Η Ferrari επιβεβαίωσε ότι δούλεψαν οι αναβαθμίσεις της SF-24 στη Μόντσα
Η Scuderia, όπως είπε ο Σαρλ Λεκλέρ, διαπίστωσε ότι τα ευρύ πακέτο 9 αναβαθμίσεων του μονοθεσίου της απέδωσε στις ελεύθερες δοκιμές του Ιταλικού GP - αλλά πρέπει να βρει περισσότερη ισορροπία ειδικά στη διαχείριση των ελαστικών, σε μια μάχη με τις άλλες τρεις κορυφαίες ομάδες που δείχνει εντυπωσιακά οριακή.
Φέτος, περισσότερο από άλλες χρονιές, η εισαγωγή ενός πακέτου αεροδυναμικών αναβαθμίσεων στη μέση της σεζόν συνοδεύεται στις τις ομάδες από την αμφιβολία αν οι αναβαθμίσεις αυτές θα αποδώσουν στην πίστα όσα εμφάνισαν στις προσομοιώσεις, πίσω στα εργοστάσιά τους.
Η Ferrari είχε την εμπειρία φέτος να δει την αναβάθμιση που παρουσίασε στην Ισπανία τον Ιούνιο να επαναφέρει το φαινόμενο των αναπηδήσεων, που της κόστισε ακριβά το καλοκαίρι. Αντίστοιχα, η Red Bull είδε τις δικές της αναβαθμίσεις της RB20 να μην αποδίδουν όσα περίμενε στην πίστα, ενώ εκείνες της Mercedes W15 αποδίδουν καλά, αλλά μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Έτσι, για τη Ferrari υπήρχε στις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές της Μόντσα η αγωνία αν θα απέδιδε το πακέτο συνολικά 9 βελτιώσεων του cavallino - που αποσκοπείνα βελτιώσει την ταχύτητα του ιταλικού μονοθεσίου κατά κύριο λόγο στις στροφές μέσης / υψηλής ταχύτητας, από τις οποίες η Μόντσα έχει πολλές.
Στο τέλος των δοκιμών, όπου ο Κάρλος Σάινθ ήταν μόλις 1 δέκατο πίσω από τις ταχύτερες Mercedes και McLaren, και ο Σαρλ Λεκλέρ άλλο μισό δέκατο πιο μακριά, ο Μονεγάσκος επιεβαίωσε ότι οι αναβαθμίσεις της SF-24 δούλεψαν καλά.
“Η αίσθηση είναι αρκετά καλή. Όλα όσα φέραμε στο αυτοκίνητο δείχνουν να δουλεύουν, και αυτό είναι πάντα κάτι καλό”, είπε ο Λεκλέρ. “Ήταν μια αρκετά θετική Παρασκευή. Φυσικά, όπως πάντα, έχουμε δουλειά ακόμα.
Πρέπει απλά να αφοσιωθούμε στην ισορροπία [του αυτοκινήτου], διότι ήταν μια περίπλοκη ημέρα σχετικά με το θέμα αυτό. Αλλά από άποψη απόδοσης ήταν αρκετά καλή”, συμπλήρωσε ο 25χρονος οδηγός της Scuderia.
Ο διευθυντής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, ήταν προσεκτικός μιλώντας στο Sky Sport F1: “Φέραμε ένα εξειδικευμένο δάπεδο και ειδική πτέρυγα για τη Μόντσα. Αυτή δεν είναι η καλύτερη πίστα για να καταλάβουμε πώς τα πάμε, αλλά αν τα πάμε καλά εδώ θα τα πάμε καλά και σε άλλες πίστες. Κάθε μικρή προσθήκη μπορεί να κάνει διαφορά”.
Σχετικά με την ανταγωνιστικότητα της Ferrari αυτό το τριήμερο, ο Γάλλος πρόσθεσε: “Είμαστε όλοι πολύ κοντά. Είμαι ικανοποιημένος με τη σημερινή μέρα. Εϊναι καλό που έχουμε δύο αυτοκίνητα στις κορυφαίες θέσεις. Η ισορροπία ήταν καλή, και είμαστε στο παιχνίδι.
Έχουμε πολύ δρόμο μέχρι την Κυριακή, σε ένα τριήμερο που όλοι είναι στην κόψη του ξυραφιού. Είναι δύσκολο να μένεις διαρκώς στην κορυφή, και πρέπει να είμαστε ανοιχτόμυαλοι για να το πετύχουμε”.
Και ο Λεκλέρ συμπλήρωσε: “Είμαστε πιο κοντά από όσο ήμασταν στο Ζάντβορτ. Ωστόσο, αισθάνομαι ότι οι McLaren και οι Mercedes είναι πολύ δυνατές. Οπότε θα έχουμε πολύ ισχυρό ανταγωνισμό, αν και είμαστε καλύτεροι σε σχέση με το Ζάντβορτ, κι αυτό είναι καλό για τις δοκιμές κατάταξης. Ο αγώνας της Κυριακής θα είναι περίπλοκος για όλους, ειδικά με τη νέα άσφαλτο, οπότε η διαχείριση των ελαστικών θα είναι το κλειδί”.
Η διαχείριση των ελαστικών ήταν το κεντρικό ζήτημα των χθεσινών ελεύθερων δοκιμών, καθώς όλες οι ομάδες διαπίστωσαν την αυξημένη φθορά της γόμας στη νέα άσφαλτο που έχει στρωθεί φέτος στη Μόντσα.
Ο Μαξ Φερστάπεν ανέφερε πως μετά από 14 γύρους η μέση γόμα στον εμπρός αριστερά τροχό της Red Bull RB20 ήταν τελειωμένη. Η Pirelli επιβεβαίωσε την υψηλή φθορά τόσο στη μέση όσο και στη μαλακή γόμα, λόγω της αυξημένης πρόσφυσης της νέας ασφάλτου σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα άντωσης.
Μιλώντας για αυτό, ο Κάρλος Σάινθ είπε: “Ήταν μια δύσκολη μέρα για όλους, νομίζω. Η πίστα είναι η ίδια, αλλά δίνει εντελώς διαφορετική αίσθηση με τη νέα της επιφάνεια που κάνει το αυτοκίνητο λίγο οριακό στις μέσης ταχύτητας στροφές. Το φρενάρισμα είναι περίπλοκο για την πρώτη στροφή.
Είναι δύσκολο να κάνουμε προβλέψεις. Δεν έχω ξεκάθαρη εικόνα ποιος είναι ταχύτερος, ποιος είναι γρήγορος στις συστοιχίες ή στον έναν γύρο. Σίγουρα οι McLaren και Mercedes βρίσκονται σε ένα καλό επίπεδο.
Εμείς είχαμε στιγμές που ήμασταν αρκετά γρήγοροι, και άλλες που ήμασταν λίγο πιο αργοί. Είμαστε γρήγορι με τη μέση γόμα, αλλά με την μαλακή η απόδοσή μας δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο. Και με τη μέση γόμα στη συστοιχία γύρων πασχίζαμε λίγο με τη φθορά της γόμας”.
Η ισορροπία που αποζητά ο Λεκλέρ, λοιπόν, εντοπίζεται στην επίτευξη του σωστού συμβιβασμού για την παραγωγή θερμότητας στη μαλακή γόμα για τον έναν γύρο των σημερινών δοκιμών καταταξης (31/8, 17:00) και την προστασίας των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων του αυριανού αγώνα (1/9, 16:00) της Μόντσα.