Η Ferrari όντως έκανε πρόταση στον Χάμιλτον την περασμένη Άνοιξη
Πολλαπλές πηγές επιβεβαιώνουν ότι υπήρξε επαφή μεταξύ των διοικητών της Ferrari και του Λιούις Χάμιλτον για τη θέση του Κάρλος Σάινθ στη Scuderia το 2025 - αν και οι πρώτοι γνώριζαν ότι θα εισέπρατταν την αρνητική απάντηση του Βρετανού.
Στο παρασκήνιο της Formula 1, πριν από δύο μήνες υπήρξαν βρετανικά δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για μυθική πρόταση δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων της Ferrari στους Λιούις Χάμιλτον για να μετακομίσει στο Μαρανέλο το 2025 - στη θέση του Κάρλος Σάινθ.
Τότε θεωρήθηκε ότι τα δημοσιεύματα αυτά γεννήθηκαν στην Αγγλία για να παίξουν το ρόλο τους στις διαπραγματεύσεις του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή με τη Mercedes F1 για την ανανέωση του συμβολαίου τους πέραν του 2023 - ανανένωση που ακόμη δεν έχει επιτευχθεί. Όμως εντέλει φαίνεται ότι υπήρξε αλήθεια πίσω από αυτά.
Δύο πολύ αξιόπιστες πηγές, το γερμανικό Auto Motor und Sport και ο Ιταλός δημοσιογράφος Λεό Τουρινί, αναφέρουν ότι όντως υπήρξε προσέγγιση της Ferrari στον Χάμιλτον την περασμένη Άνοιξη. Όμως, Μάικλ Σμιτ του AMS γράφει ότι την προσέγγιση έκανε ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, ενώ ο Τουρινί ότι την έκανε ο πρόεδρος της Ferrari Τζον Έλκαν.
Ο Βασέρ, συνεχίζει ο Σμιτ, γνώριζε καλά ότι ο Χάμιλτον δεν θα έκανε δεκτή την πρόταση -άλλωστε η Ferrari δεν είναι, συνήθως, πιο ανταγωνιστική της Mercedes στα φετινά GP-, αλλά παρόλα αυτά προχώρησε σε αυτή ώστε η ιταλική ομάδα να εκπέμψει την αίσθηση ότι κινείται με δυναμισμό για την αναδόμησή της.
Ο Τουρινί, από την πλευρά του, έγραψε στο blog του ότι την επαφή με τον Χάμιλτον έκανε προσωπικά ο ίδιος ο Τζον Έλκαν, πρόεδρος της Ferrari και του γιαντιαίου ομίλου Stellantis. Ο Ιταλός δημοσιογράφος συνέχισε, όμως, ότι ο Χάμιλτον αρνήθηκε ευγενικά την προσφορά, «δυστυχώς για ευνόητους λόγους» όπως έγραψε.
Όπως ο Τουρινί αφήνει να εννοηθεί, η προσέγγιση στον Χάμιλτον έγινε για τη θέση του Σάινθ. Το συμβόλαιο του Ισπανού λήγει στο τέλος του 2024 και ο 28χρονος «είναι φιλόδοξος με το δίκιο του, και δεν βλέπει τον εαυτό του κατώτερο του Σαρλ Λεκλέρ. Εγώ θα τον κρατούσα. Φυσικά δεν στερείται προτάσεων, αν και όχι από κορυφαίες ομάδες. Τουλάχιστον προς το παρόν», έγραψε ο Ιταλός.
Ακόμα κι αν ο Χάμιλτον δεχόταν μια πρόταση με τη διπλάσια αμοιβή που θα του προσφέρει η Mercedes, ο Σμιτ γράφει πως τα πράγματα δεν θα ήταν απαραίτητα καλύτερα για εκείνον στο Μαρανέλο από όσο θα είναι στο Μπράκλεϊ. Αντίθετα, πιθανότατα θα ήταν χειρότερα, καθώς κάθε αποτυχία πολλαπλασιάζεται σε απόηχο αν ο οδηγός φορά το cavallino στο στήθος. Ειδικά αν είναι η αποτυχία μιας τόσο ηχηρής μεταγραφής.
Βεβαίως, υπάρχει και κάτι ακόμη: το ενδεχόμενο μεταγραφής του Χάμιλτον στο Μαρανέλο -πέραν του ότι θα ήταν ένα βήμα προς το άγνωστο και για τις δύο πλευρές, σε μια εποχή που προσπαθούν να κλείσουν την απόσταση από τη Red Bull- πιθανότατα θα διατάρασσε και στις εσωτερικές ισορροπίες της Ferrari με τον Σαρλ Λεκλέρ. Και πλέον είναι απολύτως σαφές πως η Scuderia χτίζει το μέλλον της αποκλειστικά πάνω στον Μονεγάσκο.