H σεζόν ξεκινάει στο Sport24.gr
O οδηγός του Sport24.gr για το MotoGP. Oι αναβάτες, οι πίστες και οι παγκόσμιοι πρωταθλητές
Όσο ενδιαφέρουσες όμως κι αν είναι οι μικρότερες κατηγορίες για τους αμετανόητους οπαδούς του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, το... ζουμί παραμένει το MotoGP και στα χαρτιά τουλάχιστον η φετινή χρονιά αναμένεται συναρπαστική με πολλά νέα πρόσωπα.
Έξι νέοι αναβάτες, οι τέσσερις καλύτεροι στα 250cc (Xίρο Αογιάμα, Έκτορ Μπαρμπέρα, Μάρκο Σιμοντσέλι, Άλβαρο Μπαουτίστα) θα πάρουν το βάπτισμα του πυρός στο Κατάρ, ενώ υπάρχουν άλλοι δύο (Μπεν Σπις, Αλεΐς Εσπαργαρό) με συμμετοχές που μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού! Δεν χαρακτηρίζονται όμως ρούκις! Τόσο μεγάλο αριθμό είχαμε να δούμε από το 2006, όταν "ενηλικιώθηκαν" οι Κέισι Στόνερ και Ντάνι Πεδρόσα.
Οι 17 αναβάτες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος θα έχουν στη διάθεση τους μόλις έξι κινητήρες ο καθένας. Με αυτούς τους κινητήρες θα πρέπει να "βγάλουν" τους 18 αγώνες. Κάτι μας λέει ότι οι σούζες και τα υπόλοιπα κόλπα που κάνουν οι αναβάτες για να ευχαριστήσουν το κοινό στο τέλος του αγώνα θα περιοριστούν, καθώς πιέζονται οι κινητήρες.
Mεγάλες μάχες μπροστά
Το θέαμα στο περσινό πρωτάθλημα με εξαίρεση τον αγώνα της Βαρκελώνης δεν ήταν αρκετό! Ίσως γιατί με εξαίρεση τον παγκόσμιο πρωταθλητή Βαλεντίνο Ρόσι και τον τιμέιτ του, Χόρχε Λορένθο σε μικρότερο βαθμό, οι Στόνερ (Ducati Marlboro) και Πεδρόσα (Repsol Honda) δεν απολαμβάνουν τις μάχες σώμα με σώμα. Ίσως βέβαια ο Στόνερ να έχει αναθεωρήσει μετά τη νίκη του στο Φίλιπ Άιλαντ το περασμένο φθινόπωρο, όταν κατάφερε και κράτησε πίσω του τον Ρόσι.
Ο "γιατρός" που επιδιώκει να καταρρίψει και το ρεκόρ νικών του Τζιάκομο Αγκοστίνι (122 νίκες) μέχρι το 2012 (ξεκινάει την 15η σεζόν του με 103 νίκες στο ενεργητικό του) φυσικά και είναι το φαβορί μετά και τις δοκιμές στις οποίες κυριάρχησε (με εξαίρεση την τελευταία ημέρα στο Κατάρ). Τα τρία προηγούμενα χρόνια έβλεπε πάντα την πλάτη του Στόνερ.
Ο Ρόσι θα είναι σίγουρα ο ένας πρωταγωνιστής. Ο Στόνερ που μας ξέφυγε το 2009 και δεν πρέπει να έφταιγαν μόνο τα προβλήματα υγείας που αντιμετώπισε, δείχνει να είναι ο άλλος πρωταγωνιστής. Στο νυχτερινό Κατάρ όπου μετράει τρεις νίκες σε ισάριθμες επισκέψεις έχει μεγαλύτερες πιθανότητες νίκης από τον μεγάλο αντίπαλο του από την Ταβούλια.
Tί θα κάνουν οι υπόλοιποι;
Ο Χόρχε Λορένθο (Fiat Yamaha) πήγε και έπεσε από minibike, τραυματίστηκε και έχασε το δεύτερο κομμάτι δοκιμών στη Μαλαισία. Ο Ισπανός δήλωσε ότι βρίσκεται στο 80%, αρκετό για να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο στο Κατάρ, αρκετό για να πάρει και υπό προϋποθέσεις τη νίκη. O μεγάλος αντίπαλος του, ο Ντάνι Πεδρόσα περνάει δύσκολες στιγμές με τη Honda να μην είναι ιδιαίτερα γρήγορη. Οι τέσσερις "εξωγήινοι", όπως τους είχε χαρακτηρίσει ο Κόλιν Έντουαρντς, μένουν ελεύθεροι στο τέλος της σεζόν! Τρέχουν για το επόμενο μεγάλο συμβόλαιο.
Όσον αφορά την επόμενη σειρά, Έντουαρντς και Σπις στην "Team Texas" Tech 3 Yamaha έχουν την καλύτερη μοτοσικλέτα στη διάθεση τους, ο 3ος Αμερικάνος ο Νίκι Χέιντεν (Ducati Marlboro) άρχισε να βολεύεται στη σέλα της GP10 χωρίς όμως να απειλεί τον Στόνερ και ο ασταθής Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Repsol Honda) έχει λιγότερα προβλήματα από τον Πεδρόσα.
Τέλος, δυσκολίες προσαρμογής αντιμετωπίζει η τετράδα των ρούκις με τον Ράντι ντε Πουνιέ (LCR Honda) να είναι ο καλύτερος "δορυφορικός" αναβάτης της Honda (σ.σ. ξύπνα Μάρκο Μελάντρι πριν είναι αργά). Αξίζει να πούμε μπράβο στην "πράσινη" πρωτοβουλία της Pramac Ducati και σε μικρότερο βαθμό των ανθρώπων της LCR Honda. Ας ελπίσουμε να μην "καούν" χωρίς κλιματιστικό στο γκαράζ.
Διαβάστε περισσότερα για τους 17 αναβάτες, τις 18 πίστες που θα διεξαχθούν οι αγώνες και θυμηθείτε όλους τους παγκόσμιους πρωταθλητές.
Θυμίζουμε ότι ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ θα μεταδώσει και φέτος ζωντανά όλους τους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.