FORMULA 1

H Red Bull αδιαφορεί για το κύμα φυγής, δίνει τα "κλειδιά" στον Πιέρ Βασέ και σχεδιάζει την νέα σελίδα της

Red Bull Content Pool
Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull Racing Πιέρ Βασέ RED BULL CONTENT POOL

Μετά τον Άντριαν Νιούι, η Red Bull Racing κινδυνεύει να χάσει όχι μόνο περισσότερους ανθρώπους-“κλειδιά” της επιτυχίας της στη Formula 1 -όπως ο αγωνιστικός διευθυντής Τζόναθαν Ουίτλεϊ- αλλά και πλειάδα μηχανικών της που σύμφωνα με τους Ζακ Μπράουν και Τότο Βολφ στέλνουν κατά δεκάδες τα βιογραφικά τους στις McLaren Racing και Mercedes F1.

Οι καταστροφικές επιπτώσεις της εσωτερικής ρήξης στη Red Bull για τον έλεγχο της εταιρείας -μεταξύ των Ταϊλανδών και Αυστριακών ιδιοκτητών της- έρχονται σαν χιονοστιβάδα, απειλώντας να γκρεμίσουν από την κορυφή της Formula 1 την κυρίαρχη ομάδα των τριών τελευταίων ετών.

Στον πόλεμο αυτόν ο κάτοχος του 51% της Red Bull, ο Ταϊλανδός Σαλέρμ Γιουβίντια, έχει στρατευμένο στο πλευρό του τον Χόρνερ - ο οποίος επιθυμεί να γίνει ο νέος διευθύνων σύμβουλος, βγάζοντας από το κάδρο τους Αυστριακούς που κατέχουν το 49% της εταιρείας που κληροδότησε ο Ντίτριχ Μάτεσιτζ στον γιό του, Μαρκ. Οι Αυστριακοί έχουν την πλήρη υποστήριξη της πλευράς Φερστάπεν, στο πρόσωπο του συμβούλου της εταιρείας, Χέλμουτ Μάρκο.

Αφήνοντας στην άκρη το απόμακρο -προς το παρόν- ενδεχόμενο αποχώρησης του Μαξ Φερστάπεν το 2026, καθώς ο Ολλανδός θα χρειαστεί εγγυήσεις ανταγωνιστικότητας από τη Mercedes πέραν του μυθικού συμβολαίου που ο Τότο Βολφ απλώνει στα πόδια του, μια σειρά από κορυφαία στελέχη και έμπειροι μηχανικοί του Μίλτον Κινς φέρεται να αναζητούν την τύχη τους μακριά από την RBR.

Η Red Bull έχασε πέρσι τον επί σειρά κορυφαίο της τεχνικό Ρομπ Μάρσαλ, που επέλεξε τη McLaren, έχασε τον Άντριαν Νιούι που αποφάσισε να αποχωρήσει από την ομάδα στις αρχές του 2025, και τώρα ενδέχεται να χάσει και τον πολύπειρο αγωνιστικό της διευθυντή Τζόναθαν Ουίτλεϊ.

Red Bull Content Pool
Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 στον αγώνα Sprint του Μαϊάμι RED BULL CONTENT POOL


Την ίδια στιγμή, οι διευθυντές των McLaren Racing και Mercedes F1, Ζακ Μπράουν και Τότο Βολφ αντίστοιχα, υποστηρίζουν δημόσια ότι δέχονται όλο και περισσότερα βιογραφικά από εργαζόμενους της RBR ως αιτήματα εργασίας στις ομάδες του Ουόκινγκ και του Μπράκλεϊ. “Περισσότερα κομμάτια του ντόμινο θα αρχίσουν να πέφτουν”, είπε ο πρώτος.

Ναι, έχουμε παρατηρήσει μια αύξηση βιογραφικών που λαμβάνουμε από την ομάδα [της Red Bull]”, συνέχισεο Μπράουν. “Επιπρόσθετα της τεχνικής συμβολής του Άντριαν [Νιούι] σε μια ομάδα, οι εργαζόμενοι θέλουν να δουλεύουν δίπλα του, δίπλα σε ανθρώπους σαν αυτόν. Έτσι, πιστεύω ότι η ηγεσία και ο ενθουσιασμός που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι δουλεύοντας μαζί του θα λείψουν [στη RBR]”.

Αντίστοιχα σχόλια έκανε και Τότο Βολφ της Mercedes, όμως ο Κρίστιαν Χόρνερ -διευθυντής της RBR- αρνήθηκε τις όποιες τάσεις φυγής των υπαλλήλων του Μίλτον Κινς υποβαθμίζοντάς τις σε 1-2 μεμονωμένες περιπτώσεις.

Όμως, ο Βρετανός έχασε την ψυχραιμία του λέγοντας πως “πήραμε 220 ανθρώπους από τη Mercedes HPP (σ.σ.: τον τομέα κινητήρων της Mercedes F1 στο Μπρίξουορθ) στη Red Bull Powertrains και στη θέση του [Βολφ] θα ήμουν λίγο πιο ανήσυχος για αυτούς του 220 αντί για ένα-δύο βιογραφικά. Και επίσης δεν ξέρω κι εγώ πόσους ανθρώπους εμείς ή η RB πήραμε από τη McLaren φέτος”.

Ο Χόρνερ είπε ότι είναι “αναπόφευκτο” να προσπαθούν οι αντίπαλοι της RBR να προκαλέσουν αναταραχή στην ομάδα, και κατέληξε λέγοντας πως “αυτοί οι δύο εμπλεκόμενοι μιλούν πολύ, αλλά δεν θα παρασυρθώ σε αυτό. Εγώ θα επικεντρωνόμουν περισσότερο στα προβλήματα που έχει ο Τότο, από όσο εκείνος”.

Οι Βολφ και Μπράουν με τα σχόλιά τους προφανώς επιδιώκουν ένα ψυχολογικό πλήγμα στη Red Bull, ένα μικρό ανακάτεμα” όπως είπε ο Μαξ Φερστάπεν, όμως από την άλλη είναι σαφές ότι υφίστανται τάσεις φυγής από την πρωταθλήτρια της F1. Και αποδείχθηκε πρώτα και κύρια από τον ίδιο τον Νιούι - που έδειχνε απολύτως αφοσιωμένος στην ομάδα πριν ξεκινήσει ο “πόλεμος ισχύος” των τελευταίων τεσσάρων μηνών. Οι λόγοι της απόφασης του Νιούι δεν ήταν δυνατόν να περάσουν απαρατήρητοι από τους άλλους εργαζόμενους της ομάδας.

Red Bull Content Pool
Από αριστερά: Πιέρ Βασέ (τεχνικός διευθυντής RBR), Κρίστιαν Χόρνερ (διευθυντής RBR), Χέλμουτ Μάρκο (σύμβουλος Red Bull GmbH), Τζόναθαν Ουίτλεϊ (αγωνιστικός διευθυντής RBR). RED BULL CONTENT POOL


Ο Χόρνερ αρνήθηκε δημοσίως ότι η αποχώρηση του κορυφαίου σχεδιαστή της ιστορίας της F1 από την ομάδα σχετίζεται με αυτή τη “σαπουνόπερα” που εξελίσσεται εντός των τειχών του Μίλτον Κινς, όμως ο 65χρονος Νιούι το άφησε σαφώς να εννοηθεί, μιλώντας για την απόφασή του να φύγει από τη Red Bull μόλις αυτή ανακοινώθηκε και επίσημα.

Περνώντας στο θέμα του Ουίτλεϊ, ο Βρετανός έμπειρος αγωνιστικός διευθυντής της RBR φέρεται επίσης να θέλει να φύγει από το Μίλτον Κινς. Σύμφωνα με πληροφορίες, θέλει να κάνει το επόμενο βήμα στην καριέρα του, προς τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή - και η πλούσια εμπειρία του από τον πρωταθλητισμό τον καθιστά ιδανικό υποψήφιο για τις Sauber/Audi F1 και Alpine F1.

Παρότι το κίνητρο αποχώρησης του Ουίτλεϊ είναι διαφορετικό, σε περίπτωση που όντως καταλήξει στην απόφαση αφήσει το Μίλτον Κινς για να κάνει το παραπάνω βήμα στην καριέρα του, η Red Bull θα έχει χάσει άλλον έναν πολύπειρο διοικητικό της - έχοντας, θυμίζουμε, χάσει από πέρσι τις υπηρεσίες του Ρομπ Μάρσαλ, ο οποίος επέλεξε τη McLaren πριν καν ξεκινήσει η όλη “σαπουνόπερα”.

Σε όλα αυτά ο Χόρνερ απαντά ότι έτσι κι αλλιώς η επίδραση του Νιούι δεν ήταν πλέον καθημερινή, και ότι τη βασική τεχνική ευθύνη και εργασία για το σχεδιασμό και την εξέλιξη του μονοθεσίου είχε η καθημερινή ομάδα υπό τον τεχνικό διευθυντή Πιέρ Βασέ.

Red Bull Content Pool
Ο Κρίστιαν Χόρνερ με τον Πιέρ Βασέ, GP Σαουδικής Αραβίας 2024 RED BULL CONTENT POOL

Έτσι, ο Βρετανός διοικητής της Red Bull Racing έσπευσε, και κατάφερε, να εξασφαλίσει την υπογραφή τόσο του Βασέ (που απέρριψε δύο γενναιόδωρες προτάσεις από τη Ferrari την τελευταία διετία), όσο και των “ανθυπασπιστών” του Μπεν Ουότερχαους (επικεφαλής μηχανολογίας) και Ενρίκο Μπάλμπο (επικεφαλής αεροδυναμικής) μέχρι το τέλος του 2028. Το ίδιο προσπαθεί να κάνει για να εξασφαλίσει και τον επικεφαλής μηχανικό Πολ Μόναγκαν.

Το 2026 θα φανεί αν η τεράστια αυτή “ζαριά” του Χόρνερ έφερε ζυγό ή μονό νούμερο, και κατά πόσον η Red Bull θα καταφέρει να ανοικοδομηθεί από τις επιπτώσεις του εσωτερικού αυτού “πολέμου ισχύος” με νέα ηγετική μορφή του τεχνικού της τμήματος τον Πιέρ Βασέ.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2026 RED BULL ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΧΟΡΝΕΡ ΠΙΕΡ ΒΑΣΕ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ