FORMULA 1

H Red Bull σε αποσύνθεση: “Κάναμε λάθος με τον Λόσον -Μας λείπει ο Νιούι”

Η εγκατάλειψη του Λίαμ Λόσον στο βροχερό GP Αυστραλίας 2025 AP Photo/Scott Barbour

Η Red Bull δεν δίστασε εν μία νυκτί να καταστρέψει την καριέρα του Λίαμ Λόσον, λίγους μήνες αφότου άφησε τον κορυφαίο σχεδιαστή της F1 Άντριαν Νιούι να φύγει από το Μίλτον Κινς. Κι έτσι, η μέχρι πρότινος κραταιά ομάδα μοιάζει τώρα να βυθίζεται όλο και πιο βαθιά στη δίνη στην οποία περιήλθε τον τελευταίο χρόνο.

Μετά τη χθεσινή επιβεβαίωση από τη Red Bull Racing ότι από το ερχόμενο GP Ιαπωνίας (4-6 Απριλίου) τη θέση του Λίαμ Λόσον στην RB21 θα πάρει ο Γιούκι Τσουνόντα, ο σύμβουλος της Red Bull στη Formula 1, Χέλμουτ Μάρκο, δεν δίστασε να παραδεχθεί ότι η RBR έκανε λάθος το χειμώνα με την επιλογή του Νεοζηλανδού.

Παράλληλα, καθώς τους τελευταιος 10 μήνες η απόδοση της Red Bull στην πίστα έχει πέσει κατακόρφυρα, με μονοθέσια άκρως δυσνότητα, ενίοτε προβληματικά και με μικρό ‘παράθυρο’ ρυθμίσεων, ο Μάρκο παραδέχθηκε ότι από το Μίλτον Κινς λείπει η συνεισφορά που είχε ο πρώην τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Άντριαν Νιούι – τον οποίο η ομάδα άφησε να φύγει εν μέσω του εσωτερικού “πολεμου” ισχύος που ξέσπασε τον Φεβρουάριο του 2024.

Ξεκινώντας από το θέμα του Λόσον, ο Μάρκο είπε ότι ο Νεοζηλανδός δεν θα έπρεπε εξ αρχής να είχε προαχθεί στη μεγάλη ομάδα της Red Bull: “Ο Γιούκι ήταν πολύ ασταθής, και αυτός ήταν ο λόγος που ομόφωνα επιλέξαμε τον Λοσον. Αλλά υπό αυξημένη πίεση, δεν ήταν σε θέση να αποδώσει από την πρώτη μέρα” είπε ο Αυστριακός στο δίκτυο OE24.

“Μπήκε σε μια καθοδική δίνη, σαν χτυπημένος μποξέρ, και είναι δύσκολο να βγεις από αυτήν. Από αυτή την άποψη ήταν λάθος. Στην Αυστραλία ο Λίαμ είχε πρόβλημα με το Turbo στην τρίτη περίοδο δοκιμών.

Έχασε πολύτιμα χιλιόμετρα δοκιμών με αποτέλεσμα να μειονεκτεί εκεί, και προφανώς η απόδοσή του μέχρι τώρα δεν ήταν αρκετά καλή. Χρειαζόμαστε έναν δυνατό δεύτερο οδηγό, αν μη τι άλλο για τις στρατηγικές του αγώνα”, πρόσθεσε ο Μάρκο.

Οι Χέλμουτ Μάρκο (αριστερά) και Κρίστιαν Χόρνερ στο γκαράζ της Red Bull Racing AP Photo/Asanka Brendon Ratnayake

Την ώρα που ο Λόσον αποκλείονταν από το Q1 των δοκιμών κατάταξης των δύο φετινών GP και του Sprint της Κίνας, ο Τσουνόντα ήταν εντυπωσιακός με το μονοθέσιο της β’ ομάδας των Αυστριακών, Racing Bulls, μπαίνοντας στο Q3 και την πρώτη δεκάδα όλων των εκκινήσεων.

Πριν από την απόφαση της αλλαγής Λόσον-Τσουνόντα, ο Μάρκο είχε πει ότι “ο Γιούκι φέτος είναι ένας διαφορετικός Γιούκι απο τα προηγούμενα χρόνια, είναι στη φόρμα της ζωής του και είναι πιο ώριμος”.

Βεβαίως, η Red Bull RB21 είναι ένα εντελώς διαφορετικό αγωνιστικό θηρίο από την VCARB 02 με την οποία ξεκίνησε τη φετινή χρονιά ο Τσουνόντα. Είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά και απροκάλυπτα μόνο για τον Μαξ Φερστάπεν, που θέλει από ένα μονοθέσιο χαρακτηριστικά (όπως, κυρίως, το κοφτερό σαν ξυράφι εμπρός μέρος) τα οποία αποδεικνύονται πολύ δύσκολα για την προσαρμογή άλλων οδηγών.

Επιπλέον, η φετινή RB21 αποδεικνύεται μέχρι στιγμής πολύ δύσκολη στην κατανοήσή της από την ομάδα του Μίλτον Κινς, και κατά συνέπεια στη ρύθμισή της – και στη διεύρυνση του ‘παραθύρου’ ρυθμίσεων και θερμοκρασιών των ελαστικών για όλη τη διάρκεια ενός stint στον αγώνα.

Η παραδοχή για τον Νιούι
Κι έτσι φτάνουμε στο Άντραν Νιούι, που -εν μέσω της πολιτικής θύελλας για τον έλεγχο της Red Bull πέρσι- αποφάσισε να φύγει από την ομάδα στην οποία διέπρεψε τα προηγούμενα 19 χρόνια. Η συμμετοχή του στο σχεδιασμό και στην εξέλιξη των μονοθεσίων της Red Bull ουσιαστικά παύθηκε τον Μάρτιο του 2024.

Έκτοτε τα προβλήματα -τόσο με την περσινή RB20 όσο και με τη νέα RB21- είναι δυσεπίλυτα για την ομάδα. Τόσο για τον Μαξ Φερστάπεν που έχει όποια αλλαγή του μονοθεσίου ζητήσει, και πόσω μάλλον για τον δεύτερο οδηγό της ομάδας – είτε αυτός ήταν ο πολύπειρος και ικανότατος Σέρτζιο Πέρεζ, είτε ο άπειρος Λίαμ Λόσον.

Οι μέρες που η RBR βασιζόταν στον Άντριαν Νιούι για την κατανόηση των μονοθεσίων της μοιάζουν ήδη πολύ μακρινές AP Photo/Wilfredo Lee

Παρά το γεγονός ότι ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ θέλησε δημοσίως πέρσι να φανεί πως δεν ανησυχεί για την αποχώρηση του Άντριαν Νιούι, στην ίδια συνέντευξη στο ΟΕ24 τώρα ο Χέλμουτ Μάρκο για πρώτη φορά παραδέχθηκε ότι από την ομάδα λείπει ο Νιούι.

“Φυσικά και μας λείπει ένας τέτοιος άνθρωπος. Ο Νιούι είναι ο Νιούι” δήλωσε ο Αυστριακός. Και συνέχισε: “Είμαστε, όμως, μια ομάδα χιλίων ανθρώπων. Η ομάδα πίσω του χτίστηκε σταδιακά”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ