Η Ferrari "φώναξε"... παρών
Κόκκινο 1-2 στην Τουρκία με τον Φελίπε Μάσα να κατακτά την τρίτη του νίκη στο φετινό πρωτάθλημα
Το γκραν πρι της Τουρκίας βάφτηκε και πάλι κόκκινο, με Ferrari να πετυχαίνει το 1-2 και τον Φελίπε Μάσα να δημιουργεί καλή παράδοση.
Ο Βραζιλιάνος πιλότος της σκουντερία κατάφερε να πάρει την νίκη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην πίστα της Κωντσαντινούπολης και πλέον βρίσκεται στην τρίτη θέση της βαθμολογίας.
Ο έτερος οδηγός της "σκουντερία" Κίμι Ραϊκόνεν, παρά την πίεση που άσκησε στον Μάσα δεν κατάφερε να πάρει την νίκη και αρκέστηκε στην δεύτερη θέση.
Την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Φερνάντο Αλόνσο με το μονοθέσιο της McLaren, που εκμεταλλεύτηκε με το καλύτερο το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Λιούις Χάμιλτον στο δεξί μπροστινό του ελαστικό.
Τέταρτος τερμάτισε ο σταθερότατος Νικ Χάιντφιλντ, με το μονοθέσιο της BMW, ενώ ο άτυχος Λιούις Χάμιλτον ήταν ο πέμπτος που είδε την καρό σημαία του τερματισμού.
Πολύ καλή επίδοση απο τον Χέικι Κοβαλάινεν με το μονοθέσιο της παγκόσμιας πρωταθλήτριας Renault που τερμάτισε στην έκτη θέση, έβδομος ήταν ο Νίκο Ρόζμπεργκ με Williams, ενώ την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα με BMW Sauber.
Υπόθεση αποκλειστικά Ferrari
Απο την εκκίνηση μέχρι και τον τερματισμό τα δύο μονοθέσια της Ferrari έδειξαν τις απειλητικές του διαθέσεις και η μάχη για την πρώτη θέση είχε χρώμα κόκκινο.
Ο Φελίπε Μάσα ξεκίνησε ιδανικά και εκμεταλλευόμενος την pole position διατηρήθηκε στην πρώτη θέση, ενώ καλή εκκίνηση έκανε και ο Κίμι Ραϊκόνεν που πέρασε στην δεύτερη θέση, αφήνοντας τρίτο τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Λιούις Χάμιλτον. Καθόλου καλή εκκίνηση απο τον Φερνάντο Αλόνσο που έχασε δύο θέσεις απο τους Χάιντφιλντ και Κούμπιτσα.
Οι γύροι περνούσαν και τα μονοθέσια της Ferrari απομακρυνόντουσαν συνεχώς απο τον τρίτο Χάμιλτον, καθώς Μάσα και Ραϊκόνεν έκαναν συνεχώς ταχύτερους γύρους.
Τα πρώτα πιτ στοπ δεν άλλαξαν τα δεδομένα στις πρώτες θέσεις, με μοναδική εξαίρεση τον Φερνάντο Αλόνσο που "έκλεψε" μια θέση απο τον Νικ Χάιντφιλντ.
Η μάχη για την πρώτη θέση ανάμεσα σε Μάσα και Ραϊκόνεν καλά κρατούσε με τον Φινλανδό στον 39ο γύρο να ρίχνει την διαφορά κάτω απο το δευτερόλεπτο (0.8).
Ο Βραζιλιάνος κατάφερε τελικά να διατηρήσει την πρωτιά και μετά τον δεύτερο ανεφοδιασμό, η διαφορά του απο τον ομόσταβλό του αυξανόταν.
Και ενώ ο Χάμιλτον είχε ξεκάθαρο προβάδισμα για την τρίτη θέση, καθώς η διαφορά του απο τον τέταρτο Αλόνσο ήταν αρκετά μεγάλη, η ατυχία χτύπησε τον Βρετανό πιλότο της McLaren, αφού στον 43ο γύρο αντιμετώπισε πρόβλημα στο δεξί μπροστινό του λάστιχο και έπεσε στην πέμπτη θέση.
Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας και ο Φελίπε Μάσα κατέκτησε την τρίτη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα προσπερνώντας στην τρίτη θέση της βαθμολογίας τον Κίμι Ραϊκόνεν.
Παρά την πέμπτη θέση ο Λιούις Χάμιλτον συνεχίζει να πρωπορεύεται στην βαθμολογία, όμως ο Φερνάντο Αλόνσο μείωσε την διαφορά απο την κορυφή στους πέντες βαθμούς.
Αναλυτικά η τελική κατάταξη του Τούρκικου γκραν πρι
Βαθμολογία οδηγών
Βαθμολογία κατασκευαστών
Ο Βραζιλιάνος πιλότος της σκουντερία κατάφερε να πάρει την νίκη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην πίστα της Κωντσαντινούπολης και πλέον βρίσκεται στην τρίτη θέση της βαθμολογίας.
Ο έτερος οδηγός της "σκουντερία" Κίμι Ραϊκόνεν, παρά την πίεση που άσκησε στον Μάσα δεν κατάφερε να πάρει την νίκη και αρκέστηκε στην δεύτερη θέση.
Την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Φερνάντο Αλόνσο με το μονοθέσιο της McLaren, που εκμεταλλεύτηκε με το καλύτερο το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Λιούις Χάμιλτον στο δεξί μπροστινό του ελαστικό.
Τέταρτος τερμάτισε ο σταθερότατος Νικ Χάιντφιλντ, με το μονοθέσιο της BMW, ενώ ο άτυχος Λιούις Χάμιλτον ήταν ο πέμπτος που είδε την καρό σημαία του τερματισμού.
Πολύ καλή επίδοση απο τον Χέικι Κοβαλάινεν με το μονοθέσιο της παγκόσμιας πρωταθλήτριας Renault που τερμάτισε στην έκτη θέση, έβδομος ήταν ο Νίκο Ρόζμπεργκ με Williams, ενώ την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα με BMW Sauber.
Υπόθεση αποκλειστικά Ferrari
Απο την εκκίνηση μέχρι και τον τερματισμό τα δύο μονοθέσια της Ferrari έδειξαν τις απειλητικές του διαθέσεις και η μάχη για την πρώτη θέση είχε χρώμα κόκκινο.
Ο Φελίπε Μάσα ξεκίνησε ιδανικά και εκμεταλλευόμενος την pole position διατηρήθηκε στην πρώτη θέση, ενώ καλή εκκίνηση έκανε και ο Κίμι Ραϊκόνεν που πέρασε στην δεύτερη θέση, αφήνοντας τρίτο τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Λιούις Χάμιλτον. Καθόλου καλή εκκίνηση απο τον Φερνάντο Αλόνσο που έχασε δύο θέσεις απο τους Χάιντφιλντ και Κούμπιτσα.
Οι γύροι περνούσαν και τα μονοθέσια της Ferrari απομακρυνόντουσαν συνεχώς απο τον τρίτο Χάμιλτον, καθώς Μάσα και Ραϊκόνεν έκαναν συνεχώς ταχύτερους γύρους.
Τα πρώτα πιτ στοπ δεν άλλαξαν τα δεδομένα στις πρώτες θέσεις, με μοναδική εξαίρεση τον Φερνάντο Αλόνσο που "έκλεψε" μια θέση απο τον Νικ Χάιντφιλντ.
Η μάχη για την πρώτη θέση ανάμεσα σε Μάσα και Ραϊκόνεν καλά κρατούσε με τον Φινλανδό στον 39ο γύρο να ρίχνει την διαφορά κάτω απο το δευτερόλεπτο (0.8).
Ο Βραζιλιάνος κατάφερε τελικά να διατηρήσει την πρωτιά και μετά τον δεύτερο ανεφοδιασμό, η διαφορά του απο τον ομόσταβλό του αυξανόταν.
Και ενώ ο Χάμιλτον είχε ξεκάθαρο προβάδισμα για την τρίτη θέση, καθώς η διαφορά του απο τον τέταρτο Αλόνσο ήταν αρκετά μεγάλη, η ατυχία χτύπησε τον Βρετανό πιλότο της McLaren, αφού στον 43ο γύρο αντιμετώπισε πρόβλημα στο δεξί μπροστινό του λάστιχο και έπεσε στην πέμπτη θέση.
Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας και ο Φελίπε Μάσα κατέκτησε την τρίτη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα προσπερνώντας στην τρίτη θέση της βαθμολογίας τον Κίμι Ραϊκόνεν.
Παρά την πέμπτη θέση ο Λιούις Χάμιλτον συνεχίζει να πρωπορεύεται στην βαθμολογία, όμως ο Φερνάντο Αλόνσο μείωσε την διαφορά απο την κορυφή στους πέντες βαθμούς.
Αναλυτικά η τελική κατάταξη του Τούρκικου γκραν πρι
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΧΡΟΝΟΣ |
1 | Φελίπε Μάσα | Ferrari | 1:26:42.161 |
2 | Κίμι Ραϊκόνεν | Ferrari | +2.200 |
3 | Φερνάντο Αλόνσο | McLaren | +26.100 |
4 | Νικ Χάιντφιλντ | BMW | +39.600 |
5 | Λιούις Χάμιλτον | McLaren | +45.000 |
6 | Χέικι Κοβαλάινεν | Renault | +46.001 |
7 | Νίκο Ρόζμπεργκ | Williams | +55.007 |
8 | Ρόμπερτ Κούμπιτσα | BMW | +56.007 |
9 | Τζιανκάρλο Φισικέλα | Renault | +59.004 |
10 | Ντέιβιντ Κούλθαρντ | Red Bull | +1:11.005 |
11 | Άλεξ Βούρτζ | Williams | +1:19.006 |
12 | Ραλφ Σουμάχερ | Toyota | +1 γύρο |
13 | Τζέισον Μπάτον | Honda | +1 γύρο |
14 | Άντονι Ντάβιντσον | Super Aguri | +1 γύρο |
15 | Βιταντόνιο Λιουίτζι | Toro Rosso | +1 γύρο |
16 | Γιάρνο Τρούλι | Toyota | +1 γύρο |
17 | Ρούμπενς Μπαρικέλο | Honda | +1 γύρο |
18 | Τακούμα Σάτο | Super Aguri | +1 γύρο |
19 | Σεμπάστιαν Βέτελ | Toro Rosso | +1 γύρο |
20 | Σακόν Γιαμαμότο | Spyker | +2 γύροι |
21 | Άντριαν Σούτιλ | Spyker | +5 γύροι |
22 | Μαρκ Γουέμπερ | Red Bull | Εγκατέλειψε |
Βαθμολογία οδηγών
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Λιούις Χάμιλτον | McLaren | 84 |
2 | Φερνάντο Αλόνσο | McLaren | 79 |
3 | Φελίπε Μάσα | Ferrari | 69 |
4 | Κίμι Ραϊκόνεν | Ferrari | 68 |
5 | Νικ Χάιντφιλντ | BMW | 47 |
6 | Ρόμπερτ Κούμπιτσα | BMW | 29 |
7 | Χέικι Κοβαλάινεν | Renault | 19 |
8 | Τζιανκάρλο Φισικέλα | Renault | 17 |
9 | Άλεξ Βούρτζ | Williams | 13 |
10 | Νίκο Ρόζμπεργκ | Williams | 9 |
11 | Μαρκ Γουέμπερ | Red Bull | 8 |
12 | Ντέιβιντ Κούλθαρντ | Red Bull | 8 |
13 | Γιάρνο Τρούλι | Toyota | 7 |
14 | Ραλφ Σουμάχερ | Toyota | 5 |
15 | Τακούμα Σάτο | Super Aguri | 4 |
16 | Τζέισον Μπάτον | Honda | 1 |
17 | Σεμπάστιαν Βέτελ | Toro Rosso | 1 |
18 | Ρούμπενς Μπαρικέλο | Honda | 0 |
19 | Σκοτ Σπιντ | Toro Rosso | 0 |
20 | Άντονι Ντάβιντσον | Super Aguri | 0 |
21 | Άντριαν Σούτιλ | Spyker | 0 |
22 | Κρίστιαν Άλμπερς | Spyker | 0 |
23 | Βιταντόνιο Λιουίτζι | Toro Rosso | 0 |
24 | Μάρκους Γουίνκελχολκ | Spyker | 0 |
25 | Σακόν Γιαμαμότο | Spyker | 0 |
Βαθμολογία κατασκευαστών
ΘΕΣΗ | ΟΜΑΔΑ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | McLaren | 148 |
2 | Ferrari | 137 |
3 | BMW | 77 |
4 | Renault | 36 |
5 | Williams | 22 |
6 | Red Bull | 16 |
7 | Toyota | 12 |
8 | Super Aguri | 4 |
9 | Honda | 1 |
10 | Toro Rosso | 0 |
11 | Spyker | 0 |