X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Η Ferrari στους αγωνοδίκες, ο Σάινθ κινδυνεύει να εκκινήσει τελευταίος το GP του Λας Βέγκας

Ferrari driver Carlos Sainz, of Spain, climbs out of his car after he stopped on track with damage to the car during the first practice session for the Formula One Las Vegas Grand Prix auto race, Thursday, Nov. 16, 2023, in Las Vegas. (AP Photo/Nick Didlick) AP PHOTO/NICK DIDLICK

Οι αγωνοδίκες του GP του Λας Βέγκας κάλεσαν τη Ferrari σε απολογία για την αλλαγή πλειάδας μηχανικών μερών της SF-23 του Κάρλος Σάινθ, παρότι η Scuderia αναγκάστηκε να τα αλλάξει λόγω της ζημιάς που προκλήθηκε από κακοτεχνία της πίστας. Όμως, οι κανονισμοί της F1 δεν έχουν κανέναν όρο που να εξαιρεί την ποινή για την υπέρβαση του ορίου μηχανικών μερών.

Η Ferrari SF-23 του Κάρλος Σάινθ υπέστη εκτεταμένες ζημιές στο δάπεδο, στον κινητήρα, στη μπαταρία και ακόμα και στο κάθισμα του Ισπανού από το καπάκι της τρύπας απορροής υδάτων που αποκολλήθηκε από την επιφάνεια του σιρκουί του Λας Βέγκας στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές.

Το συμβάν του Σάινθ, που συνέβη 8 λεπτά μετά το ξεκίνημα των πρώτων δοκιμών, δεν ήταν το μοναδικό: ανάλογες ζημιές υπέστη και η Alpine του Εστεμπάν Οκόν, και η Alfa Romeo του Γκουάνιου Τσόου, όταν από το βίαιο πέρασμα των μονοθεσίων αποκολλήθηκε το τσιμεντένιο πλαίσιο που καλύπτει τα καπάκια των υπονόμων στην άσφαλτο του σιρκουί.

Η πρώτη περίοδος δοκιμών διακόπηκε οριστικά, μετά από μόλις 8,5 λεπτά δράσης, αλλά οι οργανωτές αντιμετώπισαν κατεπειγόντως το πρόβλημα σε περίπου 30 τέτοια καλύμματα των υπονόμων ώστε η δεύτερη περίοδος δοκιμών να ξεκινήσει στις 12:30 το μεσημέρι (ώρα Ελλάδας), δηλαδή στις 2:30 τα ξημερώματα στο Λας Βέγκας. Ποτέ άλλοτε οι οδηγοί δεν έχουν βρεθεί στην πίστα τόσο αργά τη νύχτα.

Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-23 έγραψε τον πρώτο χρόνο της πολύ σύντομης πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στο Λας Βέγκας AP PHOTO/JOHN LOCHER


Η ζημιά που υπέστη η SF-23 του Σάινθ ανάγκασε τη Ferrari να τοποθετήσει καινούριο δάπεδο, κινητήρα V6 Turbo, μπαταρία και κεντρική ηλεκτρονική μονάδα στο μονοθέσιο - αλλά παρότι αυτό ήταν αποτέλεσμα της κακοτεχνίας της πίστας, η Scuderia κλήθηκε από τους αγωνοδίκες και ο Ισπανός κινδυνεύει με ποινή αρκετών θέσεων στην εκκίνηση λόγω της υπέρβασης του ορίου της σεζόν για τα συγκεκριμένα μηχανικά μέρη.

Η αλλαγή αυτή “μπορεί δυνητικά να επιφέρει παραβίαση του άρθρου 28.2 των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1”, ανέφεραν οι αγωνοδίκες. Παραβίαση που επιφέρει ποινή 5 έως 10 θέσεων στην εκκίνηση του GP για την αλλαγή κάθε εξαρτήματος. Οι αγωνοδίκες συμπλήρωσαν πως δεν υπάρχει κανένας όρος στους κανονισμούς που να εξαιρεί την εφαρμογή της ποινής για την αλλαγή εξαρτημάτων.

Η ανακοίνωση των αγωνοδικών ανέφερε: “Έχοντας ακούσει τον εκπρόσωπο της ομάδας και το διευθυντή του τμήματος μονοθεσίων [της FIA], έχοντας δει το οπτικό υλικό και έχοντας εξετάσει την έκθεση της ομάδας, οι Αγωνοδίκες αποφασίζουν πως ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι η ζημιά προκλήθηκε από εξαιρετικά ασυνήθιστους εξωτερικούς παράγοντες, το Άρθρο 2.1 των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1 επιβάλλει σε όλους τους επισήμους, συμπεριλαμβανομένων των Αγωνοδικών, να εφαρμόσουν τους κανονισμούς όπως έχουν συνταχθεί. Συνεπώς, η υποχρεωτική ποινή που καθορίζεται από το Άρθρο 28.3 των αγωνιστικών κανονισμών πρέπει να επιβληθεί”.

Οι Αγωνοδίκες συμπλήρωσαν πως αν είχαν τη δικαιοδοσία να εφαρμόσουν διαφορετικά μέτρα με το “ελαφρυντικό των ασυνήθιστων και ατυχώς συνθηκών”, θα το έκαναν. Κατά συνέπεια, είναι πλέον πολύ πιθανό ότι ο Κάρλος Σάινθ, ανεξαρτήτως της θέσης που θα κατακτήσει στις δοκιμές κατάταξης, θα εκκινήσει τον αγώνα του Λας Βέγκας από την τελευταία θέση της εκκίνησης.

Αυτό είναι εξαιρετικά ατυχές για τον Ισπανό και τη Scuderia, καθώς μέσα στην εβδομάδα ο Σάινθ είχε δηλώσει ότι τρέφει ελπίδες να επαναλάβει τη νίκη που πέτυχε στη Σιγκαπούρη διότι το σιρκουί του Λας Βέγκας είναι παρεμφερές με το ασιατικό, και βάσει της χάραξής του ταιριάζει στην SF-23.

Βασέρ: Απαράδεκτο για τη F1

Πριν από όλα αυτά, μιλώντας για τη ζημιά που υπέστη η SF-23 του Σάινθ, ο Φρεντ Βασέρ είπε: “Η κατάσταση έχει ως εξής: καταστράφηκε ολοκληρωτικά το σασί, ο κινητήρας και η μπαταρία. Και νομίζω ότι είναι απλώς απαράδεκτο”, είπε ο Γάλλος διοικητής της Scuderia. Είχαμε μια σοβαρή ζημιά. Αυτό θα μας κοστίσει μια περιουσία. Τα κάναμε σκ@τ@ για τον Κάρλος, και πρέπει να αλλάξουμε το σασί.

Ο Φρεντ Βασέρ της Ferrari συνομιλεί με τον διευθυντή της RBR Κρίστιαν Χόρνερ μετά το συμβάν του Σάινθ στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Λας Βέγκας AP PHOTO/DARRON CUMMINGS


Εντάξει, το σόου είναι σόου και όλα πάνε καλά, αλλά νομίζω ότι αυτό είναι απαράδεκτο για τη σημερινή F1. Δεν πρέπει να τα μπλέκουμε όλα. Το σόου είναι τεράστιο και είμαι πολύ χαρούμενος με ό,τι έκανε η Liberty [Media] για αυτό τον αγώνα. Και είναι κι ένα τεράστιο βήμα για τη F1.

Αλλά πρέπει να διαχωρίσουμε ποιο είναι το σόου και ποια είναι η αγωνιστική πλευρά, και το σόου είναι τεράστιο. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως κάνοντας ένα σόου δεν πρέπει να κάνεις και τη δουλειά από την αγωνιστική πλευρά”, κατέληξε ο Βασέρ.

Ο Αμερικανός διοικητής της McLaren F1, Ζακ Μπράουν, στο μεταξύ πρόσθεσε: “Πρώτα από όλα, όποτε έχουμε ένα συμβάν πρέπει να προσπαθήσουμε να το φτιάξουμε. Και μετά να κοιτάξουμε πίσω και να σκεφτούμε ‘πώς έγινε;’ είτε πρόκειται για πρόβλημα της πίστας είτε του αυτοκινήτου σου. Αυτό έχει συμβεί και στο παρελθόν. Όχι επειδή δεν έγινε προσπάθεια, αλλά επειδή κάπως έγινε με λάθος τρόπο”, τόνισε.

Ο ομόλογός του στη Mercedes, Τότο Βολφ, ήταν πολύ πιο επιεικής: “Αυτό δεν είναι ένα μαυρισμένο μάτι [για τον αγώνα του Λας Βέγκας], δεν είναι τίποτα. Είμαστε στο βράδυ της Πέμπτης, και έχουμε μια περίοδο ελεύθερων δοκιμών που δεν διεξήχθη. Αύριο το πρωί κανείς δεν θα μιλάει πια για αυτό”, είπε.

Μάλιστα, ο Αυστριακός εκνευρίστηκε όταν ένας δημοσιογράφος που διαφωνούσε με τα λεγόμενά του τον διέκοψε. “Αυτό είναι εντελώς γελοίο”, είπε ο Βολφ, “πώς τολμάτε να λέτε κάτι κακό για έναν αγώνα που θέτει νέα δεδομένα από κάθε άποψη;

Και μετά μιλάτε για ένα γαμ*** καπάκι του υπονόμου που αποκολλήθηκε. Αυτό έχει γίνει και παλιότερα, και δεν είναι τίποτα. Δώστε τα εύσημα στους ανθρώπους που έστησαν αυτό το Γκραν Πρι, έκαναν το σπορ πολύ μεγαλύτερο από όσο ήταν ποτέ.

Το αυτοκίνητο υπέστη ζημιά και είναι πολύ κρίμα. Θα μπορούσε να ήταν επικίνδυνο και για τον Κάρλος, οπότε η FIA και οι άνθρωποι της πίστας πρέπει να αναλύσουν πώς θα διασφαλίσουμε ότι δεν θα συμβεί ξανά κάτι τέτοιο. Αλλά, λέτε ότι αυτό είναι ένα μαυρισμένο μάτι για το σπορ από το απόγευμα της Πέμπτης; Έτσι κι αλλιώς κανείς δεν το βλέπει τέτοια ώρα στην Ευρώπη. Ελάτε τώρα”, κατέληξε ο Βολφ.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ FERRARI ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ