Η Red Bull Ford Powertrains φέρεται, σύμφωνα με νέες πληροφορίες, να αντιμετωπίζει προβλήματα με την ηλεκτρική πλευρά της μονάδας ισχύος που κατασκευάζει για τους νέους κανονισμούς του 2026 – και στην Τζέντα ακούστηκε ευρέως ότι η RBR θέλει να προσεγγίσει τη Honda για συνέχιση της συνεργασίας τους.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που κυκλοφορούν πληροφορίες ότι η πρώτη μονάδα ισχύος της νεοσύστατης Red Bull Ford Powertrains συνδέεται με μεγάλες προκλήσεις και δυσεπίλυτα προβλήματα.
Ένα από τα τελευταία, το πιο πρόσφατο που ακούστηκε στο πάντοκ της Τζέντα στο GP Σαουδικής Αραβίας, είναι ότι δεν αποδίδει σύμφωνα με τις προσδοκίες η ηλεκτρική πλευρά του υβριδικού συστήματος του 2026.
Νωρίτερα φέτος είχε ακουστεί ότι η πλευρά του Μαξ Φερστάπεν, μαζί με τον μάνατζερ του Ολλανδού, Ρέιμοντ Βερμιούλεν, ανησυχούν ιδιαίτερα για το προγραμμα της Red Bull Ford Powertrains.
Αυτό έχει συμβάλλει στη μεγάλη συζήτηση που υφίσταται για πιθανή μεταγραφή του Φερστάπεν στην Aston Martin F1, στη Mercedes ή αλλού – αν και στη Τζέντα ο πρωταθλητής δήλωσε πως “όλοι μιλούν για αυτές τις φήμες εκτός από μένα”.
Ωστόσο, στη Τζέντα συζητήθηκε έντονα ένα τρελό σενάριο που αποκάλυψε ο ολλανδικός Τύπος και συγκεκριμένα το μέσον Ziggo Sport: ότι η Red Bull δεν τα πάει καλά με την ηλεκτρική πλευρά της μονάδας ισχύος του 2026 και ότι ίσως θελήσει να συνεχίσει τη συνεργασία της με τη Honda και πέραν της προγραμματισμένης της λήξης, στο τέλος του 2025.
Τουλάχιστον για έναν χρόνο, ώστε να καταφέρει η RBFPT να εξελίξει περαιτέρω τον πρώτο της κινητήρα – χρησιμοποιώντας τον στην πράξη, και συλλέγοντας δεδομένα, στους αγώνες μέσω της τοποθέτησής του στα μονοθέσια της Racing Bulls.
Σε αυτό το σενάριο, εφόσον επιβεβαιωθεί, η Red Bull θα ζητήσει να αγοράζει πελατειακούς κινητήρες της Honda – η οποία, θυμίζουμε, από τη νέα σεζόν θα παρέχει τις εργοστασιακές της μονάδες ισχύος στην Aston Martin F1.
Είναι άγνωστο αν η συμφωνία της Honda με την Aston επιτρέπει την πώληση των κινητήρων σε άλλη ομάδα – και πόσω μάλλον στη Red Bull, που η Aston θεωρεί αμέσως ανταγωνιστική στις βλέψεις της για διεκδίκηση των τίτλων της F1 τα προσεχή χρόνια.
Ωστόσο, πάνω στο θέμα αυτό στη Τζέντα κυκλοφόρησε παράλληλα και η θεωρία ότι μπορεί και η Honda να θέλει την επέκταση της συνεργασίας της με τη Red Bull, καθώς φέρεται να ανσηχυεί ιδιαίτερα για την εξαιρετικά κακή φετινή απόδοση της Aston Μartin με την απελπιστικά αργή AMR25.
“Η αλήθεια είναι ότι είμαστε ίσως η τελευταία ομάδα στη F1 αυτή τη στιγμή” παραδέχθηκε στη Τζέντα ο Φερνάντο Αλόνσο. “Πρέπει να βάλουμε τρία σετ ελαστικών στο Q1 για να μπορέσουμε να προκριθούμε στο Q2, και εφόσον -ως εκ θαύματος- προκριθείς στο Q2 μετά έχεις μόνο πατημένη γόμα.Νομίζω ότι έχουμε στερέψει από ιδέες”, κατέληξε ο Ισπανός.