X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Η χρονιά του Ταύρου

Η ανασκόπηση της σεζόν στη Φόρμουλα 1 με τη ματιά του Sport24.gr. Διαβάστε γιατί ο Φέτελ δεν πηγαίνει σε παιδικά πάρτι, την αποθέωση του σπορ στον Καναδά και τον Μπάτον στη Red Bull!

To Sport24.gr επιλέγει τα καλά, τα κακά και τα ευτράπελα στη Φόρμουλα 1 τη σεζόν που ολοκληρώθηκε και σημαδεύτηκε από την κυριαρχία του Σεμπάστιαν Φέτελ και της Red Bull Racing.

Εν αναμονή της νέας συναρπαστικής σεζόν το 2012 με μια καλύτερη Ferrari και Mercedes, τη Williams να ενώνει τις δυνάμεις της με τη Renault στην αναβίωση μιας "θρυλικής" συνεργασίας, αλλά και την πολυσυζητημένη επιστροφή του Κίμι Ράικονεν και (μακάρι) εκείνη του Ρόμπερτ Κουμπίτσα.

1. " Δεν μου αρέξει η λέξη κυρίαρχος σε αυτή τη φάση, για να είμαι ειλικρινής", έλεγε ο Σεμπάστιαν Φέτελ μετά το τέλος του αυστραλιανού Grand Prix. Στις 27 Μαρτίου! Ο χαμογελαστός Γερμανός έδωσε άλλο νόημα στη λέξη κυριαρχία: 15 πολ ποζίσιον (ρεκόρ όλων των εποχών), έντεκα νίκες, 17 βάθρα και μόλις μια εγκατάλειψη στον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς. Παγκόσμιος πρωταθλητής για δεύτερη συνεχόμενη φορά στα 24 χρόνια του. Όταν γράφαμε το κείμενο για τον παγκόσμιο πρωταθλητή, παραλείψαμε ότι δεν έχει χρόνο να πηγαίνει σε όλα τα παιδικά πάρτι που τον καλούν οι οπαδοί του και πως όταν ήταν ο ίδιος μικρός, απολάμβανε να κάθεται μέσα στη βροχή στην κεντρική κερκίδα της πίστας στο Χόκενχαϊμ.

H Red Bull Racing: Η ομάδα της χρονιάς σε αναμνηστική φωτό στο Σάο Πάουλο

2. Κανονικά το Νο1 (εφόσον τα παίρνουμε με τη σειρά) θα έπρεπε να ήταν ο πρώτος αγώνας της χρονιάς στο Μπαχρέιν και στην κορυφή της ανασκόπησης μας. Έλα όμως που δεν έγινε ποτέ λόγω των αντικαθεστωτικών διαμαρτυριών. Για τους δικούς τους λόγους στη Φόρμουλα 1 (και δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε ποιοι είναι αυτοί) επιθυμούσαν να γίνει κανονικά ο αγώνας σε ελεύθερη ημερομηνία. Η δε δήλωση του προέδρου της FIA, Ζαν Τοντ ότι έχει " τακτοποιηθεί η υπόθεση στο Μπαχρέιν" ήταν αν μη τι άλλο ατυχής.

3. Στην Κίνα ο Τζένσον Μπάτον κοκκίνησε (από την ντροπή;) όταν συνειδητοποίησε ότι σταμάτησε στον 14ο γύρο για ανεφοδιασμό και αλλαγή ελαστικών στους μηχανικούς της Red Bull με τον Φέτελ να περιμένει πίσω του! "Κοίταζα χαμηλά όταν μπήκα στα πιτ και σταμάτησα σε λάθος σημείο", σχολίασε ο Μπάτον με τον Φέτελ να παίρνει βαθιά ανάσα, βλέποντας τους μηχανικούς του να μην ενεργούν μηχανικά (όπως συνηθίζουν) και να κοιτούν τον Μπάτον. "Φανταστείτε αν άλλαζαν τα λάστιχα. Μεγάλη ανταστάτωση και εγώ θα αναγκαζόμουν να πάω στο pit stop της McLaren".

Ο Μπάτον στη Red Bull

3. Η Κίνα είχε πολύ ψωμί! Ο τρίτος αγώνας της χρονιάς έβαλε φωτιά στη σεζόν της Φόρμουλα 1 και έδειξε ότι οι νέοι κανονισμοί ίσως να βοηθήσουν στην ενίσχυση του θεάματος. Ο Λιούις Χάμιλτον χρησιμοποίησε στρατηγική τριών πιτ στοπ και προσπέρασε τον Φέτελ και ενώ απέμεναν τέσσερις γύροι για την καρό σημαία. Αξιοσημείωτη ήταν και η προσπάθεια του Μαρκ Γουέμπερ που ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου κι ενώ είχε ξεκινήσει από την 18η θέση στην εκκίνηση.

4. Ανασκόπηση δίχως το Μονακό δεν υπάρχει! Ο Φέτελ ζήλεψε την κίνηση πέρυσι του Γουέμπερ να βουτήξει στην πισίνα και έπεσε και εκείνος μέσα στο νερό. Νωρίτερα είχε πανηγυρίσει την πρώτη νίκη στην καριέρα του στο πριγκιπάτο υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας μετά το ατύχημα του Ρώσου Βιτάλι Πετρόβ της Renault (3ος στη Μελβούρνη). Ο Φερνάντο Αλόνσο έφερε τη Ferrari για πρώτη φορά στη δεύτερη θέση.

Ο Παστόρ Μαλντονάντο ήταν ένας από τους λιγότερο τυχερούς.

5. Στον ίδιο αγώνα ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε 6ος με τους αγωνοδίκες να τον τιμωρούν με ποινή διέλευσης από τα πιτ. " Έχω πάει στους αγωνοδίκες τόσες φορές φέτος, ώστε πρέπει να αρχίσουν να μου μετράνε μίλια (air miles)", δήλωσε αστειευόμενος. Πάντως δεν ήταν τόσο αστεία η συνέχεια "ίσως (με τιμωρούν οι αγωνοδίκες) γιατί είμαι μαύρος. Αυτό λέει ο Ali G. Δεν ξέρω" και δικαιολογημένα κατακρίθηκε.

6. Η βροχή προκάλεσε χάος στο Μόντρεαλ και το Grand Prix του Καναδά ήταν ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ αγώνας της χρονιάς. Υπήρξε διακοπή δύο ωρών λόγω βροχής και αρκετά ατυχήματα στην πίστα "Ζιλ Βιλνέβ". Ο Τζένσον Μπάτον πήρε την 10η και καλύτερη νίκη στην καριέρα του. Αφού απέφυγε τη σύγκρουση με τον Λιούις Χάμιλτον, ανέβαινε και ανέβαινε και στον τελευταίο γύρο πέρασε τον πρωτοπόρο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γουέμπερ στέρησε από τον Μίκαελ Σουμάχερ το βάθρο με τον Γερμανό να ολοκληρώνει τον αγώνα στην τρίτη θέση. Στις ελεύθερες δοκιμές ο Φέτελ προστέθηκε στα θύματα του τοίχου των πρωταθλητών, ενώ κατά τη διάρκεια του αγώνα ένας από τους ανθρώπους της πίστας έπεσε την ώρα που έρχονταν καταπάνω του τα μονοθέσια. Ευτυχώς δεν συνέβη τίποτα κακό.

7. Όμορφη η Βαλένθια, ωραία η επιλογή του... σκηνικού, αλλά πόσο βαρετός αγώνας. Σε μια "καυτή" Κυριακή του Ιουνίου κατά την οποία οι Ισπανοί ψήθηκαν στην κερκίδα ο Αλόνσο προσπέρασε τον Γουέμπερ και του πήρε τη δεύτερη θέση πίσω από τον νικητή (για 6η φορά) Φέτελ. Γιατί τότε αναφέρουμε τη Βαλένθια στα highlights; Γιατί ήταν η πρώτη φορά μετά από 46 χρόνια που τερμάτισαν όλα τα μονοθέσια. Αυτό θα πει βαρεμάρα.

8. Στον επόμενο αγώνα, στο Σίλβερστοουν με την ολοκαίνουργια πτέρυγα, ο Φερνάντο Αλόνσο έδωσε στη Ferrari την πρώτη και μοναδική νίκη σε ολόκληρη τη σεζόν. Ο Ισπανός οδηγός οδήγησε ό,τι είχε φέτος στο 100% και το 2012 του έχουν υποσχεθεί ένα μη συντηρητικό μονοθέσιο (αλλά ως γνωστόν οι Ιταλοί μιλούν πάρα πολύ). " Κράτησε τη διαφορά", έλεγαν στον Γουέμπερ από το box της Red Bull ώστε να μην επιχειρήσει να προσπεράσει τον δεύτερο Φέτελ. Ο Αυστραλός αμφισβήτησε ανοιχτά την ομάδα του όταν βγήκε από το μονοθέσιο του για αυτή τη στρατηγική, ωστόσο το 2012 θα τον βρει και πάλι στη Red Bull.

9. Ο Μίκαελ Σουμάχερ ήταν το τιμώμενο πρόσωπο στο Σπα. Ο Γερμανός πολυπρωταθλητής γιόρτασε την επέτειο 20 χρόνων από την πρώτη συμμετοχή του στη Φόρμουλα 1: Ο "Σούμι" κλήθηκε από τον Έντι Τζόρνταν να αντικαταστήσει τον Μπερτράν Γκασό, ο οποίος είχε συλληφθεί από την αστυνομία. Στη συνέχεια τον "έκλεψε" ο Φλάβιο Μπριατόρε στη Benetton και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Τερμάτισε 5ος και το 2012 θα είναι ακόμα καλύτερος. Η Red Bull έκανε το 1-2 με τους Φέτελ και Γουέμπερ.

Το επετειακό κράνος του "επτάστερου" Σουμάχερ

10. Σαν μαγνήτης ο Χάμιλτον τραβούσε επάνω του τον Μάσα σε όλη τη σεζόν. Έξι φορές έδωσαν οι δύο οδηγοί δουλειά στους αγωνοδίκες. Ο κόμπος έφτασε στο χτένι στη Σιγκαπούρη με τον Μάσα να διακόπτει τον Χάμιλτον την ώρα που έδινε συνέντευξη στην τηλεόραση και ειρωνικά να δείχνει τον αντίχειρα του, εννοώντας ότι όλα είναι ok. Ειπώθηκε ότι οι δύο διεκδικητές του τίτλου το 2008 τα βρήκαν στο Σάο Πάουλο. Το 2012 πιθανότατα θα βρεθούν ξανά κι άλλες φορές στην πίστα με τον Μάσα να καλείται να αποδείξει την αξία του μετά την τραγική σεζόν που είχε (σ.σ. δεν ανέβηκε ποτέ στο βάθρο).

11. Ο Μπέρνι Έκλεστοουν... ψήλωσε από υπερηφάνια, βλέποντας το Grand Prix Ινδίας να γίνεται πραγματικότητα. Το αγωνιστικό τριήμερο θεωρήθηκε άκρως επιτυχημένο, ακόμα κι αν αυτή η Ινδία αποτελεί εικονική πραγματικότητα. Η φτώχεια και οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης δεν κρύβονται. Ο Φέτελ, πρωταθλητής ήδη στην Κορέα στον προηγούμενο αγώνα, πήρε την 11η νίκη του και αναφέρθηκε με τα καλύτερα λόγια στην ομορφιά των γυναικών της Ινδίας.

Τα κορίτσια του... Φέτελ

Η Force India ήταν η καλύτερη "ιδιωτική" ομάδα της χρονιάς με το γερό δίδυμο των Άντριαν Σούτιλ και Πολ ντι Ρέστα. Τον πρώτο τον κοιτάζει η τραγική φέτος Williams και τον δεύτερο μάλλον τον έχει καπαρώσει η Mercedes.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ