Η Ferrari εξήγησε ποια προβλήματα των δύο SF-25 επέφεραν τον πρώτο διπλό αποκλεισμό της ιστορίας της

Η Scuderia εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση μετά τον αποκλεισμό των Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον από τα τελικά αποτελέσματα του σημερινού (23/3) GP Κίνας, για τεχνικές παρατυπίες που εντοπίστηκαν στις δύο SF-25 μετά το τέλος του αγώνα της Σαγκάης.
Μετά την πέμπτη και έκτη θέση που κατέλαβαν οι Σαρλ Λεκλέρ και Λούις Χάμιλτον στο Κινεζικό GP, η SF-25 του Μονεγάσκου βρέθηκε στον τεχνικό έλεγχο κατά 1 kg ελλιποβαρής (στα 799,0 kg) ενώ το έτερο μονοθέσιο του Βρετανού βρέθηκε να έχει υποστεί φθορά του ξύλινου τμήματος του δαπέδου μεγαλύτερη από όσο επιτρέπουν οι κανονισμοί.
Αυτή είναι η πρώτη φορά στην ιστορία των 75 ετών της Scuderia στη Formula 1 που αποκλείστηκαν από ένα GP και τα δύο μονοθέσιά της. Για τον Χάμιλτον αυτός είναι ο τρίτος αποκλεισμός στην καριέρα του, μετά την Αυστραλία του 2009 και τις ΗΠΑ το 2023, ενώ για τον Λεκλέρ ο δεύτερος επίσης μετά τις ΗΠΑ το ‘23.
Η Ferrari ήταν παρούσα στον τεχνικό έλεγχο στο παρκ φερμέ της πίστας της Σαγκάης, επιβεβαίωσε την ορθότητα των μετρήσεων και ενώπιον των αγωνοδικών σε προσπάθησε να προβάλλει δικαιολογίες. Και μετά τον αποκλεισμό δημοσίευσε την παρακάτω επίσημη ανακοίνωση:
“Μετά τον τεχνικό έλεγχο της FIA, διαπιστώθηκε ότι και τα δύο μονοθέσια μας δεν συμμορφώνονταν με τους κανονισμούς, για διαφορετικούς λόγους.
Το μονοθέσιο 16 [Λεκλέρ] βρέθηκε να είναι ελαφρύτερο κατά 1 kg, ενώ η φθορά στο πίσω skid block του μονοθεσίου 44 [Χάμιλτον] ξεπερνούσε το όριο κατά 0.5 mm.
Ο Σαρλ ακολούθησε στρατηγική ενός πιτ στοπ, γεγονός που οδήγησε σε υψηλή φθορά ελαστικών, με αποτέλεσμα το μονοθέσιο να βρεθεί κάτω από το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος.
Όσον αφορά τη φθορά στο skid block του Λούις, υπολογίσαμε λανθασμένα την κατανάλωση υλικού, με μια μικρή απόκλιση.
Δεν υπήρχε καμία πρόθεση να αποκτήσουμε αγωνιστικό πλεονέκτημα. Θα μάθουμε από το σημερινό περιστατικό και θα διασφαλίσουμε ότι δεν θα επαναλάβουμε τα ίδια λάθη στο μέλλον.
Προφανώς, αυτός δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο θέλαμε να ολοκληρώσουμε το GP Κίνας – ούτε για εμάς, ούτε για τους φιλάθλους μας, των οποίων η υποστήριξη είναι αδιάκοπη”.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι λόγω της στρατηγικής ενός πιτ-στοπ βρέθηκε ελλιποβαρής και η Mercedes W15 του Τζορτζ Ράσελ στο GP Βελγίου 2024, που κόστισε στον Βρετανό τη νίκη στον αγώνα εκείνον.