FORMULA 1

H Mercedes "κινήθηκε έξυπνα" με τον κινητήρα του 2026, αλλά οι διαφορές δεν θα είναι όπως το 2014

Sam Bloxham / Mercedes-Benz AG
Lewis Hamilton, Mercedes W15, 2024 Singapore Grand Prix SAM BLOXHAM / MERCEDES-BENZ AG

Στο ξεκίνημα της υβριδικής εποχής της Formula 1, το 2014, η Mercedes επινόησε το split turbo που την έκανε ανίκητη για επτά διαδοχικά χρόνια. Και τώρα, σύμφωνα με τον Τζέιμς Βάουλς της Williams, ακολουθεί μια ιδιαίτερα καινοτομική τακτική για τις ολοκαίνουριες μονάδες ισχύος του 2026.

Μετά το 2025, που οι κανονισμοί της Formula 1 θα παραμείνουν αναλλοίωτοι -χωρίς καμία μεγάλη αλλαγή στο σχεδιασμό των μονοθεσίων και στις μονάδες ισχύος-, το 2026 όλα θα αλλάξουν.

Οι υβριδικοί κινητήρες θα ανασχεδιαστούν ξανά, αυτή τη φορά απαλλαγμένοι από το ηλεκτρικό μοτέρ MGU-H (θα παραμείνει μόνο το MGU-K), ενώ πλέον η μισή ισχύς θα παράγεται από το ηλεκτρικό σύστημα και η άλλη μισή από τον θερμικό κινητήρα V6 Turbo - με τη χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων.

Αυτή η τεράστια μηχανολογική αλλαγή έχει, εύλογα, προκαλέσει την απορία αν και ποιος από τους πέντε κατασκευαστές κινητήρων που θα έχει η F1 το 2026 (Mercedes, Ferrari, Red Bull Ford PT, Honda, Audi) θα ξεκινήσει το νέο πλαίσιο κανονισμών του 2026 έχοντας ένα κάποιο ανταγωνιστικό προβάδισμα.

AP Photo/Darko Bandic
Ο διευθυντής της Williams Racing, Τζέιμς Βάουλς AP PHOTO/DARKO BANDIC


Ο Τζέιμς Βάουλς, διευθυντής της Williams F1 που θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί κινητήρες της Mercedes F1 (όπως και η Mercedes F1, McLaren, και πιθανώς και η Alpine F1), υποστηρίζει ότι η Mercedes High Performance Powertrains (HPP) στο Μπρίξουορθ της Βρετανίας έχει κάνει ήδη “εξαιρετική” δουλειά με τη μονάδα ισχύος του 2026, χάρη σε μια πολύ έξυπνη τακτική επένδυσης νωρίτερα, και σε διαφορετικούς τομείς.

Ο Βάουλς, πρώην στενός συνεργάτης του Τότο Βολφ στη Mercedes F1, υποστηρίξει ότι η Mercedes HPP είναι στο σωστό δρόμο ενόψει της πλήρους αναδιάρθρωσης των κανονισμών των κινητήρων το 2026 - αν και θεωρεί ότι δύσκολα θα απολαμβάνει από το 2026 ένα προβάδισμα ανάλογα τεράστιο όσο εκείνο του 2014.

Νομίζω ότι η Mercedes έχει κάνει εκπληκτική δουλειά, και αυτός είναι ο λόγος που υπέγραψα τόσο γρήγορα την ανανέωση της συμφωνίας μας” είπε ο Βρετανός, μιλώντας στο podcast Beyond the Grid της F1.

Πιστεύω ότι θα δείτε διαφορές απόδοσης μεταξύ των μονάδων ισχύος, που δεν υφίστανται σήμερα. Δεν νομίζω ότι θα είναι του επιπέδου του 2014, κατά το οποίο υπήρχαν τεράστιες αποστάσεις μεταξύ των ομάδων.

Είναι μια ευκαιρία. Και στην περίπτωση της Mercedes, έχουν κινηθεί πολύ έξυπνα επενδύοντας νωρίτερα από τους άλλους κατασκευαστές, και σε διαφορετικές τεχνολογίες. Κι όσο για τα βιοκαύσιμα, θα φέρουν και αυτά κάποιες διαφορές απόδοσης - αλλά δεν θα είναι τόσο μεγάλες όσο οι διαφορές που θα προκύπτουν από τους κινητήρες καθαυτούς”, κατέληξε ο Τζέιμς Βάουλς.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2026 MERCEDES F1 ΤΖΕΙΜΣ ΒΑΟΥΛΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ