FORMULA 1

H Mercedes μπορεί να γίνει ξανά κυρίαρχη από το 2026 -“Από άλλο πλανήτη” ο νέος κινητήρας της

LAT Images / MERCEDES AG

Ένα υψηλόβαθμο στέλεχος ομάδας της Formula 1 που προμηθεύεται τις μονάδες ισχύος της Mercedes, είπε ότι ο κινητήρας της Mercedes HPP για το νέο πλαίσιο κανονισμών του 2026 είναι ήδη σε πολύ υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Στην πρόσφατη σύσκεψη της Επιτροπής F1 της FIA, στην οποία συμμετέχουν και οι 10 ομάδες του σπορ, αποφασίστηκε οριστικά να απορριφθεί η ιδέα της επιστροφής στους θερμικούς, ατμοσφαιρικούς V10 -τουλάχιστον για τα προσεχή χρόνια- και να παραμείνουν οι τεχνικοί κανονισμοί που αποφασίστηκαν το 2022 και ήδη έχουν σφραγιστεί για το 2026.

H Επιτροπή F1 άφησε πριν από λίγες μέρες ανοιχτό το ενδεχόμενο να γίνουν μικρές βελτιωτικές προσαρμογές στους κανονισμούς των μονάδων ισχύος του 2026. Μία από τις προσαρμογές αυτές αφορά σε δράσεις για τον περιορισμό του ρίσκου να ξεμένει η μπαταρία των μονοθεσίων από ενέργεια στις μεγάλες ευθείες – κάτι που ανησυχεί όλες τις πλευρές.

Θυμίζουμε ότι οι κανονισμοί του 2026 προβλέπουν την διατήρηση των μονάδων ισχύος με τον θερμικό κινητήρα V6 1.6 Turbo, σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα MGU-K – που αντλεί την ενέργειά του από την ανάκτηση της κινητικής του φρεναρίσματος.

Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας (MGU-H, που αντλεί την ενέργειά του από τη θερμότητα του Turbo) καταργείται, αλλά πλέον ο MGU-K θα παράγει το 50% της συνολικής ισχύος του μονοθεσίου. Το άλλο 50% θα παράγεται φυσικά από τον V6 Turbo, που θα καίει 100% βιώσιμα καύσιμα.

Τελευταία, όμως, έλαβαν χώρα πλήθος συζητήσεων σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της νέας μονάδας ισχύος. Για να αντιμετωπίσει το παραπάνω πρόβλημα, η FIA θέλησε να εισάγει ένα σύστημα διαχείρισης της ισχύος που θα αποτρέπει τα μονοθέσια από το να χρησιμοποιούν όλη την ηλεκτρική ισχύ αμέσως μόλις βγαίνουν από μία στροφή, καθιστώντας την κατανάλωση πιο προοδευτική. Έτσι θα επέβαλλε σταδιακή αύξηση της ταχύτητας στις ευθείες, εμποδίζοντας τους οδηγούς από το να εξαντλούν όλη την διαθέσιμη ενέργεια πολύ νωρίς.

Επίσης, παρότι η συνολική ισχύος της υβριδικής μονάδας έχει συμφωνηθεί στα 350kW, τελευταία προτάθηκε η μείωσή της στις 200kW. Αυτή η μείωση θα επέτρεπε στα μονοθέσια να έχουν πιο σταθερή απόδοση της ηλεκτρικής ισχύος σε όλο τον γύρο – είτε σε πίστες που δίνουν έμφαση στην ισχύ του κινητήρα, όπως η Τζέντα, η Μόντσα, το Μπακού και το Λας Βέγκας, είτε σε όλες.

Όμως, κάποιοι κατασκευαστές κινητήρων εμφανίστηκαν επιφυλακτικοί για το κατά πόσο η αφαίρεση 150kW ηλεκτρικής ισχύος κατά τη διάρκεια του αγώνα -μειώνοντας στο 35% τη συνεισφορά της ηλεκτρικής ενέργειας- μπορεί να θεωρηθεί απλώς μια «μικρή προσαρμογή».

Από πολλούς δεν θεωρείται καθόλου τυχαίο ότι ο Τότο Βολφ της Mercedes F1 εξαρχής εναντιώθηκε σε αυτές τις “προσαρμογές”, ενώ ο Κρίστιαν Χόρνερ της Red Bull τις υποστήριξε. Είναι, θεωρούν, μία ένδειξη ότι η Mercedes είναι σε πολύ πιο προχωρημένο στάδιο εξέλιξης της μονάδας ισχύος του 2026, σε σχέση με τη Red Bull Ford Powertrains που ακούστηκε πρόσφατα ότι έχει πρόβλημα με την ηλεκτρική πτυχή της μονάδας ισχύος και ίσως να αναζητά ακόμα και τρόπους συνέχισης της συνεργασίας της με τη Honda.

Ο Χόρνερ υποστήριξε την πρόταση δηλώνοντας, στο περιθώριο του GP της Τζέντα, πως «αν το κάνουν προς το συμφέρον του σπορ, τότε πρέπει να το στηρίξεις». Αντίθετα, ο Βολφ χαρακτήρισε την ιδέα “ένα αστείο”.

Η Audi και η Honda επίσης δεν έδειξαν διατεθειμένες να αποδεχθούν οποιαδήποτε αλλαγή, ενώ η Ferrari τηρεί ουδέτερη στάση. Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, παραδέχθηκε ότι κάποια σημεία των νέων κανονισμών ίσως υποτιμήθηκαν, και κάλεσε τους επικεφαλής των ομάδων να μην απορρίπτουν αλλαγές μόνο και μόνο για χάρη ενός ενδεχόμενου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Εντέλει, η πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής F1 για τις αλλαγές αυτές έληξε χωρίς να αποφασιστούν αλλαγές στους κανονισμούς των μονάδων ισχύος του 2026. Αυτό θεωρήθηκε ως μία νίκη της Mercedes (και των Audi, Honda) στο πολιτικό πεδίο.

Οι Τότο Βολφ (δεξιά) και Φρεντ Βασέρ MERCEDES AG

Και τώρα, πληροφορίες του έγκυρου ιταλικού Τύπου αναφέρουν ότι η Mercedes έφυγε από τη σύσκεψη ικανοποιημένη, καθώς και ότι ένα υψηλόβαθμο στέλεχος ομάδας που προμηθεύεται τις μονάδες ισχύος της Mercedes HPP δήλωσε ανεπίσημα ότι ο κινητήρας της τελευταίας για το 2026 είναι ένα επίπεδο πάνω από όλους.

Θυμίζουμε ότι στην τελευταία -μεγάλη- αλλαγή των τεχνικών κανονισμών των μονάδων ισχύος της Formula 1, με την πλήρη στροφή στην υβριδική τεχνολογία το 2014, η Mercedes High Performance Powertrains του Μπρίξουορθ της Βρετανίας επινόησε την τεχνολογία του split-turbo που την έκανε ανίκητη για τα επόμενα επτά χρόνια στη Formula 1.

Οι κυρίαρχοι κινητήρες Mercedes της Formula 1, της περιόδου 2014-'18 MERCEDES AG

Το split-turbo ήταν μια ευφυής ιδέα: το turbo χωρίστηκε σε δύο τμήματα, τα οποία τοποθετήθηκαν στις δύο πλευρές του V του θερμικού κινητήρα. Στην περιεχόμενη γωνία του V τοποθετήθηκε ο ηλεκτροκινητήρας MGU-H, και όλα αυτά συνδέθηκαν με κοινό άξονα που ξεπερνούσε τις 120.000 στροφές ανά λεπτό.

Αυτό είχε τεράστια οφέλη και απόδοσης και χωροταξίας, χαρίζοντας στην ομάδα επτά διαδοχικούς τίτλους οδηγών και οκτώ κατασκευαστών. Ο ανταγωνισμός χρειάστηκε πολλά χρόνια να μιμηθεί την τεχνολογία, καθώς η Honda κατάφερε να το πετύχει -για λογαριασμό της Red Bull- το 2021.

H McLaren θα εξακολουθεί μέχρι και το 2030 να χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος της Mercedes LAT Images / MERCEDES AG

Αν επιβεβαιωθεί η πληροφορία ότι η μονάδα ισχύος της Mercedes του 2026 είναι ένα επίπεδο πάνω από όλες, τότε ίσως υπάρξει η ανησυχία ότι η F1 οδεύει προς μια νέα εποχή βαρετής κυριαρχίας μίας ομάδας. Ωστόσο, τους ίδιους κινητήρες -θυμίζουμε- θα χρησιμοποιεί και η McLaren, όπως και επίσης οι Williams και Alpine.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ