X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

H Red Bull δεν είναι αισιόδοξη για τη νέα RB21 του Φερστάπεν το 2025

Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 στις ελεύθερες δοκιμές του GP Λας Βέγκας 2024 AP PHOTO/MATT YORK

Η μάχη που Μαξ Φερστάπεν του χρόνου για το πέμπτο του -διαδοχικό- πρωτάθλημα της Formula 1 φαντάζει ήδη αρκετά αμφίρροπη, καθώς ο τεχνικός διευθυντής της RBR Πιέρ Βασέ λέει ότι “δεν αισθάνομαι και ιδιαίτερα αισιόδοξος για το 2025”.

Με την αλματώδη φετινή τους πρόοδο οι McLaren, Ferrari και Mercedes άσκησαν από το Μάιο πίεση στη Red Bull Racing, με αποτέλεσμα να αναγκάσουν την ομάδα του Μίλτον Κινς να πιέσει στο όριο το φετινό της μονοθέσιο, RB20, και να βγάλει στην επιφάνεια τα μειονεκτήματά του.

Μετά το GP Ισπανίας τον Ιούνιο ακολούθησαν 10 GP στα οποία ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε μακριά από το πρώτο σκαλί του βάθρου, καθώς ο Ολλανδός και η RBR προσπαθούσαν να κατανοήσουν και να αξιοποιήσουν τις αναβαθμίσεις που αρχικά έκαναν την RB20 ιδιαίτερα δύστροπη, δύσκολη στην ρύθμιση και οδήγηση, και πολλές φορές απόλυτα προβληματική.

Έτσι, το καλοκαίρι ο Λάντο Νόρις και η McLaren κατάφεραν να χτίσουν την επίθεσή τους στον Φερστάπεν και τη Red Bull για τα φετινά πρωταθλήματα. Ώσπου, με ένα νέο δάπεδο στο Αζερμπαϊτζάν, η ομάδα του Μίλτον Κινς άρχισε να βρίσκει λύσεις στα προβλήματά της, και να ανεβάσει την απόδοσή της.

Μεσολάβησε, φυσικά, και το οδηγικό ρεσιτάλ του Φερστάπεν στο GP Βραζιλίας, και με την 5η θέση στο Λας Βέγκας το περασμένο τριήμερο ο Μαξ εξασφάλισε το τέταρτό του πρωτάθλημα της F1.

Ο Πιέρ Βασέ (αριστερά) με τον Μαξ Φερστάπεν στο βάθρο του GP Βραζιλίας 2024 AP PHOTO/ANDRE PENNER

Παρόλα αυτά, όμως, στο παρασκήνιο των πανηγυρισμών παραμένει η αλήθεια ότι οι McLaren, Ferrari και -υπό προϋποθέσεις- η Mercedes όχι μόνο έχουν κλείσει την “ψαλίδα” από τη Red Bull, αλλά και είναι πλέον και ταχύτερες στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης και πιο αποδοτικές σε ρυθμό αγώνα (διαχείριση των ελαστικών).

Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε χαρούμενοι με όσα κάναμε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα”, δήλωσε στο motorsport.com ο τεχνικός διευθυντής της RBR Πιέρ Βασέ, σε ερώτηση αν οι βελτιώσεις της RB20 από το Μπακού και μετά τον αφήνουν αισιόδοξο για το 2025 - μιας και του χρόνου θα παραμείνουν σταθεροί οι κανονισμοί, και τα νέα μονοθέσια θα αποτελέσουν μετεξελίξεις των φετινών.

Ο Γάλλος συνέχισε, όμως, λέγοντας πως “δεν είμαι και τόσο αισιόδοξος για το ‘25. Δεν είμαι αισιόδοξος διότι πιστεύω ότι οι άλλοι είναι πολύ γρήγοροι. Θα είναι μια μεγάλη μάχη που θα διαρκέσει σε όλη τη σεζόν”.

Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Βασέ δεν θεωρεί ρεαλιστική τη διεκδίκηση των τίτλων της F1 με την RB21 του χρόνου: “Αν έχεις αισιοδοξία σε αυτή τη δουλειά είσαι τελειωμένος. Πρέπει να δουλεύεις σκληρά, όλοι στην ομάδα πρέπει να δουλεύουν σκληρά. Και όλοι το κάνουν.

Αν δείτε τον αριθμό των ανθρώπων που έχουμε και προσπαθούν να βρουν ένα πολύ μικρό ποσοστό ταχύτητας, για το να προσθέτουν και να προσθέτουν διαρκώς στην απόδοση, αυτό είναι ένα πολύ δύσκολο έργο. Έχω έμφυτη την έλλειψη αισιοδοξίας, διότι αν έχεις αισιοδοξία πηγαίνεις για ύπνο, δεν πηγαίνεις στη δουλειά, και τότε δεν βρίσκεις επιπλέον απόδοση του αυτοκινήτου”.

Ο τεχνικός διευθυντής της RBR Πιέρ Βασέ (αριστερά) με τον διευθυντή της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ AP PHOTO/MATT DUNHAM

Σχεδιάζοντας την RB21

Μιλώντας για το σχεδιασμό της Red Bull RB21 του 2025, ο Βασέ συνέχισε λέγοντας ότι μια κρίσιμη αρετή που πρέπει η ομάδα να εμφυσήσει στο νέο της μονοθέσιο είναι η αποδοτικότητά του σε όλο το εύρος των διαφορετικών πιστών και καιρικών συνθηκών.

Ξεκάθαρα, το να έχεις ένα αποδοτικό αυτοκίνητο σε πολλαπλά είδη πιστών είναι σημαντικό. Σε πίστες σαν αυτή [Λας Βέγκας] δεν ήμασταν καλοί. Οπότε, το να βελτιωθούμε στις αργές στροφές και στην τελική ταχύτητα στις ευθείες είναι ένας από τους στόχους μας”, εξήγησε ο Γάλλος.

Πώς η RBR άλλαξε την πορεία της το Φθινόπωρο

Σύμφωνα με τον Βασέ, το μεταβατικό σημείο για την RBR το 2024 ήρθε στο Ιταλικό GP - στον αγώνα με τη χειρότερη απόδοση της ομάδας φέτος. Όμως, η έλλειψη ταχύτητας της RB20 στη Μόντσα είχε και ένα θετικό: μια πίστα πολύ χαμηλής άντωσης, σαν την ιταλική, έδωσε ορισμένες απαντήσεις στα ερωτήματα της ομάδας για όσα δεν δούλευαν στην RB20.

Πιστεύω ότι η Μόντσα ήταν ένα σημείο-κλειδί για εμάς, που μας ξύπνησε. Εμφάνισε ένα θέμα του αυτοκινήτου που δεν είχαμε δει στο παρελθόν. Ή είχαμε δει, αλλά μπορούσαμε να κάνουμε μόνο εικασίες ή να μαντεύουμε.

Αυτό που ήταν το πιο εντυπωσιακό, ήταν ο τρόπος που η ομάδα αντέδρασε για να λύσει το πρόβλημα, ή να το περιορίσει. Κι από το Όστιν κιόλας φέραμε κάτι καινούριο. Και νομίζω πως ακόμα κι ο Μαξ είπε ότι το αυτοκίνητο συγκροτήθηκε λίγο καλύτερα”, κατέληξε ο Πιέρ Βασέ.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2025 RED BULL RED BULL RB20
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ