H Mercedes δεν θα διαγράψει δύο σεζόν για χάρη του 2026
Το κακό ξεκίνημα της Mercedes στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, για τρίτη διαδοχική χρονιά, πυροδότησε τις υποψίες ότι η πρώην πρωταθλήτρια θα αφήσει σε δεύτερη μοίρα το φετινό και το επόμενό της μονοθέσιο για να αφοσιωθεί πλήρως στους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026. Όμως ο Τότο Βολφ αρνήθηκε κατηγορηματικά αυτό το ενδεχόμενο.
Στη Formula 1 συνηθίζεται η ομάδα που παίρνει το πάνω χέρι στο ξεκίνημα ενός νέου πλαισίου κανονισμών, πόσω μάλλον ένα προβάδισμα τεράστιο όπως αυτό που διατηρεί η Red Bull Racing από το 2022, να το κρατά μέχρι το τέλος του πλαισίου αυτού.
Τα μονοθέσια των άλλων ομάδων συνήθως βρίσκονται διαρκώς ένα εξελικτικό βήμα πίσω από το κυρίαρχο μονοθέσιο, που εξελίσσεται και αυτό με το πέρασμα της κάθε σεζόν, και κάθε χειμώνα χρειάζονται ένα άλμα πολύ μεγαλύτερο για να μπορέσουν να κλείσουν τη διαφορά. Έχει συμβεί, στην ιστορία της F1, αλλά είναι σπάνιο.
Προς το παρόν η Mercedes προσπαθεί να καταλάβει για ποιο λόγο η W15 είναι τόσο ασταθής στην απόδοσής της. Έχει παραδεχθεί ότι πολλά χαρακτηριστικά της “δεν βγάζουν κανένα νόημα”, μιας και η άντωση που παρατηρεί στην αεροσήραγγα δεν εμφανίζεται στην πίστα. Η ομάδα, μάλιστα, υποπτεύεται ότι μπορεί να υπάρχει ακόμα και κάποιο θεμελιώδες μηχανικό σφάλμα.
Ως αποτέλεσμα, μετά και από τα μεγάλα αυτά προβλήματα της Mercedes W15 που κρατούν την ομάδα του Μπράκλεϊ μακριά από τη διεκδίκηση των νικών και των τίτλων, πολλοί άρχισαν να υποπτεύονται ότι μπορεί η πρώην πρωταθλήτρια να αποφασίσει πλέον ότι ήρθε ο καιρός να εγκαταλείψει τη φετινή και την επόμενη σεζόν, ώστε να αφιερώσει όλη την προσοχή, τους πόρους και τις υποδομές της στο ολοκαίνουριο αυτοκίνητο των νέων κανονισμών του 2026.
Όμως ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ αρνήθηκε ότι υπάρχει στο Μπράκλεϊ η σκέψη να ρίξουν ‘λευκή πετσέτα’ για αυτές τις δύο χρονιές, και για το τρέχον πλαίσιο κανονισμών του ground effect, όσο κι αν αυτό θα τους βοηθούσε για το 2026. Εξάλλου, η FIA απαγορεύει στις ομάδες να βάλουν οποιοδήποτε σχέδιο του ‘26 στην αεροσήραγγα, τη φετινή χρονιά.
“Είμαστε η Mercedes. Δεν μπορούμε να εγκαταλείψουμε πλήρως τους τρέχοντες κανονισμούς και να συνεχίζουμε να αποδίδουμε στο επίπεδο που αποδίδουμε αυτή τη στιγμή”, είπε ο Βολφ στο αγγλικό Motorsport.com. “Δεν είναι αυτή η φιλοδοξία της εταιρείας, ούτε η δική μας ούτε των συνεργατών μας. Οπότε, όχι. Πρέπει να συνεχίσεις να πιέζεις, να προσπαθείς να διαμορφώσεις την αντίληψή σου.
Βεβαίως, κάποια στιγμή, όταν η FIA επινοείς κάποιους είδους κανονισμούς, εμείς σαν όλες τις άλλες ομάδες θα αρχίσουμε να τους κοιτάζουμε, και πιθανότατα λίγο νωρίτερα”, πρόσθεσε ο Αυστριακός συνιδιοκτήτης και διοικητής της Mercedes F1.
Σχετικά με τη φετινή απόδοση της ομάδας του, συμπλήρωσε: “Αν οι προσδοκίες σου είναι να αγωνίζεσαι για νίκες και για τίτλους, τότε μπορείς να πεις ότι βρισκόμαστε στο πουθενά γιατί ο Μαξ [Φερστάπεν] και η Red Bull είναι πολύ μπροστά.
Εμείς είμαστε πιο πίσω, αλλά δεν αφήνει ικανοποιημένη καμία ομάδα να μάχεται για τη δεύτερη, την τρίτη ή την τέταρτη θέση. Από αγωνιστική άποψη πάντα έλεγα ότι μετράει μόνο η πρώτη θέση. Όμως, αυτή είναι η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε προς στιγμήν και προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε σε αυτήν.
Αυτό σημαίνει να κερδίσουμε τους άμεσους ανταγωνιστές μας, αναγνωρίζοντας ότι κάποιος κάνει καλύτερη δουλειά και θέτει ένα ορόσημο το οποίο πρέπει κάποια στιγμή να πετύχουμε κι εμείς για να κερδίζουμε ξανά αγώνες φέτος. Δεν θέλω να αφήσω αυτή τη φιλοδοξία να φύγει. Και σίγουρα όχι για τη νέα χρονιά.
Το 2026 θα υπάρξει μια μεγάλη επανεκκίνηση, που σίγουρα παρέχει τις πιο ρεαλιστικές δυνατότητες για κάθε άλλη ομάδα να κερδίσει τη Red Bull. Αλλά μεσολαβούν σχεδόν δύο χρονιές πριν από αυτό, και δεν θέλω να υποφέρουμε περισσότερο τους επόμενους 18 μήνες. Ελπίζω σε ορισμένες καλές στιγμές και σε μια ανοδική τροχιά [της απόδοσης του μονοθεσίου]”, κατέληξε ο Τότο Βολφ.