H Toyota υπέγραψε τεχνική συνεργασία με τη Haas, αλλά δεν γυρίζει (ακόμα) στη F1
Τα ξημερώματα (11/10) η Toyota Gazoo Racing και η Haas F1 ανακοίνωσαν την έναρξη της τεχνικής τους συνεργασίας στη Formula 1, η οποία θα επαναφέρει το όνομα του ιαπωνικού κολοσσού στην κορωνίδα του μότορσπορ. Όμως, αυτό δεν συνιστά, προς το παρόν τουλάχιστον, την ολομέτωπη εργοστασιακή επιστροφή της Toyota στη F1.
Οι πρώτες πληροφορίες για την ενδεχόμενη εμπλοκή της Toyota στη F1 με τη Haas είχαν διαρρεύσει πριν από τέσσερις μήνες, τον Ιούλιο (2024) - και τώρα επιβεβαιώθηκαν με την επίσημη ανακοίνωση που έγινε στο Φούτζι, στα κεντρικά της εταιρείας, σήμερα (11/10) τα ξημερώματα.
Η συνεργασία της Haas F1 με την Toyota Gazoo Racing, δηλαδή το σπορ και αγωνιστικό παρακλάδι της ιαπωνικής εταιρείας, προβλέπει ότι η Toyota GR θα είναι ‘Επίσημος Τεχνικός Συνεργάτης” της Haas F1.
Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει ανταλλαγή τεχνογνωσίας και υποδομών μεταξύ των δύο πλευρών. Η Toyota GR θα παρέχει υπηρεσίες σχεδιασμού, τεχνολογίας και κατασκευής του μονοθεσίου στην ομάδα του Τζιν Χάας, ενώ η δεύτερη θα παρέχει την τεχνογνωσία της και προνόμια προβολής στους Ιάπωνες.
Πιο συγκεκριμένα, οι οδηγοί, μηχανολόγοι και μηχανικοί που ανήκουν στο δυναμικό της Toyota GR θα εκπαιδευτούν μέσω της Haas F1 στην τεχνολογική αιχμή του πλέον προηγμένου μονοθεσίου του πλανήτη απευθείας στο γκαράζ της ομάδας στα GP.
Παράλληλα, οι υπάλληλοι της Toyota GR θα βοηθήσουν τη Haas στους τομείς της αεροδυναμικής εξέλιξης και στο σχεδιασμό και στην κατασκευή ανθρακονημάτινων τμημάτων του μονοθεσίου.
Η συμφωνία προβλέπει ότι το όνομα και τα εμβλήματα της Toyota GR θα βρίσκονται πάνω στα δύο μονοθέσια της Haas F1, που οδηγούν οι Νίκο Χούλκενμπεργκ και Κέβιν Μάγκνουσεν - και αυτό θα ξεκινήσει από το GP του Τέξας, στις ΗΠΑ το επόμενο τριήμερο (18-20/10).
Ως γνωστόν, η Haas F1 έχει τεχική συνεργασία με τη Ferrari, η οποία παρέχει στην ομάδα την πλήρη μονάδα ισχύος, το κιβώτιο ταχυτήτων και άλλα μηχανικά μέρη. Επίσης, η πρώτη χρησιμοποιεί την αεροσήραγγα της Scuderia στο Μαρανέλο.
Όμως, ο διευθυντής της αμερικανικής ομάδας, Αγιάο Κομάτσου, διευκρίνισε ότι η τεχνική και τεχνολογική συνεργασία της Haas με την Toyota έχει τις “ευκολίες” της ιταλικής εταιρείας.
Μετά τη σημερινή επισημοποίησης της συμφωνίας Toyota-Haas, οι Ιάπωνες θέλησαν να κάνουν απόλυτα ξεκάθαρο ότι αυτή δεν είναι ένα πρώτο βήμα για την ολοκληρωτική επιστροφή της Toyota στη Formula 1 - μιάμιση δεκαετία μετά το 2009, που έβαλε λουκέτο στην εργοστασιακή της ομάδα λόγω των φτωχών της αποτελεσμάτων στα GP και της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης.
Παρότι η δημοτικότητα του σπορ έχει σημειώσει ραγδαία άνοδο από το 2009, και η εγχώρια εμπορική αντίπαλος Honda είναι πρωταθλήτρια του σπορ με τους κινητήρες της στην πλάτη των μονοθεσίων της Red Bull Racing, η Toyota επιμένει ότι δεν έχει στα πλάνα της την πλήρη εμπλοκή της με το σπορ ως κατασκευαστής.
Ο επίτιμος πρόεδρος της Toyota, Άκιο Τογιόντα, δήλωσε: “Παρακαλώ να διασφαλίσετε ότι οι τίτλοι των ειδήσεων αύριο δεν θα γράφουν ‘Η Toyota επιτέλους γυρίζει στη F1’. Αντίθετα, θα ήταν σπουδαίο να βλέπαμε τίτλους και άρθρα που να εμπνέουν τους νεαρούς Ιάπωνες να ονειρεύονται την πιθανότητα να οδηγούν κι εκείνοι μια μέρα τα ταχύτερα αυτοκίνητα του κόσμου”.
Πέραν των οδηγών, η συνεργασία με τη Haas F1 βοηθά την Toyota και στην εκπαίδευση των νεαρών μηχανικών της, προφέροντάς τους την εμπειρία της Formula 1. Και του δίνει το κίνητρο για να εξελιχθούν και να ανέβουν μέχρι το τελευταίο σκαλί, την κορωνίδα του μότορσπορ.
“Φέτος τον Ιανουάριο είπα μπροστά σε όλους ότι επιτέλους κατάφερα να γίνω ξανά ένας συνηθισμένος ηλικιωμένος που λατρεύει τα αυτοκίνητα. Κάπου βαθιά μέσα του αυτός ο ηλικιωμένος Άκιο Τογιόντα που λατρεύει τα αυτοκίνητα, έχει μετανιώσει για το ότι μπλόκαρε -αποχωρόντας από τη F1- το δρόμο των νεαρών Γιαπωνέζων προς τα ταχύτερα αυτοκίνητα του κόσμου.
Παρόλα αυτά, με τα media να παρατηρούν κάθε κίνησή μου, τολμώ να πω ότι ακόμα πιστεύω πως η απόφασή μου, ως προέδρου της Toyota, να αποχωρήσουμε από τη Formula 1 δεν ήταν λανθασμένη”, πρόσθεσε ο Ιάπωνας.
Παράλληλα, και ο πρόεδρος της Toyota Gazzo Racing Τομόγια Τακαχάσι ξεκαθάρισε ότι “κάποιοι μπορεί να συμπεράνουν ότι ‘η Toyota γύρισε στη F1’, αλλά δεν συμβαίνει τίποτα τέτοιο. Ένας ενεργός ρόλος στη F1 για οδηγούς, μηχανολόγους και μηχανικούς μπορεί να δώσει στα παιδιά όνειρα, φιλοδοξίες και στόχους”.
Η συνεργασία Toyota-Haas δεν αναμένεται να επηρεάσει τα άλλα προγράμματα των Ιαπώνων στο διεθνές μότορσπορ, και συγκεκριμένα στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλι (WRC), αντοχής (WEC) και Rally-Raid (W2RC).