Η Red Bull Racing θα προχωρήσει τις επόμενες ημέρες σε έκτακτη σύσκεψη για να αποφασίσει αν θα καλέσει τον Γιούκι Τσουνόντα στο γκαράζ δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν από το επόμενο κιόλας GP (στη Σουζούκα της Ιαπωνίας στις 4-6 Απριλίου), μετά το απογοητευτικό φετινό ξεκίνημα του Νεοζηλανδού Λίαμ Λόσον.
Οι συζητήσεις στα ενδότερα της ομάδας για το πιθανό σενάριο εναλλαγής του Λίαμ Λόσον με τον Γιούκι Τσουνόντα στο κόκπιτ της δεύτερης Red Bull RB21 έχουν ήδη ξεκινήσει, αλλά η τελική απόφαση αναμένεται να ληφθεί στη σύσκεψη της προσεχούς εβδομάδας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από το πάντοκ της Σαγκάης, αυτή η αλλαγή συγκεντρώνει αυξημένες πιθανότητες – καθώς η πιο ανησυχητική ένδειξη για την ομάδα δεν είναι τα φτωχά φετινά αποτελέσματα του Λόσον στα δύο πρώτα του αγωνιστικά τριήμερα με την ομάδα, αλλά ότι δεν γνωρίζει ξεκάθαρα ποιες κατευθύνσεις πρέπει να πάρει με τις ρυθμίσεις της RB21 για να γίνει ταχύτερος.
Θυμίζουμε ότι η RBR επέλεξε να σπάσει για το 2025 το συμβόλαιο που είχε με τον Σέρτζιο Πέρεζ, χάνοντας εκατομμύρια δολάριες από τις χορηγικές συμφωνίες που το συνόδευαν, λόγω των φτωχών αποτελεσμάτων του Μεξικανού στο περσινό πρωτάθλημα.
Η δυσκολία του εγχειρήματος για κάθε οδηγό να προσπαθεί να προσαρμοστεί σε ένα μονοθέσιο σχεδιασμένο αποκλειστικά στα μέτρα του Μαξ Φερστάπεν υποτιμήθηκε ευρέως πέρσι, από πολλές πλευρές της ομάδας καθώς και από μεγάλη μερίδα των φίλων του σπορ, με την πολύπλευρη κριτική που δεχόταν ο Πέρεζ.
Όμως, τα περσινά αποτελέσματα του Μεξικανού δεν ήταν επουδενί όσο φτωχά ήταν το αντικαταστάτη του, Λίαμ Λόσον, στους πρώτους δύο φετινούς αγώνες της F1, στην Αυστραλία και στην Κίνα.
Στους δύο αυτούς αγώνες ο Λόσον βρέθηκε αντίστοιχα στην 18η και έπειτα στην 20ή και τελευταία θέση στις δοκιμές κατάταξης (τόσο του GP όσο και του Sprint της Κίνας). Στον αγώνα της Μελβούρνης γλίστρησε εκτός πίστας στη βροχή και κατέληξε στον τοίχο, ενώ στη Σαγκάη τερμάτισε 14ος στο Sprint και 15ος στο GP – με διαφορά ρυθμού 1,0’’ στο γύρο από τον Φερστάπεν.
Το Σάββατο (22/3) ο Λόσον είχε δηλώσει πως έχει πολλά να κάνει για να προσαρμοστεί στη φετινή Red Bull RB21 και να τη φέρει στα μέτρα του: “Είναι αληθινά δύσκολο, ειλικρινά. Το παράθυρο [απόδοσης] του αυτοκινήτου είναι αληθινά μικρό, αλλά αυτό ειλικρινά δεν είναι δικαιολογία”, είπε ο Νεοζηλανδός στο Sky Sports.
Σε ερώτηση τι χρειάζεται για να βελτιωθεί, ο Λόσον είπε “απλά χρόνο, αλλά δυστυχώς δεν έχω χρόνο”. Σχολιάζοντας αυτές τις δηλώσεις του, ο σύμβουλος της Red Bull και υπεύθυνος των Ακαδημιών της, Χέλμουτ Μάρκο, είπε απλά πως ο Νεοζηλανδός “έχει δίκιο”.
Ο Γιούκι Τσουνόντα ενδέχεται να οδηγεί για τη Red Bull από το GP της πατρίδας του, Ιαπωνίας, στις αρχές του Απριλίου
AP Photo/Asanka Brendon Ratnayake
Αυτός είναι ο λόγος που θα εξεταστεί σοβαρά στο Μίλτον Κινς η εναλλαγή του με τον Τσουνόντα, που έχει εμπειρία 4 ετών ήδη με τις Alpha Tauri / RB και τα πήγε εξαιρετικά στις δοκιμές με τη Red Bull στο Άμπου Ντάμπι τον περασμένο Δεκέμβριο.
Επιπλέον, ο Ιάπωνας με την VCARB 02 της ομάδας RB (Racing Bulls) πέτυχε εξαιρετικά αποτελέσματα στους δύο πρώτους φετινούς αγώνες. Στην Αυστραλία κατέκτησε την 5η θέση της εκκίνησης και βρισκόταν στην 6η του αγώνα, πριν ένα στρατηγικό λάθος της ομάδας τον ρίξει στη 12η θέση.
Στην Κίνα ο Γιούκι τερμάτισε 6ος στο Sprint αφότου αμύνθηκε στις επιθέσεις του Κίμι Αντονέλι της Mercedes, και στο GP της Σαγκάης βρισκόταν στη μάχη της δεκάδας πριν υποχωρήσει η εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου του στην ευθεία και πέσει χαμηλά στην κατάταξη.
Ενδεικτικά ήταν τα λόγια του Μάρκο στη Σαγκάη ότι “ο Γιούκι είναι ένας διαφορετικός Γιούκι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Είναι στη φόρμα της ζωής του. Προφανώς άλλαξε και μάνατζερ και έχει διαφορετική προσέγγιση. Είναι πιο ώριμος. Του πήρε λίγο χρόνο, αλλά τώρα φαίνεται πως αυτό αποδίδει”.
Αν η Red Bull πάρει την απόφαση της εναλλαγής Λόσον-Τσουνόντα στη θέση δίπλα στον Φερστάπεν στην πρώτη ομάδα της από το GP Ιαπωνίας κιόλας, μια καθαρή παραδοχή του λάθους της τον περασμένο χειμώνα, αυτή θα είναι λοιπόν μια αξιοκρατική απόφαση – και όχι αποτέλεσμα της υποστήριξης της Honda στον Ιάπωνα οδηγό.
Ο δε Τσουνόντα, όταν ρωτήθηκε μετά το Sprint της Κίνας αν θα αποδεχόταν να αλλάξει θέσεις με τον Λόσον στη Σουζούκα αποκρίθηκε: “Στην Ιαπωνία; Ναι, 100 τοις εκατό. Εννοώ, η Red Bull έχει ταχύτερο αυτοκίνητο”.