FORMULA 1

H Porsche προ των πυλών της F1 - και ίσως και της RBR

H Porsche προ των πυλών της F1 - και ίσως και της RBR
PORSCHE MOTRSPORT MEDIA

Με ραγδαίο ρυθμό κερδίζουν έδαφος οι φήμες ότι η Porsche και η Audi θα αποφασίσουν, μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου, την είσοδό τους στη Formula 1 από το 2026 - καθώς και οι φήμες ότι η Porsche θα γίνει η επόμενη προμηθεύτρια κινητήρων της Red Bull Racing.

Η Porsche ειδικά, δεδομένης της παρουσίας της Ferrari στη Formula 1, διερευνά από χρόνια το ενδεχόμενο εισόδου της στο σπορ για πρώτη φορά μετά το μέσον της δεκαετίας του 1980, που ήταν προμηθεύτρια κινητήρων της McLaren.

Η διοίκηση της Porsche και της Audi, και του ομίλου Volkswagen στον οποίο οι δύο εταιρείες ανήκουν, αναμένεται να λάβουν την οριστική τους απόφαση μέσα στο Νοέμβριο. Έτσι, θα έχουν μια πλήρη τετραετία προετοιμασίας και εξέλιξης των μονάδων ισχύος με βάση τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2026.

Έχει προηγηθεί, τους τελευταίους μήνες, "πυρετός" διαβουλεύσεων με τη Formula 1, τη FIA και τους υπόλοιπους κατασκευαστές, στους οποίους ο όμιλος VW έχει θέσει τους όρους για την είσοδό του στο σπορ: την ύπαρξη ορίων προϋπολογισμών, την αφαίρεση του ηλεκτροκινητήρα MGU-H από τις μονάδες ισχύος, και κυρίως το εν λευκώ ξεκίνημα όλων των κατασκευαστών με φρέσκους κανονισμούς και περισσότερες ηλεκτρικές τεχνολογίες το 2026.

Παρόλα αυτά, ακόμη η Porsche, και η Audi, δεν έχουν αποφασίσει αν θα μπουν στη Formula 1 ως κατασκευαστές με πλήρη ομάδα (σασί και κινητήρα), όπως οι άμεσοι ανταγωνιστές τους Mercedes και Ferrari, ή ως προμηθευτές κινητήρων. Στη δεύτερη περίπτωση ίσως καρποφορήσουν οι μακροχρόνιες προσπάθειες της Red Bull Racing να πείσει τον όμιλο VW να μπει μαζί της στη F1.

H Porsche προ των πυλών της F1 - και ίσως και της RBR
PORSCHE MOTRSPORT MEDIA


Η ομάδα του Μίλτον Κινς κατασκευάζει δικό της εργοστάσιο κινητήρων, δίπλα σε αυτό των σασί, ώστε την προσεχή τετραετία να παράγει μόνη της τους (βασισμένους στη μονάδα ισχύος της Honda) κινητήρες που θα χρησιμοποιεί στα μονοθέσιά της, όμως αυτό δεν εμποδίζει τον σύμβουλο της ομάδας Χέλμουτ Μάρκο να λέει ότι "οι συνεργάτες είναι φυσικά ευπρόσδεκτοι".

Πάντως ο νέος αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος του ομίλου VW, Τόμας Λάουτενμπαχ, είπε ότι στις εσωτερικές διαβουλεύσεις του ομίλου δεν έχει αποφασιστεί ακόμη, πρώτον, αν ο όμιλος οριστικά θα μπει στη F1 το 2026, και εφόσον μπει αν οι Porsche ή/και Audi θα είναι προμηθευτές κινητήρων ή αν θα διαθέτουν εξ ολοκλήρου δική τους ομάδα.

"Δεν είναι μυστικό ότι σκεφτόμαστε τη F1, ούτε πως μιλάμε με τη FIA, δεν είναι μυστικό ότι το εξετάζουμε σοβαρά. Αλλά δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση ακόμα", δήλωσε ο Λάουτενμπαχ. "Η αξία της F1, από άποψη marketing και δημοσίων σχέσεων, είναι αδιαμφισβήτητη. Εξετάζουμε το θέμα σοβαρά στον όμιλο. Το όριο προϋπολογισμών (σ.σ. budget cap) είναι ήδη ένα πρώτο βήμα, αλλά ένα τέτοιο όριο πρέπει να επιβληθεί και για τους κινητήρες. Αυτό είναι υπό συζήτηση. Η είσοδός μας θα έχει νόημα μόνο αν υπάρξει αλλαγή των κανονισμών, ώστε όλοι να ξεκινήσουν από το ίδιο επίπεδο. Θα θέλαμε να δούμε κάποια ακόμη κοινά εξαρτήματα στον κινητήρα, ή περισσότερες ελευθερίες στα ηλεκτρικά συστήματα. Η Audi το εξετάζει επίσης. Τι νόημα έχει η είσοδος δύο εταιρειών; Με δύο, μπορείς ίσως να γλιτώσεις κάποια χρήματα".

"Αν δείτε το μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων που οι κατασκευαστές θέλουν να πουλούν στο μέλλον, τότε πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό να κάνει η F1 μια στροφή προς τον ηλεκτρισμό. Και ναι, είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορείς να κάνεις τα μονοθέσια αμιγώς ηλεκτρικά μόνο με μπαταρίες, όλοι το ξέρουμε αυτό. Όμως, πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτρική πτυχή της μονάδας ισχύος. Αυτό είναι σημαντικό. Ως κατασκευαστής πρέπει να προβληθείς στο motorsport, αλλά να έχει σχέση με ό,τι συμβαίνει στο δρόμο. Από όσα γνωρίζω, η FIA έκανε ένα τεράστιο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό θα βοηθήσει".

Σχετικά με τις φήμες περί συνεργασίας με τη RBR, ο Γερμανός συμπλήρωσε: "Όχι, δεν έχω πάει στο Σάλτσμπουργκ ή στη Hangar-7 τελευταία. Η δραστηριότητά μας στη F1 πρέπει να καλύψει την κάθε λεπτομέρεια. Δεν είναι απαραίτητο να έχεις μια συνεργασία, και οι επιλογές κυμαίνονται από την προμήθεια κινητήρων μέχρι την αγορά μιας ολόκληρης ομάδας. Κάθε περίπτωση είναι σίγουρα υπό συζήτηση. Αν προσπαθήσεις να μπεις με μια δεύτερης ή τρίτης δυναμικής ομάδα, θα χρειαστείς χρόνο και χρήματα για να πετύχεις. Κι αν έχεις την ευκαιρία να συνεργαστείς με μια ομάδα που είναι ήδη πρωταγωνίστρια, και αυτό θα είναι αντιστοίχως δαπανηρό".

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ, σε στιγμιότυπο της συνέντευξης Τύπου πριν από το GP Εμίλια Ρομάνα 2020 στην πίστα "Έντσο και Ντίνο Φεράρι", Ίμολα | Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ, σε στιγμιότυπο της συνέντευξης Τύπου πριν από το GP Εμίλια Ρομάνα 2020 στην πίστα "Έντσο και Ντίνο Φεράρι", Ίμολα | Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 © 2020 MARK SUTTON/ASSOCIATED PRESS


Ο διευθυντής της Mercedes AMG F1, Τότο Βολφ, θεωρεί σχεδόν βέβαιη την είσοδο του ομίλου VW το 2026: "Θα είναι εδώ το 2026, κατά την άποψή μου. Ό,τι ακούμε δείχνει προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι σπουδαίο που υπάρχουν ισχυροί κατασκευαστές που δείχνουν ενδιαφέρον για το σπορ. Προφανώς, κανένας δεν θα ήθελε να μπει και να βρεθεί σε μια κατάσταση στην οποία δεν θα είναι ανταγωνιστικός. Οπότε πρέπει να βρούμε τρόπους να αποφύγουμε αυτό το ρίσκο".

Ο Αυστριακός συνέχισε λέγοντας ότι η είσοδος των εμπορικών ανταγωνιστών της Mercedes στη F1 πρέπει να γίνει με τρόπο που να προστατευθούν τα συμφέροντα και των παλιών, αλλά και των νέων κατασκευαστών του σπορ. "Η F1 είναι το Champions League, και κανείς δεν μπορεί να περιμένει ότι θα μπει στο Champions League και θα πάει κατευθείαν στον τελικό, και ότι θα γυρίσει στο σπίτι με το μεγάλο τρόπαιο", είπε χαρακτηριστικά.

"Είμαστε εδώ πολύ καιρό, έχουμε επενδύσει πολλά χρήματα, ιδρώτα και αίμα, καθώς και απαίσια αποτελέσματα, για να φτάσουμε εδώ που βρισκόμαστε. Δείτε τα πρώτα χρόνια της εργοστασιακής [σύγχρονης] Mercedes. Τα απαίσια χρόνια που πέρασε η Honda, τις μέρες της Renault. Όλοι χρειάστηκε να δώσουμε μάχη για να ανελιχθούμε. Οπότε, είναι μια λεπτή ισορροπία που πρέπει να κρατήσουμε για να προσελκύσουμε τους νέους κατασκευαστές. Αν δείτε την Toyota, τη Honda ή τη BMW, όλα τα χρήματα, όλες οι υποδομές, τα πάντα είναι ανούσια αν δεν δώσεις στο πρόγραμμά σου αρκετό χρόνο. Αυτό πρέπει να το καταλάβει οποιοσδήποτε μπαίνει στη F1. Χρειάζεται χρόνος. Κι αυτό είναι που κάνει το σπορ τόσο ελκυστικό: δεν είναι καθόλου εύκολο να κερδίσεις", κατέληξε ο διευθυντής της Mercedes F1.

TAGS FORMULA 1 MERCEDES F1 RED BULL PORSCHE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ