Η Ferrari δεν βρίσκει λόγια μετά το "ναυάγιο" του Μπακού
Μετά τη διπλή εγκατάλειψη με μηχανικά προβλήματα στο GP του Αζερμπαϊτζάν, ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Ματία Μπινότο φάνηκαν ανήμποροι να εξηγήσουν τι έχει πάει στραβά και η μέχρι πριν ένα μήνα υπερ-αξιόπιστη F1-75 τους στέρησε δύο πιθανές νίκες στους τρεις τελευταίους αγώνες.
Ο Σαρλ Λεκλέρ εγκατέλειψε στον 20ό γύρο του αγώνα του Μπακού με ένα σύννεφο καπνού να τυλίγει την ουρά της F1-75, 11 γύρους μετά την εγκατάλειψη του Κάρλος Σάινθ με υδραυλικά προβλήματα στους δρόμους της αζέρικης πρωτεύουσας.
Ο Λεκλέρ έμεινε, έτσι, 34 βαθμούς πίσω από τον Μακ Φερστάπεν στη μάχη του τίτλου των οδηγών, ενώ η Scuderia πλέον υστερεί κατά 70 βαθμούς στους κατασκευαστές από την RBR, που έκανε άνετα το 1-2 στο Αζερμπαϊτζάν με τους Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ.
Δύο αγώνες πριν, στην Ισπανία, ο Λεκλέρ επίσης εγκατέλειψε ενώ βρισκόταν επικεφαλής, και πλέον τα προβλήματα αξιοπιστίας του cavallino αρχίζουν να παίρνουν σοβαρές διαστάσεις. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι, με την ίδια μονάδα ισχύος της Ferrari, στο Μπακού εγκατέλειψε και ο Γκουάνιου Τσόου της Alfa Romeo και ο Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas.
"Μας πονάει. Πρέπει να το κοιτάξουμε για να μην ξανασυμβεί. Δεν βρίσκω τις σωστές λέξεις για να το περιγράψω, είναι πολύ, πολύ απογοητευτικό", είπε ο Λεκλέρ. "Ήμασταν γρήγοροι και δεν είχαμε συγκεκριμένα προβλήματα στην αρχή της χρονιάς. Τώρα φαίνεται πως έχουμε λίγα περισσότερα σε σχέση με τότε.
Αλλά δεν κάναμε καμιά μεγάλη αλλαγή, αν μη τι άλλο βελτιώσαμε τα πράγματα. Οπότε, είναι δύσκολο να καταλάβουμε αυτή τη στιγμή τι έχει συμβεί, πρέπει να το αναλύσουμε. Προφανώς δεν έχω την πλήρη εικόνα τι ακριβώς συνέβη σήμερα, αλλά προσωπικά μόνο μπορώ να πω ότι μας πονάει", κατέληξε ο Μονεγάσκος.
Ο διευθυντής της Scuderia, Ματία Μπινότο, τόνισε: «Σίγουρα μας ανησυχεί. Η αξιοπιστία είναι ένας παράγοντας, πάντα είναι ένας παράγοντας. Υπάρχει δουλειά που πρέπει να γίνει, η ομάδα θα μείνει αφοσιωμένη και θα δουλεύει σκληρά για να μας κάνει πιο δυνατούς στο μέλλον. Πρέπει να καταλάβουμε και να αναλύσουμε, και δεν έχω τις απαντήσεις ακόμα».
Το πρόβλημα για τη Ferrari είναι ότι έχει μόνο πέντε μέρες για να εντοπίσει και να λύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας της, ενόψει του GP Καναδά το ερχόμενο Σαββατοκύριακο στο Μόντρεαλ. Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι τα προβληματικά εξαρτήματα πρέπει να αντικατασταθούν, και αν ο Λεκλέρ περάσει το επιτρεπτό όριο εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος αργότερα στη χρονιά θα δέχεται ποινές θέσεων στην εκκίνηση.
Όσο για τον Κάρλος Σάινθ, η εγκατάλειψη στο Μπακού ήρθε επιπλέον των δικών του προβλημάτων στην κατανόηση και ρύθμιση της F1-75 στα μέτρα του. «Τα υδραυλικά παρέδωσαν το πνεύμα και αυτό ήταν. Είναι κρίμα, μια πολύ κακή μέρα για την ομάδα, αλλά θα έρθουν καλύτερες. Μέχρι στιγμής το 2022 δεν πάει καλά για μένα», τόνισε ο Ισπανός.