H Porsche μπαίνει στη Formula 1 αγοράζοντας το 50% της Red Bull Racing
Η γερμανική Porsche θα μπει στη Formula 1 το 2026 όχι μόνο ως προμηθεύτρια κινητήρων, όπως ανέφεραν οι μέχρι πρότινος πληροφορίες, αλλά ως συνιδιοκτήτρια της Red Bull Racing σύμφωνα με έγγραφα που μόλις είδαν το φως της δημοσιότητας.
Μετά από αυτή την πληροφορία, που φέρεται να διέρρευσε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού του Μαρόκου, θα πρέπει να θεωρηθεί βέβαιο ότι το νέο εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων Red Bull Powertrains που αναπτύσσει τον τελευταίο ενάμισι χρόνο η Red Bull Racing, δίπλα στο εργοστάσιο των σασί της ομάδας στο Μίλτον Κινς της Βρετανίας, θα περάσει στα χέρια της Porsche.
Συμπεριλαμβανομένου αυτού, η Porsche αποσκοπεί να πάρει στην κατοχή της το 50% της RBR, που σημαίνει ότι θα έχει και μερίδιο από την Red Bull Technology που κατασκευάζει τα σασί και καλύπτει το σύνολο των δραστηριοτήτων της αγωνιστικής ομάδας.
Προς το παρόν δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση για την εμπλοκή της Porsche στη Formula 1 το 2026, παρά μόνο τα πρόσφατα λόγια του -απελθόντος, πλέον- διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Volkswagen, Χέρμπερτ Ντίες, ότι η Porsche και η Audi έλαβαν την απόφαση να μπουν στο σπορ το 2026.
Η επίσημη ανακοίνωση εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την οριστικοποίηση των νέων κανονισμών των κινητήρων της F1, που θα ισχύσουν το 2026. Δεδομένου ότι οι τελικές αποφάσεις του σπορ δεν ελήφθησαν στη συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίο του Μότορσπορ τον Ιούνιο, όπως είχε προγραμματιστεί, αναβλήθηκε και η ανακοίνωση της συνεργασίας της RBR με την Porsche που θα γινόταν στο πλαίσιο του Αυστριακού GP πριν από 20 μέρες.
Οι τελικοί κανονισμοί αναμένεται να υπογραφούν νωρίς τον Αύγουστο, και κατά συνέπεια τότε αναμένεται και η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας Red Bull και Porsche.
Σύμφωνα με το έγγραφο που προήλθε από το Μαρόκο, η συνεργασία των δύο πλευρών περιγράφεται ως «συγχώνευση» της Red Bull Racing με την Porsche και πρέπει να λάβει την έγκριση των κυβερνήσεων τόσο της ευρωπαϊκής ένωσης και εκτός Ευρώπης, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ανταγωνισμού.
Όπως αναφέρεται, η Porsche επιθυμεί να αγοράσει το 50% της Red Bull Technology Ltd, θυγατρικής της Red Bull GmbH, με αίτημα που κατατέθηκε στις 8 Ιουλίου. Κι ακόμη, ότι με την κοινή τους επιχείρηση οι δύο πλευρές θα εξελίσσουν τις μονάδες ισχύος που θα χρησιμοποιεί η Red Bull Technology, προφανώς μέσω της νεοσύστατης Red Bull Powertrains.
Η τελευταία εξέλιξη είναι λογική, καθώς η Porsche δεν διαθέτει στην έδρα της, στο Zuffenhausen της Γερμανίας, τις υποδομές κατασκευής κινητήρων της F1. Η Red Bull Racing δημιούργησε τις υποδομές αυτές στο νέο της εργοστάσιο μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης της Honda, η οποία έγινε στο τέλος του 2021, με σκοπό να κατασκευάζει μόνη της τους κινητήρες της. Αλλά μετά ήρθε η Porsche.
Κατά συνέπεια, η γερμανική εταιρεία δείχνει ότι θέλει να εμπλακεί εις βάθος στο σπορ, και σην τεχνολογία της F1, και όχι απλώς να δώσει την ονομασία της στους κινητήρες που θα κατασκευάζει η Red Bull Powertrains. Οι ίδιοι κινητήρες, της Porsche, αναμένεται να χρησιμοποιηθούν και από τη δεύτερη ομάδα της Red Bull στη F1, την Alpha Tauri.
Τέλος, η φημολογία για την Audi αναφέρει ότι θέλει να μπει το 2026 με αποκλειστικά δική της ομάδα, κατασκευής τόσο του σασί όσο και του κινητήρα, και για το λόγο αυτό φαίνεται πως βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για να αγοράσει τη Sauber, σταδιακά μέχρι το 2026. Αυτό σημαίνει ότι η Alfa Romeo θα πρέπει να βρει άλλον τρόπο εμπλοκής στο σπορ, αν θέλει να παραμείνει σε αυτό μετά το 2025.
Photo credits: Red Bull Content Pool / Porsche Newsroom