελίπε Μάσα που ανέβηκε νωρίς στην 5η θέση και κατάφερε να διαχειριστεί απρόσμενα καλά τα ελαστικά της Williams. Νικητής της μάχης για την έκτη θέση βγήκε τελικά ο Ζαν-Έρικ Βερν της Toro Rosso, εκμεταλλευόμενος τη στρατηγική ενός καθυστερημένου πιτ-στοπ που του επέτρεψε να περάσει πολλά μονοθέσια με πιο ταλαιπωρημένα ελαστικά στους τελευταίους γύρους.
Το επόμενο, 15ο φετινό Γκραν Πρι της Formula 1, θα διεξαχθεί στη Σουζούκα της Ιαπωνίας το τριήμερο 3-5 Οκτωβρίου. Σε ώρα Ελλάδος, οι κατατακτήριες δοκιμές θα ξεκινήσουν στις 08:00 το πρωί του Σαββάτου 4/10 και ο αγώνας στις 9:00 το πρωί της Κυριακής 5/10.
GP ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ 2014
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Χάμιλτον (Mercedes) 2:00:04.795
2. Φέτελ (Red Bull-Renault) +13.534
3. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) +14.273
4. Αλόνσο (Ferrari) +15.389
5. Μάσα (Williams-Mercedes) +42.161
6. Βερν (Toro Rosso-Renault) +56.801
7. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +59.038
8. Ράικονεν (Ferrari) +1:00.641
9. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +1:01.661
10. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +1:02.230
11. Μπότας (Williams-Mercedes) +1:05.065
12. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +1:06.915
13. Γκροζάν (Lotus-Renault) +1:08.029
14. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +1:12.008
15. Έρικσον (Caterham-Renault) +1:34.188
16. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) +1:34.543
17. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) +1 γύρος
Εγκ. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +8 γύροι
Εγκ. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +20 γύροι
Εγκ. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +43 γύροι
Εγκ. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +47 γύροι
Εγκ. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) DNS
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
ΟΔΗΓΩΝ
1. Χάμιλτον - 241
2. Ρόσμπεργκ - 238
3. Ρικιάρντο - 181
4. Αλόνσο - 133
5. Φέτελ - 124
6. Μπότας - 122
7. Μπάτον - 72
8. Χούλκενμπεργκ - 72
9. Μάσα - 65
10. Πέρεθ - 45
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Mercedes - 479
2. Red Bull - 305
3. Williams - 187
4. Ferrari - 178
5. Force India - 117
6. McLaren - 111
7. Toro Rosso - 27
8. Lotus - 8
9. Marussia - 2
10. Sauber - 0
11. Caterham - 0